redlude94vtec

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
//TypeR//
Posts: 108
Joined: Sun Sep 03, 2006 9:47 pm

Post by //TypeR// »

Ey Eric! Ook de weg naar Type R-Club gevonden?

hahahaha ik zie je wel op het Jappenfestival!

GreetinX
Maikel
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

Even een update

Crower Dual Valve Springs
Crower Titanium Retainers
H22A7 Type-R Camshafts
Onsoku Cam Gears
Greddy Extreme Timing Belt
Greddy Extreme Balancer Belt
ECTuned with P28 ECU
Buddy Club Pro Spec Cat Back
HID Conversion

Verder heb ik een Accord Aerodeck 2.2i ES erbij en staat de Civic Aerodeck VTI in de verkoop. Civic was toch te klein.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Zoooo he,
Kan het nog wat minder heftig 8)
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

ghehehe.
Wel grappig als je Eric in deze auto ziet rijden. De auto zelf ziet er zo develish uit en als je dan door het raam kijkt zie je een hele keurige meneer zitten.
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Volgende stap een echte performance header? Er is natuurlijk veel meer uit deze setup te halen dan dat je nu doet met een DC spruit.
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

Zit momenteel te twijfelen tussen cams, headers of remschijven. Vanaf nu wordt elke upgrade namelijk duurder, maar mijn remmen trillen bij hard remmen. Denk dat dat de hoogste prio heeft op dit moment. De overige twee is een kwestie van tijd, en de staatsloten...
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Ik denk, afgezien van het feit dat goede remmen voor alles gaan, dat je beter kan kiezen voor de header. Als je andere cams neemt zit je alsnog met een te geknepen spruitstuk waardoor je niet alles er uit kan halen.
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

Hoi Eric, gave prelude! Welkom hier
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

BZRKbb2 wrote:Ik denk, afgezien van het feit dat goede remmen voor alles gaan, dat je beter kan kiezen voor de header. Als je andere cams neemt zit je alsnog met een te geknepen spruitstuk waardoor je niet alles er uit kan halen.


Het blijft moeilijk om hierover de juiste beslissing te nemen. Gezien de dyno ziet alles er namelijk goed op elkaar afgestemt uit. Dat betekent dat er bij verdere tuning dingen echt aangepast moeten worden en de beslissing voor een andere header en cams is geen kwestie van een of of vraag, maar meer een en en. Als er meer power moet komen, moet er meer lucht en benzine bij. Lucht kunnen we meer krijgen door andere cams. Alleen betere uitlaat luchtstroom zal hierin ook bijdragen, maar beperkt door de inlaat kant en duration van de cams. Top is dus allebei! En dan denk ik dat cams de meeste winst uit haalt en header het aan vult. Overigens kosten de cams ook minder dan de helft van de header die ik in gedachte heb. Dan is de drempel ook wat lager na de remmen upgrade van ruim 1000 Euro deze zomer.
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Met een RMF/SMSP/HyTech header zit je met enig afstellen al op +/- 15-20whp bij een H22 met I/H/E...

Heb lui op Honda-Tech gezien met bijv. Crower stage 3 cams of gelijke scherpte er in die in combinatie met deze spruitstukken maar 5 pk op kruk op hele gebied haalden. In dit geval is dus het spruitstuk efficienter qua bang for buck.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Overigens kosten de cams ook minder dan de helft van de header die ik in gedachte heb. Dan is de drempel ook wat lager na de remmen upgrade van ruim 1000 Euro deze zomer.

1000??! Project Mu of AP racing?[/quote]
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

Dat van de RMF/SMSP/HyTech header klinkt wel interessant. Zeker als het om WHP gaat. Heb je misschien nog een linkje hiernaar? Misschien wel header inclusief nokkenassen!

Rem setup van K-Sport uit Engeland. Engelse Pond is erg laag nu en ik ga er naar toe met de Accord Aerodeck. Lekker vullen zou ik zeggen.
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

redlude94vtec wrote:Dat van de RMF/SMSP/HyTech header klinkt wel interessant. Zeker als het om WHP gaat. Heb je misschien nog een linkje hiernaar? Misschien wel header inclusief nokkenassen!

Rem setup van K-Sport uit Engeland. Engelse Pond is erg laag nu en ik ga er naar toe met de Accord Aerodeck. Lekker vullen zou ik zeggen.


Leuk tripje, wanneer ga je? 8)
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

Voodoo wrote:Leuk tripje, wanneer ga je? 8)


Midden Augustus. Reis is geboekt! Overigens komen de remmen op 1100.
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

In bezit: K-Sport Big Brake conversion 330 mm met 8 pot calipers.

Image

Worden over twee weken ingebouwd. Hopelijk ben ik dan de trillingen kwijt bij hard remmen.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Trillingen zul je kwijt zijn en je neus ook als je te hard remt :D
Nana korobi ya oki
Locked