Mugen Civic Type-R
Mugen Civic Type R
Hier nog een beetje info, misschien een dubbele link.
Maarja hiervan is het nooit te veel en dubbel
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6280
Ga toch even wat informatie inwinnen bij de RDW

Maarja hiervan is het nooit te veel en dubbel
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6280
Ga toch even wat informatie inwinnen bij de RDW

Mike Spinelli wrote:Hot Honda alert. Winding Road's European editor, Matt Davis was present at a press event recently, when a Honda Japan engineer dropped a choice nugget. Apparently, Honda's launching a Type R model for the US market. As Honda frizzeaks know, Europeans have the UK-built Type R hatch and Japanese have the Type R sedan. We're most likely to get the sedan, considering the Euro hatch has no counterpart in the US. The US Type R would get a horsepower boost over the JDM's 220 hp and limited-slip diff, along with similar suspension and appearance mods. The low-end horsepower war the car is sure to foment will commence around 2010.
De sedan komt ook als Type-R in Amerika, wss pas in 2010, maar hij komt wel. Dan is de stap om te importeren al een stuk kleiner
In de vorm is de JDM CTR al leverbaar in Nederland als Civic Hybrid. Ik weet niet of dit goedkeuring voor de CTR vergemakkelijkt, maar het zal wel iets uit kunnen maken. Maar goed, als hij pas in 2010 in de VS uitkomt dan hebben we iets om naar uit te kijken. Dan denk ik zelfs dat import vanuit Canada nóg beter is, want daar werken ze dacht ik met kilometers in plaats van mijlen, rijdt toch een stuk relaxter als je al rijdende niet steeds hoeft om te rekenen.
INFORMATIE
NOU poepoe
Na lang en veel te hebben gebeld dan eindelijk een hoop wijzer geworden.
Ben vandaag begonnen met het bellen naar de RDW voor een aantal vragen
* Hoe op kenteken te krijgen
* Apk
* Type goedkeuring Kosten
* Invoeren enz enz enz
Eigenlijk komt het erop neer dat na je aankoop in Japan komt ie naar Nederland gaat vervolgens naar Lelystad voor een Type Goed keuring daarna naar het dichtsbijzijnde BPM kantoor dan naar Het Apk gebeuren.
Zo ongeveer ging het:
Qua kosten ben ik erg tevreden ( voorzover ik ingelicht ben en niet tegen verrassing aan loop ).
Transportkosten vanuit Japan ???????????
De type goedkeuring kost ongeveer 1500 eurries Particuliere goedkeuring let op geen algemene goedkeuring dus iedere auto 1500 Eurrie
De BPM is of een fictief bedrag ( soortgelijke auto ) of het bedrag van een Civic EP3 of het bedrag van de Civic in Japan ( hier ben ik nog niet helemaal achter )maar dat hoor ik morgen.
Het bedrag van de Civic type R weet ik ook nog niet.
Kosten op een rijtje
TGK 1500 eurries
APK 250 eurries
BPM 7000 eurries even uitgaan van de nederlandse nieuwprijs
INV ????????????
Auto ???????????? ( 15000 eurries )
Transport?????????????? ( 900 eurries )
Meest gunstige geval 25000 eurries
Natuurlijk houd ik wel in mijn gedachte dat er altijd onvoorziene kosten zullen op duiken.
Hoop dat iedereen wat wijzer is
Martijn
Na lang en veel te hebben gebeld dan eindelijk een hoop wijzer geworden.
Ben vandaag begonnen met het bellen naar de RDW voor een aantal vragen
* Hoe op kenteken te krijgen
* Apk
* Type goedkeuring Kosten
* Invoeren enz enz enz
Eigenlijk komt het erop neer dat na je aankoop in Japan komt ie naar Nederland gaat vervolgens naar Lelystad voor een Type Goed keuring daarna naar het dichtsbijzijnde BPM kantoor dan naar Het Apk gebeuren.
Zo ongeveer ging het:
Qua kosten ben ik erg tevreden ( voorzover ik ingelicht ben en niet tegen verrassing aan loop ).
Transportkosten vanuit Japan ???????????
De type goedkeuring kost ongeveer 1500 eurries Particuliere goedkeuring let op geen algemene goedkeuring dus iedere auto 1500 Eurrie
De BPM is of een fictief bedrag ( soortgelijke auto ) of het bedrag van een Civic EP3 of het bedrag van de Civic in Japan ( hier ben ik nog niet helemaal achter )maar dat hoor ik morgen.
Het bedrag van de Civic type R weet ik ook nog niet.
Kosten op een rijtje
TGK 1500 eurries
APK 250 eurries
BPM 7000 eurries even uitgaan van de nederlandse nieuwprijs
INV ????????????
Auto ???????????? ( 15000 eurries )
Transport?????????????? ( 900 eurries )
Meest gunstige geval 25000 eurries
Natuurlijk houd ik wel in mijn gedachte dat er altijd onvoorziene kosten zullen op duiken.
Hoop dat iedereen wat wijzer is
Martijn
ik moet maar gaan sparen :lol:
http://www.honda.co.jp/HDTV/message/civ ... essage-60/
http://www.honda.co.jp/HDTV/message/civ ... essage-30/
http://www.honda.co.jp/HDTV/message/civ ... essage-60/
http://www.honda.co.jp/HDTV/message/civ ... essage-30/
TYPE R SEDAN
Dat weet ik niet zeker vandaar tussen haakjes
mijn Japans is zo slecht
Als iemand het weet houd ik me aanbevolen.
Maar de rekensom tot nu toe valt me mee misschien leuk project voor 2008.
Ik hou altijd standby voor een groupbuy.
Martijn
mijn Japans is zo slecht

Als iemand het weet houd ik me aanbevolen.
Maar de rekensom tot nu toe valt me mee misschien leuk project voor 2008.
Ik hou altijd standby voor een groupbuy.
Martijn
Puur ter interesse, maar hoeveel mensen zouden geïnteresseerd zijn in een group-buy, onder welke voorwaarden en op welke termijn? Ikzelf enkel als de auto linksgestuurd is, kan rijden op RON98, niet begrensd op snelheid, teller in km's, als kleur CW, standaard versie (dus geen Mugen) en pas tegen 2010. Een andere auto kan ik (en wil ik) me op dit moment niet veroorloven.
ik zit voor deze wagen ook meer aan 2010 te denken, het enige probleem met het LHD en km/h is dus dat je moet wachten tot ie in Canada geleverd wordt.
Een Civic Sedan Si met alle opties kost in de VS $28,090
In Nederland kost een Civic Type-S EURO 27.895 en een Type-R EURO 34.995
Dat is een verschil van ong 7000 euro, er even vanuit gaande dat 7000 euro gelijk staat aan $8850,- zou dat het betekenen dat een Civic Sedan Type-R in de VS $36.950,- gaat kosten (wat ongeveer EURO 25.645,- is).
TGK 1.500,00
APK 250,00
BPM 8.517,00 (uitgaande van huidige CTR)
INV 2.565,00 (10% van aankoopbedrag)
BTW 4872,55 (19% van aankoopbedrag)
Auto 25.645,00
Transport 1.000,00 (schatting)
Kentekenbewijs 10,20
Verwijderingsbijdragen 45,00
Kentekenplaten 26,77
----------------------------------------------- +
Totaal 44431,52
Een Civic Sedan Si met alle opties kost in de VS $28,090
In Nederland kost een Civic Type-S EURO 27.895 en een Type-R EURO 34.995
Dat is een verschil van ong 7000 euro, er even vanuit gaande dat 7000 euro gelijk staat aan $8850,- zou dat het betekenen dat een Civic Sedan Type-R in de VS $36.950,- gaat kosten (wat ongeveer EURO 25.645,- is).
TGK 1.500,00
APK 250,00
BPM 8.517,00 (uitgaande van huidige CTR)
INV 2.565,00 (10% van aankoopbedrag)
BTW 4872,55 (19% van aankoopbedrag)
Auto 25.645,00
Transport 1.000,00 (schatting)
Kentekenbewijs 10,20
Verwijderingsbijdragen 45,00
Kentekenplaten 26,77
----------------------------------------------- +
Totaal 44431,52