Custom '94 CTR Coupe vs CTR '07
Heb jij in de nieuwe ctr gereden?
Waar was Subaru 10 jaar geleden dan? Iedereen geilt nu op de Impreza maar die bestaat ook nog niet zolang. Straks komt Honda weer met topmodellen en dan staan jullie allemaal weer voorraan.
Beetje jammer dat bij de minste geringste "tegenvaller" meteen het vertrouwen opgezegd wordt.
Maar ok, ieder zijn eigen keuze.
**EDIT**
P.S. wie ben je eigenlijk? Stel jezelf eens netjes voor voordat je komt afgeven op Honda en de gebruikers hier.
Waar was Subaru 10 jaar geleden dan? Iedereen geilt nu op de Impreza maar die bestaat ook nog niet zolang. Straks komt Honda weer met topmodellen en dan staan jullie allemaal weer voorraan.
Beetje jammer dat bij de minste geringste "tegenvaller" meteen het vertrouwen opgezegd wordt.
**EDIT**
P.S. wie ben je eigenlijk? Stel jezelf eens netjes voor voordat je komt afgeven op Honda en de gebruikers hier.
Nana korobi ya oki
RedSun wrote:Heb jij in de nieuwe ctr gereden?
**EDIT**
Lezen in de eerste post, het is het zoontje van Genesis.
Blowie wrote:maar zou het nooit zelf kiezen omdat de mogelijkheden te beperkt zijn... ik weet wel leukere atmospherische bakken te verzinnen binnen en buiten de prijsklasse van een honda.
Mogelijkheden beperkt? Ga je mond spoelen!
Het leukste van (vooral oude Honda's) is dat ALLES mogelijk is.
Pak een EG of EK en er passen sowieso zonder veel aanpassingen 3 blokken in. Om maar over andere combo's te zwijgen!
Hoeveel opels kunnen zeggen dat het gros van al hun blokken uitwisselbaar zijn (B onderblokken die worden gecombineert met B 16 koppen)
En betere/leukere NA motoren dan die van Honda vind je in die prijsklasse niet!
Over de nieuwe CTR FN2
Ik zeg nogmaals ik ben helemaaaal geen fan van ALLE nieuw auto's ook op dat gebied. Kijk naar de Focus RS, te zwaar. Kijk naar de Golf V R32, belachelijk langzaam voor een 3.2 motor (stock DC2 rijdt hem compleet zoek, multimedia gedeelte)
Ik kan er niets concreets over zeggen, maar aan de hand van specs van de auto's en nu de verhalen, zeg ik nogmaals, ik zou never geen van die snelle auto's kopen voor dat geld.
35K?
Kijk eens wat je voor 20K aan een ITR kan versleutelen en wat voor auto je dan hebt... Om maar iets te noemen.
Nee het is diep triest met de huidige auto's.
Tot 2002 werden er nog echt auto's gemaakt. Die terug vielen met het aanschakelen van de airco, ALS ze ze al hadden.
Het is jammer, ook van Honda. Ik zou graag hebben gezien dat er meerdere hardcore Honda's weer kwamen.
Een waardige opvolger voor de EK9, niet een slap sneller aftreksel van de 'gewone' nieuwe civic.
RedSun wrote:Heb jij in de nieuwe ctr gereden?
**EDIT**
is het bepalend om de nieuwe CTR te rijden en weer tot dezelfde conslusie te komen dat honda stil staat (of zelfs achter gaat) in het evolueren van de CTR ? dat de EK9 (CTR '96 B16B) zelfs sneller was dan de nieuwe CTR van nu ? dat spreekt toch voorzich....
en de subaru hé ?! nou toen jaar geleden waren zij allang aanwezig. de eerste WRX STI en WRX zijn al sins 1994 in productie.... je vergeet trouwens naar nissan en mazda te kijken.
en dat wij bij het minste geringste honda al het vertrouwen op zeggen... joh we lopen al 11 jaar achter de feiten. de civic wordt alleen maar lelijker (is mijn mening) en langzamer in prestaties (is een feit).
RedSun wrote:Blowie wrote:maar zou het nooit zelf kiezen omdat de mogelijkheden te beperkt zijn... ik weet wel leukere atmospherische bakken te verzinnen binnen en buiten de prijsklasse van een honda.
Mogelijkheden beperkt? Ga je mond spoelen!
Het leukste van (vooral oude Honda's) is dat ALLES mogelijk is.
Pak een EG of EK en er passen sowieso zonder veel aanpassingen 3 blokken in. Om maar over andere combo's te zwijgen!
Hoeveel opels kunnen zeggen dat het gros van al hun blokken uitwisselbaar zijn (B onderblokken die worden gecombineert met B 16 koppen)
En betere/leukere NA motoren dan die van Honda vind je in die prijsklasse niet!
Over de nieuwe CTR FN2
Ik zeg nogmaals ik ben helemaaaal geen fan van ALLE nieuw auto's ook op dat gebied. Kijk naar de Focus RS, te zwaar. Kijk naar de Golf V R32, belachelijk langzaam voor een 3.2 motor (stock DC2 rijdt hem compleet zoek, multimedia gedeelte)
Ik kan er niets concreets over zeggen, maar aan de hand van specs van de auto's en nu de verhalen, zeg ik nogmaals, ik zou never geen van die snelle auto's kopen voor dat geld.
35K?
Kijk eens wat je voor 20K aan een ITR kan versleutelen en wat voor auto je dan hebt... Om maar iets te noemen.
Nee het is diep triest met de huidige auto's.
Tot 2002 werden er nog echt auto's gemaakt. Die terug vielen met het aanschakelen van de airco, ALS ze ze al hadden.
Het is jammer, ook van Honda. Ik zou graag hebben gezien dat er meerdere hardcore Honda's weer kwamen.
Een waardige opvolger voor de EK9, niet een slap sneller aftreksel van de 'gewone' nieuwe civic.
ik vind inderdaad dat de mogelijkheden motorisch gezien te beperkt zijn. turbo's en kompressors is meestal een no-no om een beetje redelijk mee rondt te rijden, een beetje redelijk rijden met geblazen B16 blok praat je over lage boost. en om atmospherisch en maximaal haalbare eruit te halen praten we over 200 / 220 PK... ?? komop is dat het enigste? tegen de tijd dat julliemeer pk atmoshperisch eruit weten te halen zijn er veel interesantere auto's met een leukere potentie.
20K in een ITR ? nou of atmospherisch 220 PK max of geblazen met een blok wat om de haven klap kapot gaat. ik zou dat geld aan een andere auto uitgeven waar veel meer potentie in zit. de ITR die in NL verkrijgbaar is, wordt niet meer gebouwd en de nieuwe Acura RSX Type-R (US voor Honda Integra Type-R). en die wordt hier nogeneens geleverd. trouwens blijken de B18's een stuk minder betrouwbaar te zijn dan de B16 blokken.
mijn mening blijf nog steeds staan dat honda onderhand niet meer bij de hedendaagse sportauto's valt. Vandaag ook nog is een proefrit gemaakt in een Nissan 350Z '03 met 280 pk. ik kan je vertellen dat dat een super bak is ! de potentie is groot van deze auto. De koppeling was heel erg agressief. flink wat koppel onderin. de ESP hield helaas de de PK wat achterwege maar zonder was het all the way ! wat ook opviel is voor een auto die 1570 KG weegt, was hij ontzettend comfortabel met een goede sportonderstel, de 350Z voelt ook lichtvoetig en heeft niet het houterige gevoel van onderstel. Op gegeven moment hadden we een zeer smal landweggetje (2,5M breed) en hij voelde al vertrouwd genoeg plank gas te geven. vervang de vering met dempers en je heb waarschijnlijk al een betere weglegging dan mijn ouweheer zijn civic. helaas is de 3.5L V6 begrensd op 6800 RPM, maar met chiptuning is dit te verhogen naar 8000 RPM. de potentie van deze bak is zeer groot en is zelfs bestand voor turbo / twin turbo. Wat wel een minpunt was dat de remmen (4 zuiger brembo) wat sompig zijn. en het interieur was wat goedkoep afgewerkt. maar we kunnen praten en praten. ik zou een proefrit sterk aanraden om je kijk op andere auto's te verbreden. binnekort doen we ook een proefrit in een M3 ter vergelijking van de 350Z.
http://www.az350.com
[url]my350z.com[/url]
[url]my350z.com[/url]
Ten eerste
IK zei dat NIET RedSun, dus je qoute in de veronderstelling dat je weet tegen wie je praat.
Ten 2e haal je oh zo veel meer uit een NA blok, je zou je er eens beter in moeten verdiepen. Mogelijkheden genoeg. Frank had met zijn complete NA blok 251 pk's... om maar weer iets te noemen.
Ik kan hier nog wel 10 redens neer zetten, maar daar heb ik trouwens niet eens de zin in.
Fijt is er dat er genoeg Honda's zijn die met minder vermogen grote jongens kwijt rijden..
Ik concludeer uit jou verhaal dat jij het heel belangrijk vind hard rechtuit te kunnen gaan. Echter zegt veel vermogen niets op een circuit en daar zijn al genoeg voorbeelden van, dus niet zo irritant gaan doen als je pa.
Familie trekje?
IK zei dat NIET RedSun, dus je qoute in de veronderstelling dat je weet tegen wie je praat.
Ten 2e haal je oh zo veel meer uit een NA blok, je zou je er eens beter in moeten verdiepen. Mogelijkheden genoeg. Frank had met zijn complete NA blok 251 pk's... om maar weer iets te noemen.
Ik kan hier nog wel 10 redens neer zetten, maar daar heb ik trouwens niet eens de zin in.
Fijt is er dat er genoeg Honda's zijn die met minder vermogen grote jongens kwijt rijden..
Ik concludeer uit jou verhaal dat jij het heel belangrijk vind hard rechtuit te kunnen gaan. Echter zegt veel vermogen niets op een circuit en daar zijn al genoeg voorbeelden van, dus niet zo irritant gaan doen als je pa.
Familie trekje?
@Blowie
Leuk dat je er bent maar hou je aan de regels en stel je voor zoals iedereen. Lees gelijk ook de rest van de regels door aub.
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1967
Leuk dat je er bent maar hou je aan de regels en stel je voor zoals iedereen. Lees gelijk ook de rest van de regels door aub.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Frank had een 2.0ltr blok en wat pech. Rechtuit kan elke doedel, daar ligt mijn/onze interesse niet. En NEE! vermogen halen uit een NA blok is 1) niet onbeperkt en 2) zeer kostbaar (ik kan het weten want mijn laatste 35 a 40 pk heeft me zeer veel geld gekost).
En bijna elke Honda liefhebber is alsmaar bezig met het zoeken naar extra vermogen (praten we over minimale pk winsten), de Honda rijders met fatsoenlijke remmen zijn vaak op 1 hand te tellen, en nee ITR remmen tellen niet want die zijn onder de maat. Dus de meeste jongens gaan over tot compressoren en turbo's, need Isay more............................?!
Ga de referentie eens verbreden en kijk eens rond zou ik zeggen, wat kost een ITR in goede staat met weinig km's denkaan minder dan 80K, zal toch gauw richting de 14K euro gaan toch en dan met een modelletje 97'a 99' (was er wel een 99'er?!)
Voor dat geld komt b.v. de 350Z wel heel erg in de buurt, en met een budget van nog eens 10K word het wel heel erg leuk.
Ik heb in mijn coupe heel wat meer gestopt en heb er ontzettend veel plezier mee, maar de koek is onderhand wel op wat de extra mogelijkheden betreft.
Genesis
P.s.: zelf kritisch reflecterend vermogen is een mogelijkheid om te verbeteren, en dat wil op de Honda forums wat stroef gaan
En bijna elke Honda liefhebber is alsmaar bezig met het zoeken naar extra vermogen (praten we over minimale pk winsten), de Honda rijders met fatsoenlijke remmen zijn vaak op 1 hand te tellen, en nee ITR remmen tellen niet want die zijn onder de maat. Dus de meeste jongens gaan over tot compressoren en turbo's, need Isay more............................?!
Ga de referentie eens verbreden en kijk eens rond zou ik zeggen, wat kost een ITR in goede staat met weinig km's denkaan minder dan 80K, zal toch gauw richting de 14K euro gaan toch en dan met een modelletje 97'a 99' (was er wel een 99'er?!)
Voor dat geld komt b.v. de 350Z wel heel erg in de buurt, en met een budget van nog eens 10K word het wel heel erg leuk.
Ik heb in mijn coupe heel wat meer gestopt en heb er ontzettend veel plezier mee, maar de koek is onderhand wel op wat de extra mogelijkheden betreft.
Genesis
P.s.: zelf kritisch reflecterend vermogen is een mogelijkheid om te verbeteren, en dat wil op de Honda forums wat stroef gaan
[url]my350z.com[/url]
[url]my350z.com[/url]
Het zou een feest worden als Honda een 3.0 ltr V6 Vtec blok zou maken met 300 pk, zijn ze de concurentie lichtjaren mee vooruit zijn en weer een cultstatus bereiken, maar wel betaalbaar houden want als de aanschafprijs richting een M3 gaat wil het weerniet lukken.
Genesis
Genesis
[url]my350z.com[/url]
[url]my350z.com[/url]
Blowie wrote:Het zou een feest worden als Honda een 3.0 ltr V6 Vtec blok zou maken met 300 pk, zijn ze de concurentie lichtjaren mee vooruit zijn en weer een cultstatus bereiken, maar wel betaalbaar houden want als de aanschafprijs richting een M3 gaat wil het weerniet lukken.
Genesis
NSX? 3.0 280pk ish mooi
3.2 280pk ish mooi
En ja de NSX was zelfde prijscatogorie als de M3 mja er is ook veel geld in besteed voordat die de weg op mocht.
Als je Honda onzin vind(want zo doe je) koop dan lekker iets met turbo niemand houd je tegen.
Blowie wrote:Rechtuit kan elke doedel, daar ligt mijn/onze interesse niet.
Dat is toch exact de sprintrace tegen de nieuwe CTR? Als daar jouw/jullie (ik weet echt niet meer tegen wie ik praat maar ok) interesse niet ligt waarom geef je dan af op de nieuwe CTR op een rechtuit stuk?
Dit wordt een eindeloze discussie met (voor mij dan) erg veel onduidelijkheid wie wie nou is want de posts van Blowie worden ondertekend door Genesis.
Ik snap het bezwaar dat Honda niet meer van die spannende modellen (echt echt spannende) heeft op dit moment. Maar, Toyota heeft geen enkel spannend model op dit moment. Vroeger wel met de Celica GT4 en de MR2 bijvoorbeeld.
Ik vind het alleen jammer dat mensen meteen beginnen te schoppen en zeggen dat Honda stil staat. Ik ben van mening dat er van alles gebeurd waar wij geen weet van hebben en Honda "opeens" weer met iets revolutionairs komt. Maar ok, misschien ben ik wel gek.
Nana korobi ya oki
Honda maakt de laatste tijd erg leuke modellen, alléén worden die in Europa standaard niet geleverd :cry: . Wat dacht je van: CL7, DC5, FD2. Ook de Insight vind ik persoonlijk erg geinig.
Als ik al kritisch over Honda ben is het de rare modellenpolitiek die ze erop na houden. Een periode twee SUV's en twee MPV's naast elkaar in de prijslijst, terwijl een fatsoenlijke coupé/platte driedeurs gewoon wordt achtergehouden voor ons is gewoon belachelijk.
En het feit dat een beetje redelijk DC2 tegenwoordig flink aan de prijs is zegt erg veel over de cultstatus/gewildheid dacht ik zo.
Als ik al kritisch over Honda ben is het de rare modellenpolitiek die ze erop na houden. Een periode twee SUV's en twee MPV's naast elkaar in de prijslijst, terwijl een fatsoenlijke coupé/platte driedeurs gewoon wordt achtergehouden voor ons is gewoon belachelijk.
En het feit dat een beetje redelijk DC2 tegenwoordig flink aan de prijs is zegt erg veel over de cultstatus/gewildheid dacht ik zo.
VTECCIE wrote:@Blowie
Blowie wrote:
Genesis
Heel scherp, begin bij jezelf zou ik zeggen.
Als je het leuk vind deel te nemen aan een forum is het wel gepast om je aan de gestelde voorwaarde te houden.
:!:
mijn mening blijf nog steeds staan dat honda onderhand niet meer bij de hedendaagse sportauto's valt. Vandaag ook nog is een proefrit gemaakt in een Nissan 350Z '03 met 280 pk. ik kan je vertellen dat dat een super bak is ! de potentie is groot van deze auto. De koppeling was heel erg agressief. flink wat koppel onderin. de ESP hield helaas de de PK wat achterwege maar zonder was het all the way ! wat ook opviel is voor een auto die 1570 KG weegt, was hij ontzettend comfortabel met een goede sportonderstel, de 350Z voelt ook lichtvoetig en heeft niet het houterige gevoel van onderstel. Op gegeven moment hadden we een zeer smal landweggetje (2,5M breed) en hij voelde al vertrouwd genoeg plank gas te geven. vervang de vering met dempers en je heb waarschijnlijk al een betere weglegging dan mijn ouweheer zijn civic. helaas is de 3.5L V6 begrensd op 6800 RPM, maar met chiptuning is dit te verhogen naar 8000 RPM. de potentie van deze bak is zeer groot en is zelfs bestand voor turbo / twin turbo. Wat wel een minpunt was dat de remmen (4 zuiger brembo) wat sompig zijn. en het interieur was wat goedkoep afgewerkt. maar we kunnen praten en praten. ik zou een proefrit sterk aanraden om je kijk op andere auto's te verbreden. binnekort doen we ook een proefrit in een M3 ter vergelijking van de 350Z.
Als de 350Z dan zo geweldig is waarom moet je hem dan eerst verlagen, chiptunen, remmen aanpassen voordat het een beetje leuk begint te worden?
Als hij dan zo geweldig is waarom heeft hij dan een 3,5 L V6 met 'maar' 280 pk terwijl de in jouw ogen waardeloze ITR de helft van de cilinderinhoud heeft en toch 190 pk, en een onderstel waar menig auto een puntje aan kan zuigen, en remmen waarbij je eigenlijk alleen de blokken van hoeft te vervangen om er dan zo het circuit mee op te kunnen.
Ach waarom ga ik er ook nog op in

Als je Honda niks vind dan koop je toch wat anders...
Blowie wrote:Frank had een 2.0ltr blok en wat pech. Rechtuit kan elke doedel, daar ligt mijn/onze interesse niet. En NEE! vermogen halen uit een NA blok is 1) niet onbeperkt en 2) zeer kostbaar (ik kan het weten want mijn laatste 35 a 40 pk heeft me zeer veel geld gekost).
Rechtuit kan elke doedel ja, daarom is de ITR zo mooi

Extra PK's kosten bijna altijd veel geld.
Blowie wrote:En bijna elke Honda liefhebber is alsmaar bezig met het zoeken naar extra vermogen (praten we over minimale pk winsten), de Honda rijders met fatsoenlijke remmen zijn vaak op 1 hand te tellen, en nee ITR remmen tellen niet want die zijn onder de maat. Dus de meeste jongens gaan over tot compressoren en turbo's, need Isay more............................?!
Welke autoliefhebber is niet bezig met vermogen winnen dan?
En wat is er 'onder de maat' aan de remmen van een ITR?
Blowie wrote:Ga de referentie eens verbreden en kijk eens rond zou ik zeggen, wat kost een ITR in goede staat met weinig km's denkaan minder dan 80K, zal toch gauw richting de 14K euro gaan toch en dan met een modelletje 97'a 99' (was er wel een 99'er?!)
Ja en voor nog eens 10K meer heb je nog iets veel leukers

Blowie wrote:P.s.: zelf kritisch reflecterend vermogen is een mogelijkheid om te verbeteren, en dat wil op de Honda forums wat stroef gaan
iemand heeft een bepaalde keuze gemaakt om een bepaalde auto te kopen. Over het algemeen is die keuze wel overwogen, als er dan iemand komt die dingen roept die niet kloppen wat betreft die overwegingen dan treed er vaak een discussie op. Dat is niet alleen Honda eigen hoor, ga maar eens op een Golf forum vertellen dat de golf een wegligging van een natte krant heeft, moet je kijken hoe stroef die discussie word.
Blowie wrote:Ga de referentie eens verbreden en kijk eens rond zou ik zeggen, wat kost een ITR in goede staat met weinig km's denkaan minder dan 80K, zal toch gauw richting de 14K euro gaan toch en dan met een modelletje 97'a 99' (was er wel een 99'er?!)
En je rijdt zelf? een Civic Coupe met aangepaste b16a2 totale waarde 8000-9000? 10k is niet niks als wij geen leasebak hadden konden we never nooit een auto van 10k rijden.
Verwarring tussen mijn zoon en mij is dat mijn zoon zich had aangemeld onder eigen naam, maar de site had open laten staan op mijn laptop.
Het enige wat mijn zoon aangaf in de openingstopic was de ervaring van wat we tegen kwamen op de weg met het 2007 model, niet meer niet minder. De enige conclusie die we daar uit hebben getrokken is dat we het verschil erg klein vonden tov van een 13 jaar jongere auto.
Wat de remmen van een ITR betreft, het zijn de ITR circuit rijders die zelf aangeven dat met een bijrijder in de auto de remmen op de marge van hun kunnen zitten, was quote, niet wat ikzelf vind.
Tevens zei mijn kennis, die mee was met de 350Z proefrit, dat ik en vele Honda rijders met mij veel vragen van de techniek, waarvan ik vind dat alleen Honda in staat is om vaak boven de 90% te leveren en heel te blijven. Maar hij had wel 1 belangrijk punt en dat is dat een sportauto rijden met ruime reserve je niet bij Honda uitkomt op het moment. Tevens vonden we beiden dat een 350Z gewoon een hele klasse hoger zit dan wat Honda op dit moment leverd. Als je in de gelegenheid bent zou je eens een proefrit moeten maken, je zal verbaast staan van het potentieel. En de prijzen in Duistland voor een 350Z zijn verrassend te noemen (gewoon laag)
Ik snap vaak de weerstand niet als je vergelijkingen trekt, vergelijken geeft juist de mogelijkheid om je referentie te verleggen.
Ik heb nooit gezegt dat Honda nix is, in tegendeel er is geen ander merk die kan wat Honda kan met zijn kleine motoren en lichte auto's maar we zitten momenteel wel op een ander moment" IN TIME" en daar anticipeert Honda m.i. niet op. (ben ik niet de enigste in overigens, maar kritsch zijn word voor mijn gevoel nogal eens opgevat als "vloeken in de kerk" , zou je overigens niet kritsch mogen zijn op je hobby ondanks dat je er veel plezier in hebt?! dan zou er weinig meer te verbeteren zijn!)
Genesis
Het enige wat mijn zoon aangaf in de openingstopic was de ervaring van wat we tegen kwamen op de weg met het 2007 model, niet meer niet minder. De enige conclusie die we daar uit hebben getrokken is dat we het verschil erg klein vonden tov van een 13 jaar jongere auto.
Wat de remmen van een ITR betreft, het zijn de ITR circuit rijders die zelf aangeven dat met een bijrijder in de auto de remmen op de marge van hun kunnen zitten, was quote, niet wat ikzelf vind.
Tevens zei mijn kennis, die mee was met de 350Z proefrit, dat ik en vele Honda rijders met mij veel vragen van de techniek, waarvan ik vind dat alleen Honda in staat is om vaak boven de 90% te leveren en heel te blijven. Maar hij had wel 1 belangrijk punt en dat is dat een sportauto rijden met ruime reserve je niet bij Honda uitkomt op het moment. Tevens vonden we beiden dat een 350Z gewoon een hele klasse hoger zit dan wat Honda op dit moment leverd. Als je in de gelegenheid bent zou je eens een proefrit moeten maken, je zal verbaast staan van het potentieel. En de prijzen in Duistland voor een 350Z zijn verrassend te noemen (gewoon laag)
Ik snap vaak de weerstand niet als je vergelijkingen trekt, vergelijken geeft juist de mogelijkheid om je referentie te verleggen.
Ik heb nooit gezegt dat Honda nix is, in tegendeel er is geen ander merk die kan wat Honda kan met zijn kleine motoren en lichte auto's maar we zitten momenteel wel op een ander moment" IN TIME" en daar anticipeert Honda m.i. niet op. (ben ik niet de enigste in overigens, maar kritsch zijn word voor mijn gevoel nogal eens opgevat als "vloeken in de kerk" , zou je overigens niet kritsch mogen zijn op je hobby ondanks dat je er veel plezier in hebt?! dan zou er weinig meer te verbeteren zijn!)
Genesis