Heel and toe.
Sorry maar dat kan ik er niet op uitmaken. Revmatching bedoel je misschien.
Waarvoor en waarom wordt dat gedaan en wanneer doe je dat? Voor een bocht, na een bocht, in een bocht, bergop, bergaf, ... . Misschien dat er iemand een nauwkeurige uitleg bij kan geven?
Gewoon uit interesse. Niet dat ik het wil toepassen of misschien toch. Is het moeilijk aan te leren?
Waarvoor en waarom wordt dat gedaan en wanneer doe je dat? Voor een bocht, na een bocht, in een bocht, bergop, bergaf, ... . Misschien dat er iemand een nauwkeurige uitleg bij kan geven?
Gewoon uit interesse. Niet dat ik het wil toepassen of misschien toch. Is het moeilijk aan te leren?
ITR897 wrote:Sorry maar dat kan ik er niet op uitmaken. Revmatching bedoel je misschien.
Waarvoor en waarom wordt dat gedaan en wanneer doe je dat? Voor een bocht, na een bocht, in een bocht, bergop, bergaf, ... . Misschien dat er iemand een nauwkeurige uitleg bij kan geven?
Gewoon uit interesse. Niet dat ik het wil toepassen of misschien toch. Is het moeilijk aan te leren?
Voor een bocht bij terug schakeling, het is gewoon een kunstje om op toeren te blijven bij terug schakelen om zo uit de bocht sneller te kunnen op trekken zonder terug tevallen in het toeren bereik. In ons geval om constant tussen de 5500 en 6000 toeren te blijven terwijl je terug schakelt zo dat de vtec direct open klapt nadat je uit een bocht komt en vol gas trapt.
hier http://www.youtube.com/watch?v=oBg9Dvx_8ZQeen video waar Jenson Button de Fd2 test.
Let op zijn Voeten in de bochten vanaf 00:58 sec
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
g-unit wrote:ITR897 wrote:Sorry maar dat kan ik er niet op uitmaken. Revmatching bedoel je misschien.
Waarvoor en waarom wordt dat gedaan en wanneer doe je dat? Voor een bocht, na een bocht, in een bocht, bergop, bergaf, ... . Misschien dat er iemand een nauwkeurige uitleg bij kan geven?
Gewoon uit interesse. Niet dat ik het wil toepassen of misschien toch. Is het moeilijk aan te leren?
Voor een bocht bij terug schakeling, het is gewoon een kunstje om op toeren te blijven bij terug schakelen om zo uit de bocht sneller te kunnen op trekken zonder terug tevallen in het toeren bereik. In ons geval om constant tussen de 5500 en 6000 toeren te blijven terwijl je terug schakelt zo dat de vtec direct open klapt nadat je uit een bocht komt en vol gas trapt.
hier http://www.youtube.com/watch?v=oBg9Dvx_8ZQeen video waar Jenson Button de Fd2 test.
Let op zijn Voeten in de bochten vanaf 00:58 sec
Dank je voor de uitleg.
Heel & toe is eigenlijk revmatching tijdens het remmen.
Het zorgt voor minder slijtage, de auto op toeren houden, maar ook voor een betere balans tijdens bochtenwerk. Als je aan het afremmen bent en terugschakelt net voor of in de bocht, dan springt de auto als het ware door de grotere overbrenging naar voren, wat de balans in de bocht verstoort en erg vervelend kan zijn voor de wegligging.
Het zorgt voor minder slijtage, de auto op toeren houden, maar ook voor een betere balans tijdens bochtenwerk. Als je aan het afremmen bent en terugschakelt net voor of in de bocht, dan springt de auto als het ware door de grotere overbrenging naar voren, wat de balans in de bocht verstoort en erg vervelend kan zijn voor de wegligging.
Een nadeel is overigens wel een zwaar (==normaal) vliegwiel.
Zit je er ook maar wat naast tijdens het heel-toepen, dan krijg je alsnog de onbalans (dat de auto harder remt, dan wel dat je motor even 'doordrukt').
In het begin zul je het dan ook alleen maar erger maken met je heel-toepen (althans, mijn ervaring).
Maar je kan over het algemeen wel net even lekkerder doorschakelen..
Zit je er ook maar wat naast tijdens het heel-toepen, dan krijg je alsnog de onbalans (dat de auto harder remt, dan wel dat je motor even 'doordrukt').
In het begin zul je het dan ook alleen maar erger maken met je heel-toepen (althans, mijn ervaring).
Maar je kan over het algemeen wel net even lekkerder doorschakelen..
-
- Posts: 47
- Joined: Fri Jan 27, 2006 1:37 am
een S2000 heeft geen stuur wat je omhoog kunt zetten. ik ben dus met groteteen-kleineteen aan het proberen, maar de pumas zijn te smalle schoenen... ik moet weer nikes hebben!
hoe dan ook, belangrijkste effect is volgens mij het schokken tegen te gaan wanneer je de koppeling weer op laat komen. slijtage zal in het begin juist erger zijn, omdat je revmatching voor geen ruk klopt
hoe dan ook, belangrijkste effect is volgens mij het schokken tegen te gaan wanneer je de koppeling weer op laat komen. slijtage zal in het begin juist erger zijn, omdat je revmatching voor geen ruk klopt
