Thnx VTECCIE :thumbs:
@ Redsun: Het is wel dat de leasemaatschappij alles betalen maar ook kunnen zij kunnen argwanend worden waneer er te vroeg onderdelen vervangen worden.
Vaak wordt er een steekproefcontroleur door een leasemaatschappij gestuurd naar de betreffende bedrijven.
Mijn eigen ervaringen bij ex-leaseauto's is dat vaak bij einde leasecontract de auto wordt afgedaan met alleen een APK goedkeuring zonder de voorgeschreven beurt en/of aankomende reparaties, logisch ook qua kosten.
Het neemt niet weg dat de nieuwe (particuliere) klant met een ex-leaseauto vaak voor onaangename en dure verrassingen komen te staan ondanks dat de auto in het verleden zo goed is onderhouden.
Kilometrage en leasebakken [Afsplitsing]
Is het echt zo slecht gesteld met de Nederlandse leaserijder? Ik weet dat er mensen zijn die hun (lease)auto helemaal verwaarlozen, maar de gemiddelde golf/focus/astra die ik tegenkom vallen nog wel mee qua smerigheid dacht ik zo.
Feit is wel dat als je speciaal kiest voor een EP3, DC2, FN2 (of die mooie EK9) Je er over het algemeen waarschijnlijk netter mee omgaat, dan wanneer je een standaard focus onder je kont geduwd wordt. (om maar te zwijgen over de caddy's e.d.)
Maaruh laten we het vragen aan de Lease FN2 rijder hoe hij met zijn lease-auto omgaat? Nick? :wink:
Feit is wel dat als je speciaal kiest voor een EP3, DC2, FN2 (of die mooie EK9) Je er over het algemeen waarschijnlijk netter mee omgaat, dan wanneer je een standaard focus onder je kont geduwd wordt. (om maar te zwijgen over de caddy's e.d.)
Maaruh laten we het vragen aan de Lease FN2 rijder hoe hij met zijn lease-auto omgaat? Nick? :wink:
Deus Ex Machina!
Klopt Keung, Dat doen wij hier ook, maar meestal gaat het om een klein beurtje die we overslaan.
Bij de grotere leasemijen (ING, Leaseplan, Athlon) zijn de auto's veel smeriger dan bij ons. Hiervoor heb ik bij Athlon gezeten en daar kwamen veel ranzige auto's terug.
Het is wel zo dat een actief innamebeleid (doorbelasten van kosten voor reinigen en schades etc) de klant redelijk opvoedt. Uitzonderingen daar gelaten.
Waar ik nu werk is 80% van de leasevloot Toyota en dat zijn gewoon heel andere mensen. Veel nettere auto's over het algemeen.
Nu zitten er ook een groot aantal Hi-Ace'n in de vloot van de welbekende aannemers en betonhandelaars en die wil je niet moeten verplaatsen....
De gedachte bij een groot aantal leaserijders is helaas nog steeds "het is toch niet van mij".
Bij de grotere leasemijen (ING, Leaseplan, Athlon) zijn de auto's veel smeriger dan bij ons. Hiervoor heb ik bij Athlon gezeten en daar kwamen veel ranzige auto's terug.
Het is wel zo dat een actief innamebeleid (doorbelasten van kosten voor reinigen en schades etc) de klant redelijk opvoedt. Uitzonderingen daar gelaten.
Waar ik nu werk is 80% van de leasevloot Toyota en dat zijn gewoon heel andere mensen. Veel nettere auto's over het algemeen.
Nu zitten er ook een groot aantal Hi-Ace'n in de vloot van de welbekende aannemers en betonhandelaars en die wil je niet moeten verplaatsen....
De gedachte bij een groot aantal leaserijders is helaas nog steeds "het is toch niet van mij".
Nana korobi ya oki
Lease auto of geen lease auto.. HET IS EEN AUTO!!
Ik ga er zeker gewoon netjes mee om.. Type R of golf..
Het is gewoon een stukje van jezelf.. JIJ rijd er in dus JIJ bent er verantwoordelijk voor.
Als iemand elke x met een vieze "ranzige" auto aankomt rijden,
is dat natuurlijk ook niet echt representatief vind ik.
En dan nog iets.. lease auto is niet eens van jezelf, normaal gesproken ga je toch ook netjes om met andermans spullen?
Ik ga er zeker gewoon netjes mee om.. Type R of golf..
Het is gewoon een stukje van jezelf.. JIJ rijd er in dus JIJ bent er verantwoordelijk voor.
Als iemand elke x met een vieze "ranzige" auto aankomt rijden,
is dat natuurlijk ook niet echt representatief vind ik.
En dan nog iets.. lease auto is niet eens van jezelf, normaal gesproken ga je toch ook netjes om met andermans spullen?

Ik denk dat als je 120.000km/jaar rijdt zoals ik, je toch net iets anders gaat denken over het wassen van je auto. Je kan elk weekend je auto wassen, maar zodra je maandag weer naar een klant rijdt, is er niks meer van te zien door die smerige wegen hier.
Netjes warmrijden en zo, prima. Ding hoeft niet stuk, maar wassen elke week heb ik geen tijd voor...
Netjes warmrijden en zo, prima. Ding hoeft niet stuk, maar wassen elke week heb ik geen tijd voor...