Page 2 of 2

Posted: Sat Jun 16, 2007 7:22 pm
by Katana
bar honda wrote:Ik zal ze nog eens laten reinigen, kijken wat het dan doet. Bougies zijn niet eens zo oud. Zit niet eens 20.000km op, zijn platinum moet toch een ton mee kunnen gaan.


Controleer ook of deze erin moeten. Ik rij zelf niet meer dan 40.000 of 50.000 met dezelfde bougies. Zeker geregeld laten controleren.

Ik heb deze op mijn rekening staan: nr.98079-5614N (oem)

Posted: Fri Jun 22, 2007 8:58 pm
by klokkie
Kan het eventueel ook iets te maken hebben met je ontsteking, dat die niet goed op tijd staat? Misschien je rotor en de contactpuntjes van de rotor?

Posted: Sat Jun 23, 2007 3:48 pm
by bar honda
Die zijn nieuw, heb ik pas vervangen. Ik laat van de week ff de ontsteking tijd controleren.

Posted: Fri Aug 03, 2007 10:11 pm
by bar honda
De ontsteking staat goed op tijd 15 graden. Heb de gasklephuis eruit gehaald en grondig schoongemaakt met carburateur reiniger. En ook gelijk de EGR weer schoongemaakt. Hij rijdt nu een stuk beter tot nu toe. Hoop dat het definitief is verholpen.

Posted: Sat Aug 04, 2007 7:52 am
by Katana
Ook de EGR plaat?

Posted: Sat Aug 04, 2007 11:16 am
by bar honda
Ja die heb ik ook schoongemaakt. De EGR plaat was niet echt zo vies, maar toch ook gelijk aangepakt.

Posted: Sat Aug 04, 2007 11:19 am
by bar honda
Ik heb zelf ook de importeur gebeld die weten ook geen raad mee. Zij zeiden ligt misschien ook aan de brandstof van nu. Maar ik tank alleen BP Ultimate. Ben nu over gestapt naar Tango. Motor is wel wat soepeler nu.

Posted: Mon Aug 06, 2007 9:32 am
by Katana
Tango zou ik niet doen, geen dope's.

Ultimate is voorkeurs VTEC drank.

Bij het schoonmaken van de EGR plaat, heb je ook de gaatjes in het inlaat spruitstuk schoon gemaakt?

Posted: Mon Aug 06, 2007 5:43 pm
by bar honda
De gaatjes heb ik ook schoongemaakt. Dope's maakt mij niks uit als de motor maar goed draaid dat is belangrijk. Ik gooi om de 2000km tunap erin.

Posted: Mon Aug 06, 2007 6:07 pm
by roblom
Heeft volgens mij weinig met de brandstof van doen. EGR is gewoon een klote systeem. Als je uitlaatgassen door kleine, koude kanaaltjes gaat laten stromen kun je wachten op verstoppingen.

@bar honda, kan je er nog wat van merken met die tunap? En dan bedoel ik dus de snelheid waarmee het EGR systeem vervuilt?

Posted: Tue Aug 07, 2007 6:12 pm
by bar honda
Mwahh niet echt, ik heb denk ik 3mnd geleden het EGR systeem schoongemaakt. En van de week lost gehaald is niet extrem vervuild. Of dat helpt vraag ik mij wel af. Merk geen verschil eigenlijk.