Page 2 of 4
Posted: Thu Apr 03, 2008 1:41 pm
by ee8
frederik wrote:ee8 wrote:frederik wrote:slydawg wrote:frederik wrote:heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?
Is gewoon je fuel cut die instelbaar is als je niet beweegt, zodra je rijdt neemt de 'gewone'begrenzer het weer over.
Is eigenlijk geen echte launch control.
dus helpt het niet echt om sneller weg te komen ? ofwel ?
jawel. je kunt toerental instellen op welke die dan begrensd en je kunt instellen vanaf welke snelheid ie em weer vrijgeeft. je moet er even mee spelen om het goed in te stellen maar het werkt wel goed......
hebben jullie sugesties op welk toerental ik hem best kan instellen ? en op welke snelheid hij hem weer moet vrijgeven?
dat hangt van veel factoren af:
- wat voor auto?
- banden?
- vermogen?
- wegdek? etc etc......
Posted: Sun Apr 06, 2008 10:09 pm
by crx303
Vrijgeven boven de 10 - 12 km/h ofzo. Of andersom gezien, launch control werkt beneden de 10 - 12 km/h (voor een straatauto).
Posted: Thu Apr 10, 2008 1:26 am
by Katana
Heren on topic aub.
@Bart: voor de S2000 is nu wel een :wink:
Posted: Sat Apr 19, 2008 8:39 pm
by Sincx
Nog te weinig gegadigden voor dit voorstel Frans ? :-?
Posted: Sat Apr 19, 2008 11:47 pm
by slydawg
Hoeveel mensen zijn daadwerkelijk bereid een kpro of iets dergelijks aan te schaffen??
Tot nu toe nog niet veel die die stap hebben genomen.
Dus ja, zinloos om die man naar hier te halen om 1 of 2 auto's af te stellen.
Posted: Sun Apr 20, 2008 8:14 am
by Sincx
Mye waarschijnlijk, en een ritje naar TDI in de UK bv. ....is wel een pleuris end :lol:
Posted: Sun Apr 20, 2008 12:33 pm
by Katana
So far alleen Sincx.
Posted: Sun Apr 20, 2008 12:40 pm
by Katana
Er nog andere opties:
www.maseengineering.com = Master Mase
www.ectune.com = Master Frank
Posted: Sun Apr 20, 2008 1:30 pm
by Sincx
Eerst maar is zorgen dat mods erop zitten voor ik naar kpro gaat kijken anyway. APL in Kent is nog wel te doen trouwens, vakantie UK denk ik,
en dan gelijk maar wat mensen opzoeken daar héhé.
Posted: Mon Apr 21, 2008 9:23 pm
by ee8
Sincx wrote:Eerst maar is zorgen dat mods erop zitten voor ik naar kpro gaat kijken anyway. APL in Kent is nog wel te doen trouwens, vakantie UK denk ik,
en dan gelijk maar wat mensen opzoeken daar héhé.
CPL heen en weer is in een dag te doen. meeste tijd neemt wachten in beslag, wachten tot Guy klaar is met tunen......
Posted: Mon Apr 21, 2008 9:25 pm
by Sincx
Ah ervaring mee ?
Posted: Mon Apr 21, 2008 9:29 pm
by ee8
Sincx wrote:Ah ervaring mee ?
ja, 5 uur smorgens weg, 10 uur savonds weer terug met een perfect getunede EP3 met 198pk op de wielen.
Posted: Mon Apr 21, 2008 9:50 pm
by D_ToXx²
ee8 wrote:Sincx wrote:Ah ervaring mee ?
ja, 5 uur smorgens weg, 10 uur savonds weer terug met een perfect getunede EP3 met 198pk op de wielen.
thanks!

Posted: Mon Apr 21, 2008 11:12 pm
by slydawg
Yup, is zeker te doen in 1 dag.
Zorg voor een goede navigatie want ik heb me een eind lopen zoeken naar waar z'n shop verborgen zat!!
Guy knows his stuff.
Posted: Tue Apr 22, 2008 8:41 am
by ee8
slydawg wrote:Yup, is zeker te doen in 1 dag.
Zorg voor een goede navigatie want ik heb me een eind lopen zoeken naar waar z'n shop verborgen zat!!
Guy knows his stuff.
jah, dat is wel ff zoeken idd als je het niet weet.....
Posted: Wed Apr 23, 2008 12:01 am
by Sinister
ee8 wrote:Sincx wrote:Ah ervaring mee ?
ja, 5 uur smorgens weg, 10 uur savonds weer terug met een perfect getunede EP3 met 198pk op de wielen.
198 PK op de wielen haalt Inter Tuning in België ook of TBM Tuning daar moet je dus niet eens zo ver voor te rijden.
Posted: Wed Apr 23, 2008 5:55 am
by Gaskleppie
Groot verschil is echter dat je van die 2 nog wel eens slechte verhalen hoort, en vanuit Engeland alleen maar goeie verhalen....
Net wat je er voor over hebt en hoe perfect je het wil hebben.
Posted: Wed Apr 23, 2008 8:35 am
by ee8
Gaskleppie wrote:Groot verschil is echter dat je van die 2 nog wel eens slechte verhalen hoort, en vanuit Engeland alleen maar goeie verhalen....
Net wat je er voor over hebt en hoe perfect je het wil hebben.
dat, en vermogen is niet het enige waar je naar kijkt....
Posted: Wed Apr 23, 2008 4:19 pm
by Sincx
Zoals hierboven wordt gezegd, tunen gaat vooral om overal trekkracht over het hele RPM bereik, hoe dit op de weg wordt gezet en niet om het hoogsthaalbare PK's.
Die lui hebben al behoorlijk wat ervaring met Honda's en wie je er ook over hoort 99% is super positief en de resultaten laten dat ook wel zien.
Wat hebben jullie trouwens moeten dokken voor de afstelling + kpro + ?? bij die lui ? Had ze ff een mailtje gestuurd en de reactie zoals hieronder ter informatie. Weet totaal niet of de prijzen goed te noemen zijn daar nog niet echt in verdiept en misschien dat jullie wat inzicht kunnen geven.
Betreft het Manifold, die vraag direct ook even bij hun neergelegd. Zal een TODA of DC betreffen schat ik in, die schijnen beste resultaten te geven.
Maar daar moet ik is nog is voor rondneuzen ivm jaarlijkse APK.
Hello Ries
We can fit an exhaust manifold and tune your car in one day. We would need the car here to start work at 8.30am to get it all done in one day.
Price for the Kpro and tuning is £1088
We offer 2 manifolds that make good power.
The best quality one is £904.74 including the manifold, sway bar and fitting. This manifold will normally give a VTEC point of 3500 rpm with tuning.
The other manifold we offer is £481.25 including fitting (sway bar is not required).
If you do not have them already we recommend fitting ES mounts as this stops the manifold from cracking and has other advantages such as reducing wheel hop. The price of the ES Mounts including fitting is £114.25
Guy would undertake all work to your car.
Thank you for your enquiry.
Best regards
Lynn
Posted: Wed Apr 23, 2008 6:57 pm
by Leemanske
Mijne civic type r met den turbo gaat ook bij CPL racing binnen om af te stellen...