Kilometrage en leasebakken [Afsplitsing]

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

176.000km is niets hoor...
De mijne heeft er ook zoveel
En heb er nu nog een turbo laten opplaatsen
zonder iets aan de motor te vervangen
Zoals eerder gezegd
Liever 1 met 176.000 km die goed onderhouden is
dan 1 met 50.000km die totaal afgereden is geweest
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Je rijdt er toch nog niet mee rond? Laten we even afwachten of hij heel blijft.

Ik heb me, alweer een jaar geleden denk ik, laten vertellen dat er een CTR rond reed met 200,000+ op de klok zonder problemen.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Die km-standen zijn ook niet erg als hij idd maar goed onderhouden is.

Deed mijn EE9 weg met 236.000 op de klok en hij liep als een zonnetje
Nana korobi ya oki
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Tuurlijk zal je met een auto meer dan 2 ton op de teller kunnen rijden maar kans is toch groter bij auto's met die aantallen dat er wat meer slijtage is aan de auto. En dan met name carroserie, interieur.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Nederlanders staan er vooral bekend om dat ze alles aftrappen ^_^..

weet niet hoe het is bij jullie :)
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

wesjes wrote:Nederlanders staan er vooral bekend om dat ze alles aftrappen ^_^..


Nederland staat bekend als het land met de best onderhouden auto's. De export van oudere auto's uit nederland is dan ook gigantisch!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Is dat zo? en waarom nederlanders in het bijzonder dan?
Of is deze uitspraak gebaseerd op VR6 rijders?
Nana korobi ya oki
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

RedSun wrote:Is dat zo? en waarom nederlanders in het bijzonder dan?
Of is deze uitspraak gebaseerd op VR6 rijders?


Heb het vooral over leasebakken in het algemeen ^^,

En hoe vaak ik mensen niet weg zie rijden met een koude motor en vol op het gas.

Ook zien de auto's er vaak smerig uit.. al zegt dat niks over de motor..
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik haal niet voor niets mijn auto('s) uit Duitsland.

Veelal zijn de auto's daar mooier en beter onderhouden dan hier in Nederland.
De Nederlandse automobilist, of laten we zeggen lease rijder, behandeld zijn auto vaak verre van netjes.

Natuurlijk op een enkele liefhebber na. Schoolvoorbeelden zitten hier op het forum.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Betreft Nederlandse leaseauto's, sommige behoren qua netheid tot de categorie vuilnisbakken en hondenhokken.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Het is te simpel om dat te zeggen.

Tuurlijk zijn er genoeg leaserijders die slecht met hun auto omgaan echter zijn de auto;s van vertegenwoordigers 90% van de tijd op bedrijfstemperatuur. Zo'n auto kun je beter hebben dan eentje van een oud vrouwtje die dagelijks de boodschappen op 5 km afstand met de auto gaat halen en die dus nooit op bedrijfstemperatuur is.

Daar komt bij dat leasemaatschappijen de berijders min of meer verplichten om onderhoud uit te laten voeren en dat is voor een leaserijder nog "gratis'" ook.
En Keung kan beamen dat er meer onderhoud aan leaseauto's wordt uitgevoerd dan aan prive auto's. alles moet vervangen worden bij een leaseauto :D , leasemij betaald immers.

Het feit dat er in Duitsland veel meer betere en beter onderhouden auto's zijn ligt meer aan het feit dat alles zo schofterig duur is hier. De auto, het onderhoud, wegenbelasting, verzekering etc.
Nana korobi ya oki
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

I think this thread is going a bit off-topic, the poor guy just wants a nice EP3!



Well not that nice, since it wont be red but hey... :wink:



If you want one from Germany mate shoot me a PB I can help you out a bit.
Guest

Post by Guest »

Maar heel wat lease-auto's worden voor het grote onderhoud de deur uitgeschopt, of na flinke schade , dus een jonge ex-leaseauto met weinig kilometers = schadewagen (zeker als het een gewilde auto is)

Maar het is waar, leasewagens worden goed onderhouden, maar soms ook bereden door keurige mensen.. meestal is er meer optisch dan technisch aan de hand :roll:
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Lease wagens zijn niet het type wagens dat we op een Type R forum zouden moeten bespreken imho!

En om het ontopic te houden iemand een link of plaatje van exacte kosten qua import ex Deutschnitzeland ?
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

J-Parts wrote:Maar heel wat lease-auto's worden voor het grote onderhoud de deur uitgeschopt, of na flinke schade , dus een jonge ex-leaseauto met weinig kilometers = schadewagen (zeker als het een gewilde auto is)

Maar het is waar, leasewagens worden goed onderhouden, maar soms ook bereden door keurige mensen.. meestal is er meer optisch dan technisch aan de hand :roll:


Ligt eraan, meeste leaseauto's hebben net de riem e.d. gehad en daar is ook geld voor gereserveerd.

Bij flinke schade gaan ze er niet uit tenzij ze economisch TL zijn. Dus dat herstel duurder is dan eruit. Maar zo doen alle verzekeraars het ook dus daar zit geen verschil tussen lease en particulier.

Daar komt nog bij dat leasemaatschappijen vaak liever herstellen omdat je dan verzekerd bent van je inkomsten tot einde lease. ALs hij loss gaat moet je maar hopen dat de volgende auto weer bij je besteld wordt. Ze kunnen ook naar een ander omdat het contract ontbonden wordt.


Kan iemand dit Topic ff afsplitsen? We zijn aan het vervuilen!
Nana korobi ya oki
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Sincx wrote:Lease wagens zijn niet het type wagens dat we op een Type R forum zouden moeten bespreken imho!

En om het ontopic te houden iemand een link of plaatje van exacte kosten qua import ex Deutschnitzeland ?


Stuur anders even PM naar benjdmin..

hij import auto's o.a
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

wesjes wrote:Stuur anders even PM naar benjdmin.. hij import auto's o.a


Al.. ;)
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

@ Redsun: Ik heb de moderator (VTECCIE) een PM gestuurd voor het opsplitsen van de topic.
Wachten even af...
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Your wish... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Gelukkig, nu valt het niet meer onder off topic :D

Zelf heb ik een half jaartje bij de ING car lease gewerkt in Den Bosch. Wat ik daar afentoe voor auto's voorbij zag komen was gewoon onfatsoenlijk.

Mensen die zo een auto afleveren verdienen het niet om er uberhoupt in rond te mogen rijden. Deuken, diepe krassen van voor tot achter, de complete auto als asbak gebruikt, auto's die aan de binnenkant meer van een hond weg hebben dan van een stof interieur met de geur die daarbij komt. Vanalles.
En tegen de tijd dat hun financiele levensduur tot een eind kwam wou je die ook vaak niet graag meer prive kopen. Ik schat een zeer magere 10% van de auto's die nog bruikbaar was. De rest was slecht behandeld en ook voelbaar en zichtbaar.

Maargoed, dat is mijn mening misschien.
Locked