B18C6 Project ( Setup )

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Ik heb nog nooit balken in een ee8/ee9 deur gezien??
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ja maar die balken zijn ook niet zo speciaal...

maar goed, dat is nou net waar het om gaat uiteindelijk: vele kleine dingen maken een groot totaal...

wat ik wel weet, is dat het kale chassis bij een Honda vrijwel altijd hetzelfde is tussen de verschillende uitvoeringen van dat model... de enige uitzondering die ik ken (sinds 1988 moet ik er wel bij zeggen) is de Integra type R, waar bijvoorbeeld het achterste plaatwerk dikker is voor extra stevigheid...

maar goed: misschien dat anderen nog wel meer voorbeelden weten te noemen... en eigenlijk is het ook vrij ver off topic (wel interessant imho) :)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Idd ff afsplitsing vragen :)

Die balken zijn idd niet speciaal en als je er niet op let vallen ze ook niet op.

Volgens mij is het bij alle automerken zo met de chassis Bart.
Nana korobi ya oki
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

weet ik zo net nog niet hoor...
of die andere merken hebben zo'n slecht chassis design... ik doel op bv corsa A-tjes die kromtrekken na het monteren van een GSi blok, dat soort dingen...

then again, wie weet wat voor mongolen die swaps hebben uitgevoerd...

ach lekker belangrijk, terug naar het swappen van een b18c6 in een EG :)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Denk dat de basis van het chassis hetzelfde is maar dat ze bij een gsi wat verstevigingen aanbrengen.
Nana korobi ya oki
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Over gsi's lullen doe je maar op het OPC forum :p
Raido
Posts: 11
Joined: Thu Jun 28, 2007 8:20 pm

Post by Raido »

psies :lol: opel bestaat niet in mijn woordenboek :lol: Type R domineert :o ops:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Alle automerken bestaan in mijn woordenboek, kun je meten hoe goed Honda is.
Nana korobi ya oki
VtecBob
Posts: 109
Joined: Sun Mar 04, 2007 1:57 pm

Post by VtecBob »

Ik ga ook een jdm b18 in mijn delsol swappen.
Ik heb toen zelf al een hoop opgezocht/rondgevraagd.

Je moet iets met de ecu doen anders rijd je constant met een foutcode.
Dus naar gaskleppie ofzo om boel af te laten stellen, zoiets was het.

En ik ga het als volgt doen, ik ga eerst de remmerij aanpakken, dan het onderstel en dan het blok.
Ik ken me zelf lang genoeg, heb het blok erin en ff geen geld meer voor remmen etcetra, maar toch willen trappen met 200 pk in een delsol van 1000 kilo.. :roll:

En ik begin eerst met lichter vliegwiel en koppeling en cai en catback.
Kan ik er later nog altijd een header enzo erop zetten.
Aangezien je toch snel went aan de snelheid, kun je zo elke keer nog mooi kleine stapjes omhoog maken.

Succes 8)
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

dom vraagje, maar als budget geen probleem is, waarom geen "echte" Type-R aanschaffen? heb je gelijk alles goed!
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

vtecmoon wrote:dom vraagje, maar als budget geen probleem is, waarom geen "echte" Type-R aanschaffen? heb je gelijk alles goed!


mhoa, iets bouwen heeft zijn charme he......

en een EG met goeie motor rijdt rondjes om een typeR heen....... :-)
Raido
Posts: 11
Joined: Thu Jun 28, 2007 8:20 pm

Post by Raido »

ee8 haalt de woorden uit me mond, idd het heeft iets speciaals, iets waar je bloed zweet en tranen in heb gestoke ;) iets wat toch uniek maakt. je eige setup, dat is toch wat bijna iedereen zou wille, je eige ding :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

En het is niet te vergeten een stuk goedkoper...

Op papier een óude' 1.3 rijden scheelt nogal wat tov een nieuwere CTR :wink:
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

tot er wat hevigs gebeurt (doden, gewonden) wat volgens de verzekering jouw schuld is en er eens goed naar je wagen gekeken wordt...

(erg zeldzaam, dus het risico meestal wel waard, afhankelijk van je rijstijl)
Raido
Posts: 11
Joined: Thu Jun 28, 2007 8:20 pm

Post by Raido »

klopt, alleen je moet je grenzen kennen en je vermogen weten te gebruiken op plekken waar het kan :-)
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

mr. X wrote:En het is niet te vergeten een stuk goedkoper...

Op papier een óude' 1.3 rijden scheelt nogal wat tov een nieuwere CTR :wink:


goedkoper is het niet......
Locked