Hier even een paar real life fotos van de onderdelen:
Hybrid Racing Billet Mounts 75A, deze had ik gekozen omdat ik toch een goede gasresponse wilde en het uiteindelijk toch een straatauto blijft:

Race Header:

K20 swap assen:

Gaskabel voor k20 swap welke de juiste lengte heeft:

Hybrid Racing Conversieharness voor K20 naar DC2 interieurboom:

Hybrid Racing Inline Filter:

Hybrid Racing Fuel Rail met AN fittingen:

Hybrid Racing K20 swap radiateurslangen met klemmen:

Hybrid Racing radiateur met sensoren:

Hybrid Racing Fuel Lines:

Russell Fuel gauge, voor op de FPR of Fuel Rail:

Hybrid Racing Fuel Pressure Regulator:

Hybrid Racing K20 swap Clutch line:

Hybrid Racing stuurbekrachtigingsset omdat dit toch een daily blijft en mijn vrouwtje er ook af en toe mee zal gaan rijden:

Nog even een leuk totaalplaatje van alle onderdelen bij elkaar op een foto :mrgreen:

Toen kon het voorbereiden beginnen. De puntlasjes van de versnellingsbak steun uitboren om daarna 2 gaten te boren in het chassis om de engine mounts te passen.
Helaas moest ik de Spoon middendemper aanpassen ivm de race header die onder de auto doorloopt..
Niet veel later kwam de motor binnen, en natuurlijk meteen begonnen met het inbouwen. Heel snel daarna had ik de motor er ingehangen. Paar kleine dingetjes gedaan enzovoort en de dag afgesloten.
Volgende dag de laatste dingen afgemaakt en de motor gestart en liep als een zonnetje. Maar aangezien de spoon middendemper nog aangepast moest worden moest ik even naar de garage rijden zonder uitlaat (alleen met header). Wat een kabaal. Hele auto trilde. Natuurlijk door de harde steunen en harde gedreun van het uitlaatgeluid. Maargoed. Alles was het waard
De eerste kilometers waren gemaakt met de k20a!! Rijd erg hard! Het is niet te vergelijken met de b18c6 en b18c 96 spec welke ik eerst in de ITR had. Af en toe lijkt het net turbo, zoveel koppel heeft een k20a onderin de toeren.
De versnellingen zijn ook heerlijk kort. Snel schakelen is niet nodig aangezien de motor met opschakelen maar met heel weinig toeren terugvalt waardoor je meteen weer in je powerband zit. Bij het begin moest ik erg wennen aan de 6e versnelling.. Soms dacht ik dat ik nog in zijn 4 zat (in zijn 6 loopt ie nog steeds hoog in toeren als je rustig rijd) maar dan zit je dus in zijn 6. Maargoed. Na een paar kilometer rijden ben je het zo gewend.
Heel en toe is ook compleet anders.. Wat directer. Minder gas geven omdat hij dus ook minder in toeren terug valt bij terugschakelen.
Wat betreft de motorsteunen. Ik heb de hybrid racing met polyutherane stiffness A75.
Even een tip voor anderen. Als je beetje comfort wilt houden in je auto kies dan niet voor A75. Dit is erg stug en je hele interieur/auto trilt. Bij een bepaald toerental is de binnenspiegel niet te gebruiken. Je ziet letterlijk 3dubbel in je achteruitkijk spiegel (in een ITR zie je al slecht in de binnenspiegel omdat de spoiler precies in het midden zit). Maar daarintegen is de gasresponse wel ERG verbeterd! Nu na een tijdje is het getril in de spiegel al een heel stuk minder. Alleen bij bepaalde toerentallen erg extreem nog maar voor de rest gewoon nog goed te gebruiken.
Al met al zeker weten geen spijt gehad ondanks dat het een arm en een been kostte :mrgreen: