Kilometrage en leasebakken [Afsplitsing]
RedSun wrote:Is dat zo? en waarom nederlanders in het bijzonder dan?
Of is deze uitspraak gebaseerd op VR6 rijders?
Heb het vooral over leasebakken in het algemeen ^^,
En hoe vaak ik mensen niet weg zie rijden met een koude motor en vol op het gas.
Ook zien de auto's er vaak smerig uit.. al zegt dat niks over de motor..
Ik haal niet voor niets mijn auto('s) uit Duitsland.
Veelal zijn de auto's daar mooier en beter onderhouden dan hier in Nederland.
De Nederlandse automobilist, of laten we zeggen lease rijder, behandeld zijn auto vaak verre van netjes.
Natuurlijk op een enkele liefhebber na. Schoolvoorbeelden zitten hier op het forum.
Veelal zijn de auto's daar mooier en beter onderhouden dan hier in Nederland.
De Nederlandse automobilist, of laten we zeggen lease rijder, behandeld zijn auto vaak verre van netjes.
Natuurlijk op een enkele liefhebber na. Schoolvoorbeelden zitten hier op het forum.
Het is te simpel om dat te zeggen.
Tuurlijk zijn er genoeg leaserijders die slecht met hun auto omgaan echter zijn de auto;s van vertegenwoordigers 90% van de tijd op bedrijfstemperatuur. Zo'n auto kun je beter hebben dan eentje van een oud vrouwtje die dagelijks de boodschappen op 5 km afstand met de auto gaat halen en die dus nooit op bedrijfstemperatuur is.
Daar komt bij dat leasemaatschappijen de berijders min of meer verplichten om onderhoud uit te laten voeren en dat is voor een leaserijder nog "gratis'" ook.
En Keung kan beamen dat er meer onderhoud aan leaseauto's wordt uitgevoerd dan aan prive auto's. alles moet vervangen worden bij een leaseauto
, leasemij betaald immers.
Het feit dat er in Duitsland veel meer betere en beter onderhouden auto's zijn ligt meer aan het feit dat alles zo schofterig duur is hier. De auto, het onderhoud, wegenbelasting, verzekering etc.
Tuurlijk zijn er genoeg leaserijders die slecht met hun auto omgaan echter zijn de auto;s van vertegenwoordigers 90% van de tijd op bedrijfstemperatuur. Zo'n auto kun je beter hebben dan eentje van een oud vrouwtje die dagelijks de boodschappen op 5 km afstand met de auto gaat halen en die dus nooit op bedrijfstemperatuur is.
Daar komt bij dat leasemaatschappijen de berijders min of meer verplichten om onderhoud uit te laten voeren en dat is voor een leaserijder nog "gratis'" ook.
En Keung kan beamen dat er meer onderhoud aan leaseauto's wordt uitgevoerd dan aan prive auto's. alles moet vervangen worden bij een leaseauto

Het feit dat er in Duitsland veel meer betere en beter onderhouden auto's zijn ligt meer aan het feit dat alles zo schofterig duur is hier. De auto, het onderhoud, wegenbelasting, verzekering etc.
Nana korobi ya oki
Maar heel wat lease-auto's worden voor het grote onderhoud de deur uitgeschopt, of na flinke schade , dus een jonge ex-leaseauto met weinig kilometers = schadewagen (zeker als het een gewilde auto is)
Maar het is waar, leasewagens worden goed onderhouden, maar soms ook bereden door keurige mensen.. meestal is er meer optisch dan technisch aan de hand :roll:
Maar het is waar, leasewagens worden goed onderhouden, maar soms ook bereden door keurige mensen.. meestal is er meer optisch dan technisch aan de hand :roll:
J-Parts wrote:Maar heel wat lease-auto's worden voor het grote onderhoud de deur uitgeschopt, of na flinke schade , dus een jonge ex-leaseauto met weinig kilometers = schadewagen (zeker als het een gewilde auto is)
Ligt eraan, meeste leaseauto's hebben net de riem e.d. gehad en daar is ook geld voor gereserveerd.
Bij flinke schade gaan ze er niet uit tenzij ze economisch TL zijn. Dus dat herstel duurder is dan eruit. Maar zo doen alle verzekeraars het ook dus daar zit geen verschil tussen lease en particulier.
Daar komt nog bij dat leasemaatschappijen vaak liever herstellen omdat je dan verzekerd bent van je inkomsten tot einde lease. ALs hij loss gaat moet je maar hopen dat de volgende auto weer bij je besteld wordt. Ze kunnen ook naar een ander omdat het contract ontbonden wordt.
Kan iemand dit Topic ff afsplitsen? We zijn aan het vervuilen!
Nana korobi ya oki
Gelukkig, nu valt het niet meer onder off topic
Zelf heb ik een half jaartje bij de ING car lease gewerkt in Den Bosch. Wat ik daar afentoe voor auto's voorbij zag komen was gewoon onfatsoenlijk.
Mensen die zo een auto afleveren verdienen het niet om er uberhoupt in rond te mogen rijden. Deuken, diepe krassen van voor tot achter, de complete auto als asbak gebruikt, auto's die aan de binnenkant meer van een hond weg hebben dan van een stof interieur met de geur die daarbij komt. Vanalles.
En tegen de tijd dat hun financiele levensduur tot een eind kwam wou je die ook vaak niet graag meer prive kopen. Ik schat een zeer magere 10% van de auto's die nog bruikbaar was. De rest was slecht behandeld en ook voelbaar en zichtbaar.
Maargoed, dat is mijn mening misschien.

Zelf heb ik een half jaartje bij de ING car lease gewerkt in Den Bosch. Wat ik daar afentoe voor auto's voorbij zag komen was gewoon onfatsoenlijk.
Mensen die zo een auto afleveren verdienen het niet om er uberhoupt in rond te mogen rijden. Deuken, diepe krassen van voor tot achter, de complete auto als asbak gebruikt, auto's die aan de binnenkant meer van een hond weg hebben dan van een stof interieur met de geur die daarbij komt. Vanalles.
En tegen de tijd dat hun financiele levensduur tot een eind kwam wou je die ook vaak niet graag meer prive kopen. Ik schat een zeer magere 10% van de auto's die nog bruikbaar was. De rest was slecht behandeld en ook voelbaar en zichtbaar.
Maargoed, dat is mijn mening misschien.