B18C6 Project ( Setup )
ja maar die balken zijn ook niet zo speciaal...
maar goed, dat is nou net waar het om gaat uiteindelijk: vele kleine dingen maken een groot totaal...
wat ik wel weet, is dat het kale chassis bij een Honda vrijwel altijd hetzelfde is tussen de verschillende uitvoeringen van dat model... de enige uitzondering die ik ken (sinds 1988 moet ik er wel bij zeggen) is de Integra type R, waar bijvoorbeeld het achterste plaatwerk dikker is voor extra stevigheid...
maar goed: misschien dat anderen nog wel meer voorbeelden weten te noemen... en eigenlijk is het ook vrij ver off topic (wel interessant imho)
maar goed, dat is nou net waar het om gaat uiteindelijk: vele kleine dingen maken een groot totaal...
wat ik wel weet, is dat het kale chassis bij een Honda vrijwel altijd hetzelfde is tussen de verschillende uitvoeringen van dat model... de enige uitzondering die ik ken (sinds 1988 moet ik er wel bij zeggen) is de Integra type R, waar bijvoorbeeld het achterste plaatwerk dikker is voor extra stevigheid...
maar goed: misschien dat anderen nog wel meer voorbeelden weten te noemen... en eigenlijk is het ook vrij ver off topic (wel interessant imho)

weet ik zo net nog niet hoor...
of die andere merken hebben zo'n slecht chassis design... ik doel op bv corsa A-tjes die kromtrekken na het monteren van een GSi blok, dat soort dingen...
then again, wie weet wat voor mongolen die swaps hebben uitgevoerd...
ach lekker belangrijk, terug naar het swappen van een b18c6 in een EG
of die andere merken hebben zo'n slecht chassis design... ik doel op bv corsa A-tjes die kromtrekken na het monteren van een GSi blok, dat soort dingen...
then again, wie weet wat voor mongolen die swaps hebben uitgevoerd...
ach lekker belangrijk, terug naar het swappen van een b18c6 in een EG

Ik ga ook een jdm b18 in mijn delsol swappen.
Ik heb toen zelf al een hoop opgezocht/rondgevraagd.
Je moet iets met de ecu doen anders rijd je constant met een foutcode.
Dus naar gaskleppie ofzo om boel af te laten stellen, zoiets was het.
En ik ga het als volgt doen, ik ga eerst de remmerij aanpakken, dan het onderstel en dan het blok.
Ik ken me zelf lang genoeg, heb het blok erin en ff geen geld meer voor remmen etcetra, maar toch willen trappen met 200 pk in een delsol van 1000 kilo.. :roll:
En ik begin eerst met lichter vliegwiel en koppeling en cai en catback.
Kan ik er later nog altijd een header enzo erop zetten.
Aangezien je toch snel went aan de snelheid, kun je zo elke keer nog mooi kleine stapjes omhoog maken.
Succes 8)
Ik heb toen zelf al een hoop opgezocht/rondgevraagd.
Je moet iets met de ecu doen anders rijd je constant met een foutcode.
Dus naar gaskleppie ofzo om boel af te laten stellen, zoiets was het.
En ik ga het als volgt doen, ik ga eerst de remmerij aanpakken, dan het onderstel en dan het blok.
Ik ken me zelf lang genoeg, heb het blok erin en ff geen geld meer voor remmen etcetra, maar toch willen trappen met 200 pk in een delsol van 1000 kilo.. :roll:
En ik begin eerst met lichter vliegwiel en koppeling en cai en catback.
Kan ik er later nog altijd een header enzo erop zetten.
Aangezien je toch snel went aan de snelheid, kun je zo elke keer nog mooi kleine stapjes omhoog maken.
Succes 8)