Mugen Civic Type-R

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Apex
Posts: 128
Joined: Sat Mar 17, 2007 2:47 pm

Post by Apex »

toch vraag ik me nog steeds af wat de RDW gaat doen als je een auto aanbiedt die ze hier nog nooit gezien hebben en in geen een van hun systemen voorkomt. "Leuk dat ie uit de UK komt.. maar kennen we niet meneer.. wilt u even wat centies ophoesten voor een typegoedkeuring ?"

Greeetz VIncnet
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Mugen Civic Type R

Post by martijn »

Hier nog een beetje info, misschien een dubbele link.
Maarja hiervan is het nooit te veel en dubbel

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6280

Ga toch even wat informatie inwinnen bij de RDW :D :D :D
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Mike Spinelli wrote:Hot Honda alert. Winding Road's European editor, Matt Davis was present at a press event recently, when a Honda Japan engineer dropped a choice nugget. Apparently, Honda's launching a Type R model for the US market. As Honda frizzeaks know, Europeans have the UK-built Type R hatch and Japanese have the Type R sedan. We're most likely to get the sedan, considering the Euro hatch has no counterpart in the US. The US Type R would get a horsepower boost over the JDM's 220 hp and limited-slip diff, along with similar suspension and appearance mods. The low-end horsepower war the car is sure to foment will commence around 2010.


De sedan komt ook als Type-R in Amerika, wss pas in 2010, maar hij komt wel. Dan is de stap om te importeren al een stuk kleiner
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

In de vorm is de JDM CTR al leverbaar in Nederland als Civic Hybrid. Ik weet niet of dit goedkeuring voor de CTR vergemakkelijkt, maar het zal wel iets uit kunnen maken. Maar goed, als hij pas in 2010 in de VS uitkomt dan hebben we iets om naar uit te kijken. Dan denk ik zelfs dat import vanuit Canada nóg beter is, want daar werken ze dacht ik met kilometers in plaats van mijlen, rijdt toch een stuk relaxter als je al rijdende niet steeds hoeft om te rekenen.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

vind de mugen iets te druk :$
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

INFORMATIE

Post by martijn »

NOU poepoe
Na lang en veel te hebben gebeld dan eindelijk een hoop wijzer geworden.

Ben vandaag begonnen met het bellen naar de RDW voor een aantal vragen

* Hoe op kenteken te krijgen
* Apk
* Type goedkeuring Kosten
* Invoeren enz enz enz

Eigenlijk komt het erop neer dat na je aankoop in Japan komt ie naar Nederland gaat vervolgens naar Lelystad voor een Type Goed keuring daarna naar het dichtsbijzijnde BPM kantoor dan naar Het Apk gebeuren.

Zo ongeveer ging het:

Qua kosten ben ik erg tevreden ( voorzover ik ingelicht ben en niet tegen verrassing aan loop ).

Transportkosten vanuit Japan ???????????
De type goedkeuring kost ongeveer 1500 eurries Particuliere goedkeuring let op geen algemene goedkeuring dus iedere auto 1500 Eurrie
De BPM is of een fictief bedrag ( soortgelijke auto ) of het bedrag van een Civic EP3 of het bedrag van de Civic in Japan ( hier ben ik nog niet helemaal achter )maar dat hoor ik morgen.
Het bedrag van de Civic type R weet ik ook nog niet.

Kosten op een rijtje

TGK 1500 eurries
APK 250 eurries
BPM 7000 eurries even uitgaan van de nederlandse nieuwprijs
INV ????????????
Auto ???????????? ( 15000 eurries )
Transport?????????????? ( 900 eurries )

Meest gunstige geval 25000 eurries

Natuurlijk houd ik wel in mijn gedachte dat er altijd onvoorziene kosten zullen op duiken.

Hoop dat iedereen wat wijzer is
Martijn
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

is de CTR maar 15k nieuw in Japan??
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

TYPE R SEDAN

Post by martijn »

Dat weet ik niet zeker vandaar tussen haakjes
mijn Japans is zo slecht :D :D :D

Als iemand het weet houd ik me aanbevolen.

Maar de rekensom tot nu toe valt me mee misschien leuk project voor 2008.

Ik hou altijd standby voor een groupbuy.

Martijn
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

belasting vrij is ie: E 15.370,61

met belasting (in Japan) is ie: E 16.139,14

voor 179,33 extra kun je 'm in metallic krijgen (super platinum metallic of vivid blue pearl)

maar wie wil 'm nou weer in het zilver of blauw als er ook CW is :twisted:
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

damn dus er zou best een kans kunnen zijn dat er in 2008 een JDM CTR naar europa komt dat zou wel erg kickuh zijn
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

TGK 1500,-
APK 250,-
BPM 7000,-
INV 1537,-
BTW 2920,42
Auto 15.370,61
Transport 1000,- (+/-)
Kentekenbewijs 10,20
Verwijderingsbijdragen 45,-
Kentekenplaten 26,77
----------------------------------------- +

E 29660,00


Dit is een iets reeeler bedrag, ga maar uit van ruim 30k
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

dat is nog steeds goedkoper als de CTR hier en misgien is die dan al 2e hands in jappenland
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Gaan ze echt per auto de "Type goedkeuring Kosten" vragen?? Terwijl de auto's eigenlijk op dezelfde dag binnenkomen?
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

ja :)

een algehele typegoedkeuring is heeeeel erg duur, prijs weet ik niet uit m'n hoofd
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Misschien eerst even wachten tot er een UK goedkeuring is. Voor kleine series (en ik denk dat de JDM CTR daar ook in zal vallen als hij niet oficiëel door Honda Europe naar hier word gehaald) doen ze daar niet zo moeilijk en dan word goedkeuring voor Nederland een heel stuk gemakkelijker.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Ik neem aan dat 1 TGK nodig is, dus het bedrag kan je weer delen mits het een groupbuy wordt.

Waar heb je het bedrag van €1000 vandaan voor transport?

Maar denk dat €30k een redelijk geschat bedrag is....misschien zijn we nog wat vergeten.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

die 1000,- is een schatting, ik kan nergens wat vinden over transport...

de rest zou moeten kloppen.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Puur ter interesse, maar hoeveel mensen zouden geïnteresseerd zijn in een group-buy, onder welke voorwaarden en op welke termijn? Ikzelf enkel als de auto linksgestuurd is, kan rijden op RON98, niet begrensd op snelheid, teller in km's, als kleur CW, standaard versie (dus geen Mugen) en pas tegen 2010. Een andere auto kan ik (en wil ik) me op dit moment niet veroorloven.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

ik zit voor deze wagen ook meer aan 2010 te denken, het enige probleem met het LHD en km/h is dus dat je moet wachten tot ie in Canada geleverd wordt.

Een Civic Sedan Si met alle opties kost in de VS $28,090

In Nederland kost een Civic Type-S EURO 27.895 en een Type-R EURO 34.995

Dat is een verschil van ong 7000 euro, er even vanuit gaande dat 7000 euro gelijk staat aan $8850,- zou dat het betekenen dat een Civic Sedan Type-R in de VS $36.950,- gaat kosten (wat ongeveer EURO 25.645,- is).

TGK 1.500,00
APK 250,00
BPM 8.517,00 (uitgaande van huidige CTR)
INV 2.565,00 (10% van aankoopbedrag)
BTW 4872,55 (19% van aankoopbedrag)
Auto 25.645,00
Transport 1.000,00 (schatting)
Kentekenbewijs 10,20
Verwijderingsbijdragen 45,00
Kentekenplaten 26,77

----------------------------------------------- +

Totaal 44431,52
Locked