Page 2 of 3
Posted: Tue Jul 03, 2007 10:03 pm
by ee8
Gaskleppie wrote:Nou niet elke bocht, maar het kan in elke bocht voorkomen bedoel ik eigenlijk. Alleen de ene keer niks aan de hand, de andere keer gooit hij zn kont om.
Niet te voorspellen hoe zwaar het aan gaat komen.
Je weet alleen dat je snel moet reageren met tegensturen. Dan trekt hij wel scheef maar hou je aardig je lijn.
vreemd....
Posted: Tue Jul 03, 2007 10:34 pm
by mr. X
Trekt hij hem dan altijd naar dezelfde kant schuin?
Kan het hem dan niet zitten in je rem systeem zelf. Dat hij ergens niet volledig afsluit, zodat hij (alleen bij zwaar gebruik) hier misselijk op gaat doen.
Met misselijk doen bedoel ik onvoorspelbaar gedrag.
Posted: Tue Jul 03, 2007 10:36 pm
by Gaskleppie
Trekt hij hem dan altijd naar dezelfde kant schuin?
jep.
Posted: Tue Jul 03, 2007 10:55 pm
by mr. X
Kan het dan niet doordat één kant van de achterste remleidingen poreus is, wellicht een klein gaatje.
Waardoor hij onder hard gebruik soms niet remt doordat hij op een van de leidingen geen druk kan uitoefenen.
Bij normaal remmen zou het dus kunnen dat je hier geen last van hebt.
Vloeistof pijl is de laatste tijd niet gedaalt?
Posted: Wed Jul 04, 2007 6:18 am
by Gaskleppie
Nee, lek is de boel niet. Dan zou de boel zeiknat zijn en heb je echt geen remmen meer. Dat is niet het geval.
Posted: Wed Jul 04, 2007 5:53 pm
by integra
Is het niet een aangetaste remcilinder .
Met mijn prelude kon je er aan de buiten kant ook niets aan zien maar hij remde slecht op een wiel.
Toen heb ik de remklau eens even gedemonteerd en bleek de cilinder
binnen in een beetje roestig.
Posted: Wed Jul 04, 2007 6:26 pm
by wilco
Ik vond de Type Z blokken te strak in mijn klauw zitten waardoor ze niet echt vrij konden bewegen , hierdoor heb ik van de blokken een minimale afgehaald , ze kunnen nu vrij bewegen.
Posted: Wed Jul 04, 2007 8:32 pm
by Gaskleppie
Is het niet een aangetaste remcilinder .
Met mijn prelude kon je er aan de buiten kant ook niets aan zien maar hij remde slecht op een wiel.
Toen heb ik de remklau eens even gedemonteerd en bleek de cilinder
binnen in een beetje roestig.
Dat ga ik zeker checken!
@Wilco: Ik heb dat ook gedaan. Ze zaten echt knap vast. Achter heb ik DS2500 btw.
Posted: Fri Jul 06, 2007 1:01 pm
by redlude94vtec
He Frank,
Bij de Prelude is dit een bekend probleem. Als het daar in ieder geval aan ligt. Check onderstaande link:
http://www.preludeteamholland.com/forum ... evisie+set
Honda heeft hier blijkbaar revisie kitjes voor. Als het ook te gebruiken is voor de Integra, is het gewoon mooi meegenomen.[/url]
Posted: Fri Jul 06, 2007 4:21 pm
by Gaskleppie
mmm, dit gaat alleen over vast zittende remmen. Dara heb ik geen last van. Ze hebben nog nooit vast gezeten.
Ze blijven na lang stil staan alleen even aan de schijven plakken. Maar met 2 klappen op het moment dat je wegrijd is dat weer over.
En warme velgen na een lang eind rijden heb ik niet dus door zonder reden aanlopende en vastzittende rem zuigers is het niet.
Posted: Fri Jul 06, 2007 5:14 pm
by integra
Die van mij zat ook niet vast, hij ging alleen moeilijker in en uit.
(hij was te langzaam, zeg maar )
Posted: Fri Jul 06, 2007 5:15 pm
by ee8
denk niet dat het daar inzit....
Posted: Fri Jul 06, 2007 5:47 pm
by VTECRob
Ik heb dat klappen wel, maar alleen als ik mijn auto gewassen heb en pas de volgende dag weer ga rijden... (van z´n plek afga)
Misschien een keer klauwen tijdelijk wisselen?
Posted: Fri Jul 06, 2007 7:54 pm
by ExigeS2
Is je wagen verlaagd.
Staat de balast regelaar er nog op. Als de wagen verlaagd is moet je deze soms bijstellen.
groeten
Posted: Fri Jul 06, 2007 10:02 pm
by ee8
VTECRob wrote:Ik heb dat klappen wel, maar alleen als ik mijn auto gewassen heb en pas de volgende dag weer ga rijden... (van z´n plek afga)
Misschien een keer klauwen tijdelijk wisselen?
dat is de roest die op je schijven komt, na het wassen ff klein stukje rijden om je remmen schoon te remmen verhelpt dat.
Posted: Fri Jul 06, 2007 10:26 pm
by Gaskleppie
Staat de balast regelaar er nog op.
Sorry, maar een ITR heeft geen balast regeling..
@Robin,
Ik heb het idd ook als de schijven verroest zijn. Mijn ragbak staat wat vaker stil, vandaar dat ik ook vaker verroeste schijven heb.
Posted: Sat Jul 07, 2007 8:08 am
by VTECRob
ee8 wrote:VTECRob wrote:Ik heb dat klappen wel, maar alleen als ik mijn auto gewassen heb en pas de volgende dag weer ga rijden... (van z´n plek afga)
Misschien een keer klauwen tijdelijk wisselen?
dat is de roest die op je schijven komt, na het wassen ff klein stukje rijden om je remmen schoon te remmen verhelpt dat.
ow sorry.... ja ik weet waardoor het komt... :-)
Ik doelde meer op Frank om tijdelijk eens klauwen te swappen om die uit te sluiten... :wink:
Posted: Sat Jul 07, 2007 8:32 am
by wilco
Ik kan nog herinneren dat iemand , nog OEM ITR klauwen heeft liggen waar Frank zonder problemen even mee kan ruilen, mit dat mag natuurlijk.
Posted: Sat Jul 07, 2007 9:06 am
by VTECRob
achter?
Posted: Sat Jul 07, 2007 9:47 am
by ExigeS2
Gaskleppie wrote:Staat de balast regelaar er nog op.
Sorry, maar een ITR heeft geen balast regeling..
@Robin,
Ik heb het idd ook als de schijven verroest zijn. Mijn ragbak staat wat vaker stil, vandaar dat ik ook vaker verroeste schijven heb.
Sorry had ni door dat het over een ITR ging.
Heb je al is gemeten met remdrukmetertjes per klauw dat de drukverdeling links en rechts hetzelfde is?