Auto gaat voor onderhoud naar auto Maarschalk in Hillegom
iVTEC-fab wrote:remschijven + blokken gaan altijd samen en per set, (voor / achter)
en wat Jo aan het begin zei, koppelingsplaten komen altijd aan de beurt tussen de 100 en 150 dkm. volledig normaal.
fyi: tussen de 150 en de 200 dkm komen je schokbrekers en dynamo aan de beurt (mits nog niet vervangen)
Als je altijd rustig rijdt kun je wel meer dan 150.000 km met je koppeling doen, misschien tot wel 200.000km maar het is een sportwagen dusja...
Boven de 100k zijn er gewoon kosten aan een auto, ongeacht welk merk.
Slijtage gaat een rol spelen.
Als je nieuwe schijven neemt moet je ook nieuwe blokken hebben ja.
Dit omdat de blokken en de schijven op elkaar inslijten.
Overigens is het niet zeker dat je dynamo bij kmstand x komt hoor, sommige gaan een leven lang mee bij wijze van.
Zelfde met schokbrekers, de meeste hebben een A merk aftermarket eronder.
Slijtagedelen kun je op wachten andere delen komen soms wel soms niet en soms snel of soms niet.
Dit omdat de blokken en de schijven op elkaar inslijten.
Overigens is het niet zeker dat je dynamo bij kmstand x komt hoor, sommige gaan een leven lang mee bij wijze van.
Zelfde met schokbrekers, de meeste hebben een A merk aftermarket eronder.
Slijtagedelen kun je op wachten andere delen komen soms wel soms niet en soms snel of soms niet.
Nana korobi ya oki
Zo hij is weer terug! Was er om 16:00 ongeveer en rond 17:45 pas weg na een hele uitgebreide uitleg over wat er allemaal gedaan was. Ook samen kijken etc. Echt super.
Wel weer even wennen met rijden
Koppeling dus vervangen, bakolie(MTF3) ook. Wow dat voelt ECHT heel anders!
Verder remschijven voor vervangen+blokken voor
Daarnaast een grote beurt--->oa olie/filters, maar ook bougies, brandstoffilter(en dat is niet zo'n glazen dingetje zoals vroeger
), en ook KLEPPEN gesteld!
Was ook wel nodig zei ie, en zal het goed merken. Helaas had ik enkel file op de terugweg, maar daar ga ik zeker van genieten
Verder natuurlijk allemaal kleine dingetjes, rubbertje hier hoesje daar. Oh ja, ook een motorsteun vervangen!
Daarnast echt service, motorblok mooi schoon gemaakt, hele en dashboard weer als nieuw. Ook dashboard verlichting.
Wat ik wel slecht vond(van OUDE DEALER) ik heb een keer een paaltje geraakt, en heb een nieuwe voorbumper gekregen. Blijkt dus dat er 1 standaard bumper wordt geleverd voor airco auto's en NIET-airco auto's. Bij airco modellen moet je een paar plastic dingetjes demonteren voor meer lucht. Was noooit gedaan(3 beurten inmiddels) en deze monteurhad het meteen gedaan!
Verder claxon weer vast gezet. Tja echt een hele rits kleine dingetjes. Maar echt fijn..
EN JA, ook mijn honda dopjes van de velgen zaten niet goed
haha
Echt een hele smal geld. Circa 2200 euro, maar 'slechts' 30% arbveidsloon. Rest allemaal materiaal.
Weet zeker dat ik bij een volgende beurt en/of upgrade weer DAAR heenga. Mijn oude dealer was altijd maar zo-zo en nu echt goed gevoel bij. En echt iemand die het leuk vind om alles uit te leggen etc.
Haha niet echt een lekker lopend verhaal, maar elke keer schoot me weer iets te binnen
Wel weer even wennen met rijden

Koppeling dus vervangen, bakolie(MTF3) ook. Wow dat voelt ECHT heel anders!
Verder remschijven voor vervangen+blokken voor
Daarnaast een grote beurt--->oa olie/filters, maar ook bougies, brandstoffilter(en dat is niet zo'n glazen dingetje zoals vroeger

Was ook wel nodig zei ie, en zal het goed merken. Helaas had ik enkel file op de terugweg, maar daar ga ik zeker van genieten

Verder natuurlijk allemaal kleine dingetjes, rubbertje hier hoesje daar. Oh ja, ook een motorsteun vervangen!
Daarnast echt service, motorblok mooi schoon gemaakt, hele en dashboard weer als nieuw. Ook dashboard verlichting.
Wat ik wel slecht vond(van OUDE DEALER) ik heb een keer een paaltje geraakt, en heb een nieuwe voorbumper gekregen. Blijkt dus dat er 1 standaard bumper wordt geleverd voor airco auto's en NIET-airco auto's. Bij airco modellen moet je een paar plastic dingetjes demonteren voor meer lucht. Was noooit gedaan(3 beurten inmiddels) en deze monteurhad het meteen gedaan!
Verder claxon weer vast gezet. Tja echt een hele rits kleine dingetjes. Maar echt fijn..
EN JA, ook mijn honda dopjes van de velgen zaten niet goed

Echt een hele smal geld. Circa 2200 euro, maar 'slechts' 30% arbveidsloon. Rest allemaal materiaal.
Weet zeker dat ik bij een volgende beurt en/of upgrade weer DAAR heenga. Mijn oude dealer was altijd maar zo-zo en nu echt goed gevoel bij. En echt iemand die het leuk vind om alles uit te leggen etc.
Haha niet echt een lekker lopend verhaal, maar elke keer schoot me weer iets te binnen