Page 2 of 3

Posted: Sun Oct 26, 2008 12:02 pm
by JDMTEG
Gaskleppie wrote:
een paar weken terug eens door flinke regen gereden en op zich vond ik de water afvoer wel goed bij de AO48

alleen krijg je er dan bij gewoon gebruik niet echt warmte in de band.

en er mee in de sneeuw of vorst rijden ga ik niet proberen dat mag een andere gek doen


De R888 is juist veel beter in koude omstandigheden. De water afvoer is ook goed te noemen. Diepe plassen gaat niet goed, maar gewoon een natte weg hebben ze absoluut geen problemen mee en geven zelfs dan nog vele malen meer grip dan een gewone straat band.

Ik heb er zelfs nog wel een in de sneeuw mee moeten rijden en zelfs toen gaven ze nog redelijke grip. Ik verbaasde me echt over wat deze bandjes allemaal aan kunnen. Kou, geen probleem, nat, geen probleem, overhitting, minimaal probleem.... Super banden zijn het en het meest geschikt om ook op de normale straat mee te rijden.


En hoeveel km kan je er nu gemiddeld mee rijden? Laten we zeggen de helft van de tijd normaal gebruik en de helft van de tijd goed door rijden. geen circuit. Te moeilijke vraag?? Is misschien ook niet echt een antwoord op te geven maar toch wel interessant om weten.

Posted: Sun Oct 26, 2008 1:20 pm
by culasse
Hangt van de gebruiksomstandigheden af. Regelmatig de banden roteren zorgt voor een gelijkmatige slijtage. Ik weet niet of de Toyo r888 directioneel is, maar met mijn Kumho Ecsta Mx kon ik alle kanten op wisselen. Regelmatig bandspanning controleren was wel belangrijk bij deze banden, maar met een threadwear van 220 leken ze wel onverslijtbaar. Ik heb er drie seizoenen mee gedaan.

Posted: Sun Oct 26, 2008 1:27 pm
by Gangaran
Ik had ergens gelezen dat de R888 een levensduur van 5000 -10.000km hebben. Dit is dan zonder circuit rijden.

Posted: Sun Oct 26, 2008 1:49 pm
by V-tje integra
wilco wrote:
V-tje integra wrote:ik heb nu op de itr vooraan Bridgestone turanza...ben echt zeer content van deze banden :-) maar zijn die ook met harde wang...de re-010 moest ik te lang op wachten en daarmee maar een turanza erop :wink:


Uhh sorry ....maar de Turanza's ER30 of ER300 hebben juist geen harde wang :-? , het zijn juist de banden van Bridgestone die juist gemaakt zijn om comfort te geven.Ik heb ze aangeschaft voor mijn vrouw haar Civic omdat ze juist geen harde wang bezitten, en mijn vader van richting 50 jaar heeft ze daarom gekozen.De wang wiebelt al heen en weer op de Civic van mijn vrouw met een 195/50 band....

Waarschijnlijk je huiswerk niet goed gedaan , en je had beter kunnen wachten op de RE010


oeps...ja dan weet ik da voor de volgende keer :-? kon er niet op wachten want moest naar de keuring en die re010 kon ik tege dan niet hebben...ma vin da die band toch goed rijd...heb er nog geen prob mee gehad...volgende keer op tijd ze bestellen dan :wink:

Posted: Sun Oct 26, 2008 8:12 pm
by frederik
past een band van 215 breed op een originele ctr velg ?

Posted: Sun Oct 26, 2008 9:46 pm
by slydawg
Nou, vandaag een hele hoop km's op de snelweg gemaakt in de regen met de R888 en zoals gaskleppie aangeeft, op een natte weg geen problemen ook niet met remmen maar met plassen moet je echt oppassen. Paar klaverbladen tegen gekomen en voelde allemaal goed aan bij normale snelheid, ik neem het zeker voor het onzekere en pas dan me snelheid netjes aan.
Het is dus te doen als je je snelheid aanpast, ik zelf rij tijdens een goede stortbui op de snelweg tussen de 90-110km/h, harder durf ik niet met die banden want voordat je het weet zit je echt met zweet handjes aan het stuur!
Van de week maar weer de straatbanden (RE050A) erop, kan ik weer wat relaxter rijden mocht het regenen.

De R888's zijn overigens richting gebonden.

Posted: Mon Oct 27, 2008 10:34 am
by frederik
weet er iemand wat de maximum bandbreedte is die er op de standaard ctr velg kan ?

kan hier een 215 band op ?

Posted: Mon Oct 27, 2008 3:02 pm
by riddertje
frederik wrote:weet er iemand wat de maximum bandbreedte is die er op de standaard ctr velg kan ?

kan hier een 215 band op ?


215 kan er zeker op

Posted: Sun Nov 23, 2008 12:40 pm
by frederik
welke bandenmaat kan ik best gebruiken voor op circuit op mijn ctr ? 205 of 215 of 225 ?

ik kan aan een mooi setje komen, maar deze zijn 17/45/225. is dit te doen op een ep3? of gaan deze mss raken in de kassen ofzo door de breedte ? de wagen zou vorzien worden van een schroefset, dus gaat wel lager staan dan origineel maar ook harder.

Posted: Tue Nov 25, 2008 11:03 am
by frederik
niemand ?

Posted: Tue Nov 25, 2008 2:17 pm
by Jo&
Ik heb niet erg veel technische achtergrond, maar mijn idee is dat als Honda er 205/45/17 op heeft gezet, dan zal dat de beste allround maat zijn voor weggebruik.
Een bredere band is wel meer grip, maar ook meer weerstand = snelheidsverlies.

Ga je je auto verlagen, dan verander je de geometrie van je wagen / onderstel. Je kunt je waarsch wel voorstellend dat de banden dan onder een andere hoek de druk krijgen te verwerken. Het kan zijn dat je dan beter uit zult zijn met een bredere band, omdat de druk onder een minder scherpe hoek op de band drukt waardoor je meer breedte nodig hebt om het gelijkmatig te verdelen.
Maar ik weet niet of mijn theorie klopt...

Vergeet ook niet dat je met 215 of 225 ook een hogerer wang krijgt, omdat de wang een verhouding is tenopzichte van de breedte. Hogere wang = minder stijfheid.
Met mijn standaard CTR vind ik de 205 goed, genoeg wielspin wanneer je je koppeling en gas kan beheersen bij acceleratie en als je de snelheid van een bocht goed inschat, optimale grip vs snelheid.

Posted: Tue Nov 25, 2008 5:36 pm
by JDMTEG
Niet doen. Totale diameter wordt groter.

Posted: Tue Nov 25, 2008 6:00 pm
by slydawg
Edit.

Zie post hieronder.

Posted: Tue Nov 25, 2008 6:11 pm
by JDMTEG
slydawg wrote:Waarom wil je bredere?? Al gereden met de originele op circuit? Gaat heel goed!
Ikzelf rij met 215/45/17 zonder problemen, je hebt dus geen hogere wang en ook geen grotere diameter zoals hierboven wordt vermeld.


Hierin ben je dus fout. Wel een hogere wang en wel een grotere diameter.

Voorbeeld:

205/45-17
-hoogte bandwang: 92.2mm
-diameter 616.3mm
-rolomtrek: 1936.2mm
-toeren/km: 516

215/45-17
-hoogte bandwang: 96.8mm
-diameter: 625.3mm
-rolomtrek: 1964.4mm
-toeren/km: 509

225/45-17
-hoogte bandwang: 101.2mm
-diameter 634.3mm
-rolomtrek: 1992.7mm
-toeren/km: 502

Het verschil tussen de eerste en de laatste is dus gigantisch groot. :wink:

Posted: Tue Nov 25, 2008 6:16 pm
by slydawg
ITR897 wrote:
slydawg wrote:Waarom wil je bredere?? Al gereden met de originele op circuit? Gaat heel goed!
Ikzelf rij met 215/45/17 zonder problemen, je hebt dus geen hogere wang en ook geen grotere diameter zoals hierboven wordt vermeld.


Hierin ben je dus fout. Wel een hogere wang en wel een grotere diameter.

Voorbeeld:

205/45-17
-breedte: 92.2mm
-diameter 616.3mm
-rolomtrek: 1936.2mm
-toeren/km: 516

215/45-17
-breedte: 96.8mm
-diameter: 625.3mm
-rolomtrek: 1964.4mm
-toeren/km: 509

225/45-17
-breedte: 101.2mm
-diameter 634.3mm
-rolomtrek: 1992.7mm
-toeren/km: 502

Het verschil tussen de eerste en de laatste is dus gigantisch groot. :wink:


Je hebt gelijk, zat met hele andere gedachtes, ik herstel.

Posted: Tue Nov 25, 2008 6:29 pm
by JDMTEG
slydawg wrote:
ITR897 wrote:
slydawg wrote:Waarom wil je bredere?? Al gereden met de originele op circuit? Gaat heel goed!
Ikzelf rij met 215/45/17 zonder problemen, je hebt dus geen hogere wang en ook geen grotere diameter zoals hierboven wordt vermeld.


Hierin ben je dus fout. Wel een hogere wang en wel een grotere diameter.

Voorbeeld:

205/45-17
-breedte: 92.2mm
-diameter 616.3mm
-rolomtrek: 1936.2mm
-toeren/km: 516

215/45-17
-breedte: 96.8mm
-diameter: 625.3mm
-rolomtrek: 1964.4mm
-toeren/km: 509

225/45-17
-breedte: 101.2mm
-diameter 634.3mm
-rolomtrek: 1992.7mm
-toeren/km: 502

Het verschil tussen de eerste en de laatste is dus gigantisch groot. :wink:


Je hebt gelijk, zat met hele andere gedachtes, ik herstel.


No problemo... :wink:

Posted: Tue Nov 25, 2008 11:37 pm
by frederik
ik wil graag voor een semi slick gaan, en daarom leek het me mss een goed moment om dan ook maar wat breder te gaan. maar zoals ik kan zien is bij 225 de diameter een pak groter dan bij 215. dus bij 225 worden de banden toch wel wat te groot lijkt me.

Posted: Wed Nov 26, 2008 12:14 pm
by frederik
ITR897 wrote:
slydawg wrote:Waarom wil je bredere?? Al gereden met de originele op circuit? Gaat heel goed!
Ikzelf rij met 215/45/17 zonder problemen, je hebt dus geen hogere wang en ook geen grotere diameter zoals hierboven wordt vermeld.


Hierin ben je dus fout. Wel een hogere wang en wel een grotere diameter.

Voorbeeld:

205/45-17
-breedte: 92.2mm
-diameter 616.3mm
-rolomtrek: 1936.2mm
-toeren/km: 516

215/45-17
-breedte: 96.8mm
-diameter: 625.3mm
-rolomtrek: 1964.4mm
-toeren/km: 509

225/45-17
-breedte: 101.2mm
-diameter 634.3mm
-rolomtrek: 1992.7mm
-toeren/km: 502

Het verschil tussen de eerste en de laatste is dus gigantisch groot. :wink:


wat bedoel je hier juist met de breedte ?

Posted: Wed Nov 26, 2008 6:25 pm
by JDMTEG
frederik wrote:
ITR897 wrote:
slydawg wrote:Waarom wil je bredere?? Al gereden met de originele op circuit? Gaat heel goed!
Ikzelf rij met 215/45/17 zonder problemen, je hebt dus geen hogere wang en ook geen grotere diameter zoals hierboven wordt vermeld.


Hierin ben je dus fout. Wel een hogere wang en wel een grotere diameter.

Voorbeeld:

205/45-17
-bandwang: 92.2mm
-diameter 616.3mm
-rolomtrek: 1936.2mm
-toeren/km: 516

215/45-17
-bandwang: 96.8mm
-diameter: 625.3mm
-rolomtrek: 1964.4mm
-toeren/km: 509

225/45-17
-bandwang: 101.2mm
-diameter 634.3mm
-rolomtrek: 1992.7mm
-toeren/km: 502

Het verschil tussen de eerste en de laatste is dus gigantisch groot. :wink:


wat bedoel je hier juist met de breedte ?


Ok... foutje van mij. :o ops: Het moet dus niet breedte zijn maar de hoogte van de bandwang. sorry...

Posted: Wed Jan 28, 2009 6:00 pm
by DC2TYPER
culasse wrote:Kumho ecsta mx (ku15). Ging lang mee en was prima bruikbaar voor dagelijks straatverkeer.


Hoe was de wang van die band en onder welke wagen reed je ermee ?