Opnieuw Voorstellen *- EK9 + S14a Update pg. 2

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
MooZleZ

Post by MooZleZ »

Sinister wrote:Nu iets anders, welke auto heeft de heftigste vtec inslag? EK9 of ITR?

[quote="FiR3F0X"]mooie wagen man, doe er voorzichtig mee !!!
Je bent nog jong, dus eerst denken voor je iets doet ( voor de vtec inslaat ]

nja die vtec inslag.. ik had em toen een keer toen ik achteruit reed, wist niet dat VTEC ook in reverse werkte :D dat was wel ff schrikken.. enneuh, als de vtec inslag in een ITR nog heviger inslaat dan moet een ITR wel égt een heel geil ding zijn, want die vtec inslag in mn ek9 is gwn gekk te noemen, als je niet weet dat ie gaat komen en je let niet op dan ga je zoiezo van de weg af :D

en @ firefox ik zal nooit gek gaan doen ofzo, op de openbare weg houd ik me meestal aan de snelheid, enige wat ik wel doe is zo snel mogelijk naar die snelheid gaan :D en op de snelweg ga ik wel eens wat harder, of in 90 zones ook wel eens.. maar nooit egt gekke dingen ;)
Sinister

Post by Sinister »

Die vtec is niet erger op zich, het lichtere gewicht maakt het gewoon erger lijken volgens mij. Maak een ITR 100kg lichter en je krijgt hetzelfde effect denk ik. Anders moet Gaskleppie zn mening er is over geven of iemand die met beiden gereden heeft :)
RedSun

Post by RedSun »

Sinister wrote:
RedSun wrote:NETJES!!!!

**EDIT** Wel verschrikkelijk dom om te gaan rijden zonder verzekering etc.

Wat nou als er een kind overstak en je die dood reed?
Of je klapt op een boom met een onbekende auto, rechts gestuurd, geen ervaring..... ?

Mooie auto maar erg domme actie imo.

Alsof een verzekering op je auto er iets gaat aan veranderen als je iemand doodrijdt. Dan is die kerel nog altijd dood dus sowieso is dat in beide gevallen erg. Wat een belachelijke opmerking van je :-?
Die verzekering verandert er juist niets aan!
Al is het wel niet slim inderdaad.

Je hebt gelijk man, autoverzekeringen zijn bullshit.....
Nana korobi ya oki
MooZleZ

Post by MooZleZ »

RedSun wrote:
Sinister wrote:

Of je klapt op een boom met een onbekende auto, rechts gestuurd, geen ervaring..... ?

Alsof een verzekering op je auto er iets gaat aan veranderen als je iemand doodrijdt. Dan is die kerel nog altijd dood dus sowieso is dat in beide gevallen erg. Wat een belachelijke opmerking van je :-?

das ni wa hij zei.. enige dat de verzekering doet is de kosten dekken toch voor een deel.. maar WAT er gebeurt blijft even erg, met of zonder verzekering en daar heeft ie wél gelijk in..
Robin type-r driver

Post by Robin type-r driver »

Ik reageer wel heel laat op zo'n verschrikkelijk mooie ride.

wat onwijs gaaf zo'n originele ek9.kwijl kwijl kwijl :lol: alpine radiotje oei mooi man wees zeer zuinig op dit opject.

ik begrijp je volkome dat je een rondje wou doen in de ek9 zonder verzekering enz.

het is misschien wel niet verstandig, ik kon het ook niet laten toen dat ik mn ek3 kocht en mijn verzekering moeilijk deed om me leeftijd. ben gewoon naar huis gereden en heb hem toen nog wel een week thuis moeten laten staan voordat het geregeld was. ook nu met mn atr vind ik het wel is moeilijk om hem te laten staan. na het ongevalletje en paar reperaties heb ik toch gereden met een 2%afwijkende linkervoorfusee.

maar goed, wees zeer zuinig en geniet van elke kilometer in je bolide.
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:
Sinister wrote:

Het veranderd niets aan de ernst van het ongeval, want dat was dan toch wel gebeurt, maar aan de gevolgen veranderd het wel erg veel!
Dan hadden zn ouders alles kunnen dokken... Die zijn nog financieel verantwoordelijk voor hem. Met andere woorden als de rechter besluit dat je een schade vergoeding moet betalen van een xxxxxxxx bedrag dan is het dokken geblazen. Zelfde geld voor rijden zonder rijbewijs...
zero9

Post by zero9 »

hoe staat het hiermee... what's the latest?
RedSun

Post by RedSun »

Jo& wrote:
RedSun wrote:
Sinister wrote:

Het veranderd niets aan de ernst van het ongeval, want dat was dan toch wel gebeurt, maar aan de gevolgen veranderd het wel erg veel!
Dan hadden zn ouders alles kunnen dokken... Die zijn nog financieel verantwoordelijk voor hem. Met andere woorden als de rechter besluit dat je een schade vergoeding moet betalen van een xxxxxxxx bedrag dan is het dokken geblazen. Zelfde geld voor rijden zonder rijbewijs...

Of je nu zonder rijbewijs rijdt, dronken of whatever. de WA schade (schade aan de tegenpartij) wordt altijd uitgekeerd.

Zonder verzekering is er geen dekking whatsoever.

dus idd, de ernst blijft hetzelfde maar als je niet bent verzekerd en je rijdt iemand invalide wordt je prive aansprakelijk gesteld. als je dan niet kunt betalen dan benadeel je de tegenpartij nog meer dan je al gedaan hebt.
het is gewoon onverantwoord. een verzekering is binnen 2 sec geregeld d.m.v. een telefoontje.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:
Jo& wrote:
RedSun wrote:
Sinister wrote:

Of je nu zonder rijbewijs rijdt, dronken of whatever. de WA schade (schade aan de tegenpartij) wordt altijd uitgekeerd.

Zonder verzekering is er geen dekking whatsoever.

dus idd, de ernst blijft hetzelfde maar als je niet bent verzekerd en je rijdt iemand invalide wordt je prive aansprakelijk gesteld. als je dan niet kunt betalen dan benadeel je de tegenpartij nog meer dan je al gedaan hebt.
het is gewoon onverantwoord. een verzekering is binnen 2 sec geregeld d.m.v. een telefoontje.

Dan kun je je huis gaan verkopen, want ze komen het geld halen! Kan zijn dat je salaris wat je de komende jaren zou verdienen voor een deel naar die persoon gaat...
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Mensen, willen we terug een beetje on topic gaan en deze persoon zijn voorsteltopic niet verder verkrachten.
Jo&

Post by Jo& »

ITR897 wrote:Mensen, willen we terug een beetje on topic gaan en deze persoon zijn voorsteltopic niet verder verkrachten.

Your right, wat mij betreft mag de moder-eter even schoonmaken in dit topic :wink:
MooZleZ

Post by MooZleZ »

zero9 wrote:hoe staat het hiermee... what's the latest?

well, kben de ek9 gaan halen bij de takeldienst, ze hadden em netjes binnengezet omdat et zo'n mooie wage was, had em een dagje op mn oprit staan, daarna snachts weer naar johan gebracht, en nu staat ie daar in afwachting van homologatie :p

en dan heb ik vandaag het aanvankelijk PV aangekregen, een hele hoop papieren, waar vanalles opstaat maar niet duidelijk wat er nou gaat gebeuren, maar aangezien het nog een aanvankelijk PV is zal de rest nog wel komen, en zal ik wss voor de rechter moeten komen.
mr. k

Post by mr. k »

Ik heb deze wagen al een irl gezien ( ken johan ) en het is echt een heel proper machine !
Suuces met homologatie enz.
itr is life . all the rest is detail
MooZleZ

Post by MooZleZ »

mr. k wrote:Ik heb deze wagen al een irl gezien ( ken johan ) en het is echt een heel proper machine !
Suuces met homologatie enz.

hehe vind ik ook :p interieur geen enkel krasje op of niks :D voor zo'n oude auto vindek da egt wauw :D is goed voor gezorgd, alleen de voorbumper hangt wa los, maar kweet al wa da is en johan ook, is direct op te lossen :)

en thanks !
ikelfkens

Post by ikelfkens »

Er komen er steeds meer! leuk...
Het is wachten tot er nog een gele komt natuurlijk.
Mooie auto!!!
MooZleZ

Post by MooZleZ »

ikelfkens wrote:Er komen er steeds meer! leuk...
Het is wachten tot er nog een gele komt natuurlijk.
Mooie auto!!!

ik ken iemand van de kanten van kortrijk die met ne gele rondrijd.. ma die sta momenteel nog op nederlandse platen. ;)
zero9

Post by zero9 »

tijd voor betere foto's dude ;)
MooZleZ

Post by MooZleZ »

[quote="zero9"]tijd voor betere foto's dude ]

heb enkel mn gsm met 5 mpx camera :p dus égte goede fotos gaat niet met dat :p , maar een vriendin van me volgt fotografie en ze kan er wel wat van, is ook gekk op auto's dus zo gauw zij tijd heeft --> fotoshootje :)
MooZleZ

Post by MooZleZ »

na zeer lang niet meer op het forum te komen, weer een update met de stand van zaken :)

sommige mensen zullen me ondertussen mischien kennen als falz ipv Moozlez :p

ondertussen heb ik de EK9 nog steeds niet op kenteken staan.. ik heb de ek9 al bijna 2 jaar geleden gekocht. ik begin het echt beu te worden om zo lang te moeten wachten en telkens ik naar mashamoto bel of ga is het hetzelfde verhaal, dat hij alles naar brussel heeft gestuurd en ze daar bezig zijn met mijn Dossier, ik weet dat ze enorm traag zijn in Brussel, maar ze zouden al zeker 4 a 5 maanden bezig zijn met mijn dossier.. dit vind ik er wel een beetje over. Maar wat kan ik doen ? er staat tenslotte op de factuur dat mashamoto geen leverdatum kan garanderen..

iemand die me raad kan geven wat hiermee te doen ?

ik heb ondertussen wel toen de ek9 gekeurd was 2 weken rondgereden op chassisnummer verzekering met andere kentekens, en dat waren de beste 2 weken ooit :D

maar omdat ik zooo lang moet wachten heb ik me iets anders aangekocht, aangezien ik toch een ride nodig heb.

eerst was dit een zwarte EP4 Sport, dus een 3door EP hatch Diesel, man een diesel zuigt :p heb die dus een half jaartje gehad omdat ik toch wel veel km's doe voor me werk etc en heb op dat half jaartje ongeveer een 35d km op de teller gezet. en toen plots was het winter, sneeuwde het enorm maar moest ik wel verder voor het werk ---> iets te kale banden na een tijdje en een parking met gladde stenen.. uitgeschoven en de eerste keer in me leven iets meegemaakt, was niets erg, enkel wat blikschade maar resultaat is dat ik die auto nu op men oprit heb staan en aan bezig ben.. en het vlot niet want ik heb veel te weinig tijd.
maar die auto is echt vervloekt, ik heb nog nooit 1 schrammetje op al mn honda's gehad maar met deze ep.. niet normaal. Al zoveel dingen mee meegemaakt.

dus aangezien ik de ep aan het opmaken ben voor verkoop, moest ik iets anders hebben, geen diesel, en ik heb nu een tankkaart met korting dus mag ietsje meer drinken :) toen ik hoorde dat er een Nissan :o te koop stond voor niet al té veel geld en nog in perfecte staat ben ik effe naar aalst gereden om te kijken en een testritje te maken (is ongeveer anderhalf uurtje rijden van waar ik woon).
Na de testrit en gezien te hebben hoe de nissan eruit zag was ik direct verkocht, hadden papier opgemaakt en een weekje later was de auto gekeurd, betaald, en verzekerd en ging ik ze halen :)

resultaat: nu staat er een S14a op men oprit :) samen met men EP4..

dus in afwachting van men ek9 waar ik bovendien zuinig op wil zijn, dus niet als daily ride zal gebruiken, heb ik nu een Nissan S14a als daily, drinkt wel veel meer maar toch.. turbo en RWD was waar ik naar op zoek was na het hele diesel verhaal.. enige wat niet zo leuk is aan de s14 is de velgen, die waren niet zo goed verzorgd, en ben nu aan het zoeken om ze te laten herstellen en powdercoaten in het wit :)

dus ik ga hier ook effe men S14a voorstellen:

Japspeed Turbo Elbow
Japspeed Downpipe
Japspeed Decat
Buddyclub Racing Spec III Catback
Apexi AVC-R Boostcontroller @ 1.25bar
S15 VVC Solenoid valve (voor meer koppel onderin de toeren)

exterieur is standaard op een Nismo achterlipje na

interieur is ook standaard.

foto's zeggen meer dan woorden::

Skyline is niet van mij :)

mijn EP4:
Image

mijn S14a:

ImageImageImage
ImageImageImage
ImageImageImage
MLM

Post by MLM »

Een Honda moet je toch eigenlijk ook niet kopen voor de diesel.

S14 ziet er goed uit! Dat wordt dikke fun voor jou!

trouwens, de S15 VVC Solenoid valve wordt volgens mij meer gebruikt om een tik in het blok tegen te gaan.
Locked