ITR1609

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Mathy M

Post by Mathy M »

ITR1609 wrote:Deze stond idd in ede te koop. Waar heb je al die info vandaag als ik vragen mag? Wel handig hehe. Ik zie het nu staan in de NAP ja van 02-02-2002 t/m 10-06-2003 heeft hij dus in de showroom gestaan.

Van diegene waar jij de auto van hebt gekocht. Ben toen ook wezen kijken bij hem.
ITR1609

Post by ITR1609 »

Heb nog een paar dingen liggen die er aan zitten te komen om geinstalleerd te worden.

Het is alleen nog even wachten dat ik een oliewissel ga doen. En dat is in 3000 km.

Olietemp en Oliedruk.
A-style

Hier fototje, helaas wel slechte telefoon kwaliteit.
Image

Heb express deze meters gekozen omdat deze dezelfde look hebben als de originele type r cluster. Net zoals de type r cluster zijn deze meters ook Amber lichtgevend.

De meters ga ik plaatsen in de a-style die ik heb overgenomen van "Wilco". Ook zo goed als in OEM kleur a-style. Vind ik wel belangrijk.
Wil namelijk niet teveel poespas in de auto kwa kleuren etc..
Arno

Post by Arno »

Nais, ook dope mods ;) Vind alleen de EP3 rims niet echt staan.. onder een zwarte of rooie wel maar wit, ik weet niet.
ITR1609

Post by ITR1609 »

[quote="Arno"]Nais, ook dope mods ]

Ik moet je ook eerlijk zeggen dat de EP3 velgen er beter uitzien in real life dan op de foto's.. Wereld van verschil..
Misschien komen er ooit is andere velgen, maar daar heb ik nu nog geen plannen voor.
Als ik ze ooit ga veranderen dan word het de 5Zigen GN+.
ITR1609

Post by ITR1609 »

Gisteravond heb ik de carbon kap alsnog gemonteerd. Ziet er inderdaad wel vet uit...

Morgen even fototjes maken.
ITR1609

Post by ITR1609 »

Gisteravond heb ik de carbon kap alsnog gemonteerd. Ziet er inderdaad wel vet uit...

Morgen even fototjes maken.
Nick

Post by Nick »

Ben Benieuwd!
Johan FN2

Post by Johan FN2 »

ITR1609 wrote:Gisteravond heb ik de carbon kap alsnog gemonteerd.

:thumbs:
the_blue_lagoon

Post by the_blue_lagoon »

Ziet er goed uit
Knite Force

Post by Knite Force »

Nice!

Nog motorische plannen?

Trouwens: als je Gaskleppie kent heb je waarschijnlijk al eens een brainstorm sessie daarover gehad :)
ITR1609

Post by ITR1609 »

Uiteraard!

De ITR blijft zoiezo N/A. Andere b18c6 aanschaffen en die te gaan builden. Reden dat ik hier nog niet aan begonnen ben is dat ik hier en daar af en toe wat lees over gebouwde blokken die sneuvelen wat mij toch geen vertrouwd gevoel geeft tegenover de builders.. Wat misschien niet eens de fout is van de builders maar toch.. Geen fijn gevoel aangezien het bakken met geld kost.

Ik ben nu op het moment op zoek naar een civic/crx om mee te gaan knallen op het circuit. Heb wel al een civic coupe op het oog.
Mocht deze auto doorgaan dan zal ik als eerst het onderstel plus banden optimaliseren en met stock motor eerst ff knallen.
Katana

Post by Katana »

the_blue_lagoon wrote:Ziet er goed uit

Stelt u even voor ik het daarvoor bestemde gedeelte?

We weten graag met wie we praten
ITR1609

Re: ITR1609

Post by ITR1609 »

Even wat stof afblazen. Heb in een eeuwigheid niet meer gepost hier. Wel gelezen uiteraard.

Genuine Mugen Airbox
Hytech Header
200 cell racekat
HKS Hi power Catback
TCC lichter vliegwiel
Exedy Clutch

Met bovenstaande "oude" setup (2010) kwam ik op een goeie 200.4 pk met een hele warme temperatuur buiten, dit was met stock ecu. Het was namelijk ergens in de 30 graden celcius, ondanks de temperatuur toch nog een goed resultaat weten te behalen terwijl andere JDM integras de 200 pk niet eens aantikte op die dag.. Een aantal maanden later heb ik hem toen laten afstellen en het verschil was duidelijk merkbaar.

Toen zag de DC2 er nog zo uit:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Dit zijn nog fotos van net na de modificaties in 2009.

Toen begin 2011 heb ik de motor een grote beurt gegeven nadat de schakelas van de s80 bak intern gebroken was. Toen heb ik een andere S80 bak aangeschaft, alle pakkingen incl. koppakking, distributieriem, spanrol vervangen, kleppen gesteld etc etc.. De motor en versnellingsbak helemaal silver gespoten voor een cleanere look in de enginebay.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Nu ik de smaak toch goed te pakken had meteen ook maar een D2 schroefset besteld met de springrates 12 voor en 10,5 achter en nieuwe Team Dynamics Motorsports velgen in Mat zwart 17". Rijd zeer goed na een hele dag afstellen van de hardheid.
ITR1609

Post by ITR1609 »

Even een paar crappy telefoon fotos:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

5 augustus maakte ik met een vriend van me een impulsieve beslissing dat we 6 august op het circuit Nurburgring zouden gaan vrijrijden, deze foto werd toen gemaakt:
Image

Paar dagen later had ik de volgende onderdelen gemonteerd, hier heb ik helaas geen fotos van..
- Amber cornerlights
- Spoon Sports carbon spiegels
- Spoon Sports N1 Catback
- Rondom geperforeerde/gegroefde schijven van RBC
- Rondom ferodo 2500 remblokken

Alles went na 4 jaar dus heb ik in december 2011 deze b18 motor verkocht om er een k20a (uit een dc5) in te bouwen.
Ik wilde graag wat snellers aangezien de b18 na 4 jaar trouwe dienst toch een beetje te langzaam was vond ik. Het koppel onderin vond ik niet spannend genoeg en in hogere versnelling merk je toch dat het een 1.8 is op de snelweg..
Na lang twijfelen om de B18 te bouwen Heb ik toch besloten om een K20A aan te schaffen welke met bolt ons meer vermogen heeft dan een gebouwde B18 maar toch Honda fabriek betrouwbaar is
ITR1609

Post by ITR1609 »

De onderdelen welke ik besteld had:

- Hybrid Racing 75A Engine Mounts.
Image

- Hybrid Racing aandrijfassen
Image

- PLM race uitlaatspruitstuk
Image

- Hybrid Racing wire harness van k20a motorboom naar DC2 interieurboom
Image

- Hybrid Racing Black "tucked" fuel line kit inclusief Black AEM FPR, Black HR Inline filter, Black HR Fuel rail en een black gauge.
Image

- Hybrid Racing Radiateur
Image

- Hybrid Racing Radiateur slange
Image

- Hybrid Racing shifterbox
Image

- Hybrid Racing Clutch Line Convserion
Image

- OEM Honda Throttle Cable for Kswapped Vehicles
Image

- Hybrid Racing K Swap Power Steering Conversion Kit
Image

Voor de rest had ik nog wat kleine sensoren etc erbij besteld om het allemaal werkend te krijgen.
Toen was het even een paar weken wachten tot alles binnen was en ik weer kon beginnen aan de ITR.
Ik heb hier in ieder geval nog een foto van hoe de ITR er toen nog bijstond:

Image

Na een paar weken wachten waren eindelijk de spullen binnengekomen. Helaas werd de shifterbox nageleverd dus dat was wel even balen.

Zo blij als een klein kind natuurlijk maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen :lol:
ITR1609

Post by ITR1609 »

Hier even een paar real life fotos van de onderdelen:

Hybrid Racing Billet Mounts 75A, deze had ik gekozen omdat ik toch een goede gasresponse wilde en het uiteindelijk toch een straatauto blijft:
Image

Race Header:
Image
Image

K20 swap assen:
Image

Gaskabel voor k20 swap welke de juiste lengte heeft:
Image

Hybrid Racing Conversieharness voor K20 naar DC2 interieurboom:
Image

Hybrid Racing Inline Filter:
Image

Hybrid Racing Fuel Rail met AN fittingen:
Image

Hybrid Racing K20 swap radiateurslangen met klemmen:
Image

Hybrid Racing radiateur met sensoren:
Image

Hybrid Racing Fuel Lines:
Image

Russell Fuel gauge, voor op de FPR of Fuel Rail:
Image

Hybrid Racing Fuel Pressure Regulator:
Image

Hybrid Racing K20 swap Clutch line:
Image

Hybrid Racing stuurbekrachtigingsset omdat dit toch een daily blijft en mijn vrouwtje er ook af en toe mee zal gaan rijden:
Image

Nog even een leuk totaalplaatje van alle onderdelen bij elkaar op een foto :mrgreen:

Image

Image

Image

Image

Image

Toen kon het voorbereiden beginnen. De puntlasjes van de versnellingsbak steun uitboren om daarna 2 gaten te boren in het chassis om de engine mounts te passen.
Helaas moest ik de Spoon middendemper aanpassen ivm de race header die onder de auto doorloopt..

Niet veel later kwam de motor binnen, en natuurlijk meteen begonnen met het inbouwen. Heel snel daarna had ik de motor er ingehangen. Paar kleine dingetjes gedaan enzovoort en de dag afgesloten.
Volgende dag de laatste dingen afgemaakt en de motor gestart en liep als een zonnetje. Maar aangezien de spoon middendemper nog aangepast moest worden moest ik even naar de garage rijden zonder uitlaat (alleen met header). Wat een kabaal. Hele auto trilde. Natuurlijk door de harde steunen en harde gedreun van het uitlaatgeluid. Maargoed. Alles was het waard

De eerste kilometers waren gemaakt met de k20a!! Rijd erg hard! Het is niet te vergelijken met de b18c6 en b18c 96 spec welke ik eerst in de ITR had. Af en toe lijkt het net turbo, zoveel koppel heeft een k20a onderin de toeren.

De versnellingen zijn ook heerlijk kort. Snel schakelen is niet nodig aangezien de motor met opschakelen maar met heel weinig toeren terugvalt waardoor je meteen weer in je powerband zit. Bij het begin moest ik erg wennen aan de 6e versnelling.. Soms dacht ik dat ik nog in zijn 4 zat (in zijn 6 loopt ie nog steeds hoog in toeren als je rustig rijd) maar dan zit je dus in zijn 6. Maargoed. Na een paar kilometer rijden ben je het zo gewend.

Heel en toe is ook compleet anders.. Wat directer. Minder gas geven omdat hij dus ook minder in toeren terug valt bij terugschakelen.

Wat betreft de motorsteunen. Ik heb de hybrid racing met polyutherane stiffness A75.
Even een tip voor anderen. Als je beetje comfort wilt houden in je auto kies dan niet voor A75. Dit is erg stug en je hele interieur/auto trilt. Bij een bepaald toerental is de binnenspiegel niet te gebruiken. Je ziet letterlijk 3dubbel in je achteruitkijk spiegel (in een ITR zie je al slecht in de binnenspiegel omdat de spoiler precies in het midden zit). Maar daarintegen is de gasresponse wel ERG verbeterd! Nu na een tijdje is het getril in de spiegel al een heel stuk minder. Alleen bij bepaalde toerentallen erg extreem nog maar voor de rest gewoon nog goed te gebruiken.

Al met al zeker weten geen spijt gehad ondanks dat het een arm en een been kostte :mrgreen:
ITR1609

Post by ITR1609 »

Dit was het resultaat ! (Moest nog wel de motorruimte schoonmaken)
Image

Daarna nog wat kleine aanpassingen gedaan om bepaalde dingen toch nog ff te verbeteren. Maar niet echt noemenswaardig oid. :mrgreen:

Ondertussen rij ik al bijna weer een jaar met de k20 rond en ben alweer 12.000 km verder. Gaat helaas veelste snel maargoed.

Ik zal nog een hele hoop vergeten zijn wat er allemaal aan gedaan is maar in grote lijnen zijn dit de aanpassingen.

Zo staat de auto er op het moment bij:
Image

Laatste modificatie was een MOMO monte carlo met NRG snapoff en NRG naaf.
Hier zal ik binnenkort ook even wat fotos van schieten.

Mijn excuses voor het lange verhaal. Ik moest het verhaal verdelen in een aantal posts aangezien we beperkt zijn aan 20 plaatjes per posts.
itr703

Post by itr703 »

ITR1609 wrote:Dit was het resultaat ! (Moest nog wel de motorruimte schoonmaken)
Image

Wat een verhaal .... Nice !!!

Heb je trouwens de zwarte strip verwijderd waar de motorkap op rust ?
Martin.O

Post by Martin.O »

mooi. wil ik wel eens in rijden want zit er ook wel eens aan te denken
mrkeffo

Post by mrkeffo »

Wat een gaaf verhaal. Wat is het grootste merkbare verschil t.o.v de b18? :)
Locked