Page 2 of 2
Posted: Sat Jun 16, 2007 11:07 am
by Katana
Anyhow, heb je al deze zaken nagekeken?
Posted: Sat Jun 16, 2007 12:37 pm
by racer
Ja,
Ga volgende week naar de Honda garage om hem te laten uitlezen.
Ik heb ook juist otdekt dat de dichting tussen uitlaatspruitstuk en Cat (dit is een amianten joint doorlaat.Daardoor verlies je ook vermogen.Volgens mij zou dit ook wel de reden kunnen zijn .Ik heb al een nieuwe besteld 34€ daar heb je bij opel dat is mijn dagelijkse wagen bijna een hele auto voor.Ik wacht nu op mijn nr platen en dan gaan we naar de garage .Verder nieuws volgt nog.
Posted: Sat Jun 16, 2007 2:12 pm
by bar honda
Wat is het verschil als je motor lampje knippert af en toe. en costant aan blijft?
Posted: Sat Jun 16, 2007 6:28 pm
by eteuben
Had onlangs ook dit lampje op de dash aan. Ben toen wel direct de maandag erop naar de dealer geweest om uit te lezen. Was bij mij ook de O2 sensor na de kat. Komt omdat ik nogal lui reed, te voorzichtig. Vrij gauw al overschakelen. De O2 sensor krijgt dan koolaanslag op zich wat eigenlijk het te meten signaal hinderd.
Toeren maken en behouden (dus min boven 2500 gaan zitten) was het advies van de dealer! Daar heb je em toch voor gekocht??
Heb de auto net en je bent dan wat voorzichtiger, plus een andere rijstijl als de vorige eigenaar!
Posted: Sat Jun 16, 2007 6:43 pm
by wilco
Hmm ...zowat elke keer dat ik met de ITR rij kan ik me niet bedwingen on niet naar 8400rpm te gaan, ik rij er graag een extra 20 KM voor om hem goed warm te rijden.
Posted: Sat Jun 16, 2007 6:58 pm
by Katana
bar honda wrote:Wat is het verschil als je motor lampje knippert af en toe. en costant aan blijft?
Als hij blijft branden betekend het meestal dat je op het nood programma loopt
Posted: Sun Jun 17, 2007 10:31 am
by riddertje
Als er geen lampje meer aan is moet je ctr boven de 5700 gaan!
Tenzij je natuurlijk stil staat dan gaat het niet
Posted: Sun Jun 17, 2007 1:29 pm
by roblom
riddertje wrote:Als er geen lampje meer aan is moet je ctr boven de 5700 gaan!
Tenzij je natuurlijk stil staat dan gaat het niet
Dan gaat hij nogsteeds boven de 5700, alleen schakelt de VTEC niet in .
Posted: Sun Jun 17, 2007 4:14 pm
by slydawg
Als je stil staat is de ctr begrenst op 5500rpm dacht ik zo.
Posted: Mon Jun 18, 2007 2:16 pm
by riddertje
slydawg wrote:Als je stil staat is de ctr begrenst op 5500rpm dacht ik zo.
inderdaad 5500 dacht 5700 bedankt voor de correctie :lol:
Posted: Mon Jun 18, 2007 6:19 pm
by Jo&
roblom wrote:riddertje wrote:Als er geen lampje meer aan is moet je ctr boven de 5700 gaan!
Tenzij je natuurlijk stil staat dan gaat het niet
Dan gaat hij nogsteeds boven de 5700, alleen schakelt de VTEC niet in .
Even beetje nieuwsgierig....
Maar hoe rijd een CTR nou zonder Vtec???

ops:
Posted: Mon Jun 18, 2007 6:23 pm
by ee8
Joanne wrote:roblom wrote:riddertje wrote:Als er geen lampje meer aan is moet je ctr boven de 5700 gaan!
Tenzij je natuurlijk stil staat dan gaat het niet
Dan gaat hij nogsteeds boven de 5700, alleen schakelt de VTEC niet in .
Even beetje nieuwsgierig....
Maar hoe rijd een CTR nou zonder Vtec???

ops:
niet....
Posted: Fri Jun 22, 2007 3:55 pm
by racer
Stekker van lambda stak niet goed in, hersteld en aan computer uitgelezen en klaar is kees.
Posted: Fri Jun 22, 2007 5:24 pm
by slydawg
Mooi.
Voortaan ff alles nalopen, kan nooit kwaad.
Posted: Fri Jun 22, 2007 9:47 pm
by HondArd
Moeilijke problemen hebben vaak de simpelste oplossingen.
eteuben wrote:Had onlangs ook dit lampje op de dash aan. Ben toen wel direct de maandag erop naar de dealer geweest om uit te lezen. Was bij mij ook de O2 sensor na de kat. Komt omdat ik nogal lui reed, te voorzichtig. Vrij gauw al overschakelen. De O2 sensor krijgt dan koolaanslag op zich wat eigenlijk het te meten signaal hinderd.
Toeren maken en behouden (dus min boven 2500 gaan zitten) was het advies van de dealer! Daar heb je em toch voor gekocht??
Heb de auto net en je bent dan wat voorzichtiger, plus een andere rijstijl als de vorige eigenaar!
Je kunt ook erg lang rustig rijden met een Type-
R, zo lang je af en toe maar wat hoger in toeren gaat om het geheel weer een beetje schoon te blazen/branden.
Posted: Fri Jun 22, 2007 11:55 pm
by mr. X
Wat een ramp is dat altijd :lol:
Posted: Sun Jun 24, 2007 8:07 pm
by eteuben
Ik vind toeren maken geen ramp, rijdt lekker vlot door. Alleen kan je dat wel merken aan een bepaalde niveau meter in de auto!!!
Dat een stekker er gewoon domweg niet goed inzit, zou mijn probleem ook wel eens geweest kunnen zijn, want hij brandt sindsdien niet meer.