Page 2 of 2
Posted: Tue Jun 23, 2009 8:46 am
by Jo&
Ja dat staat bij veel autos. Weetje waarom? Zodat ze vanuit de garantie niets hoeven te doen als hij minder verbruikt dan 1:1000
Maar ik kan je zeggen, als hij 1:2000 verbruikt is er iets mis met je motor...
Het is zeker erg veel 1:1000
Posted: Tue Jun 23, 2009 3:35 pm
by Sinister
Neen dat is zever, met mijn motor is er niets mis en hij verbruikt 1 op 2500, het hangt puur van je rijstijl af en een volsyntheet gebruikt al rapper olie dan een halfsyntheet. Zolang je uitlaat niet wolkt in vtec is er helemaal geen probleem. Zo kan je vooral zien of er een probleem is, en dat zie je bij mijn uitlaat nergens, zelfs niet bij vtec inslag.
Posted: Tue Jun 23, 2009 4:21 pm
by Jo&
Waar blijft al die olie dan?
Posted: Tue Jun 23, 2009 4:24 pm
by slydawg
Verbrand misschien?
Posted: Tue Jun 23, 2009 4:53 pm
by Sinister
Wsl ja, beter dat dan rookwolken zien à volonté, als je veel in vtec peert is het normaal dat je olie verbruik hebt eenmaal. En moest mn motor niet meer in orde zijn zou hij geen 210 pk meer presteren denk ik :-)
Ik zie veel ITR's op de testbank met rookwolken met minder pk eraf gaan als de mijne dan.
olie
Posted: Tue Jun 23, 2009 6:38 pm
by VTEClover
ik heb niets van rook ook niet in vtec.
laatste tijd merk ik toch dat hij wat meer olie verbruikt dan normaal zo 1/2 liter op 2000 km wat niet overdreven is.
rijd wel nog op castrol magnatec volsyntheet 5w40 omdat er tot nu toe altijd volsyntheet opgegaan is.
misschien een teken dat ik best overschakel naar 10w40 halfsyntheet heb ik al zitten denken????
heb nu 140.000 km
greetz
Posted: Tue Jun 23, 2009 6:53 pm
by Sinister
Neen zolang het niet problematisch is blijven op volsyntheet rijden, voor sportief rijgedrag is volsyntheet beter vertelde honda mij.
Heb ook 140000 km maar als je geen rook hebt zal hij idd verbranden gewoon.