redlude94vtec
-
Even een update
Crower Dual Valve Springs
Crower Titanium Retainers
H22A7 Type-R Camshafts
Onsoku Cam Gears
Greddy Extreme Timing Belt
Greddy Extreme Balancer Belt
ECTuned with P28 ECU
Buddy Club Pro Spec Cat Back
HID Conversion
Verder heb ik een Accord Aerodeck 2.2i ES erbij en staat de Civic Aerodeck VTI in de verkoop. Civic was toch te klein.
Crower Dual Valve Springs
Crower Titanium Retainers
H22A7 Type-R Camshafts
Onsoku Cam Gears
Greddy Extreme Timing Belt
Greddy Extreme Balancer Belt
ECTuned with P28 ECU
Buddy Club Pro Spec Cat Back
HID Conversion
Verder heb ik een Accord Aerodeck 2.2i ES erbij en staat de Civic Aerodeck VTI in de verkoop. Civic was toch te klein.
-
-
BZRKbb2 wrote:Ik denk, afgezien van het feit dat goede remmen voor alles gaan, dat je beter kan kiezen voor de header. Als je andere cams neemt zit je alsnog met een te geknepen spruitstuk waardoor je niet alles er uit kan halen.
Het blijft moeilijk om hierover de juiste beslissing te nemen. Gezien de dyno ziet alles er namelijk goed op elkaar afgestemt uit. Dat betekent dat er bij verdere tuning dingen echt aangepast moeten worden en de beslissing voor een andere header en cams is geen kwestie van een of of vraag, maar meer een en en. Als er meer power moet komen, moet er meer lucht en benzine bij. Lucht kunnen we meer krijgen door andere cams. Alleen betere uitlaat luchtstroom zal hierin ook bijdragen, maar beperkt door de inlaat kant en duration van de cams. Top is dus allebei! En dan denk ik dat cams de meeste winst uit haalt en header het aan vult. Overigens kosten de cams ook minder dan de helft van de header die ik in gedachte heb. Dan is de drempel ook wat lager na de remmen upgrade van ruim 1000 Euro deze zomer.
Met een RMF/SMSP/HyTech header zit je met enig afstellen al op +/- 15-20whp bij een H22 met I/H/E...
Heb lui op Honda-Tech gezien met bijv. Crower stage 3 cams of gelijke scherpte er in die in combinatie met deze spruitstukken maar 5 pk op kruk op hele gebied haalden. In dit geval is dus het spruitstuk efficienter qua bang for buck.
Heb lui op Honda-Tech gezien met bijv. Crower stage 3 cams of gelijke scherpte er in die in combinatie met deze spruitstukken maar 5 pk op kruk op hele gebied haalden. In dit geval is dus het spruitstuk efficienter qua bang for buck.
-
Dat van de RMF/SMSP/HyTech header klinkt wel interessant. Zeker als het om WHP gaat. Heb je misschien nog een linkje hiernaar? Misschien wel header inclusief nokkenassen!
Rem setup van K-Sport uit Engeland. Engelse Pond is erg laag nu en ik ga er naar toe met de Accord Aerodeck. Lekker vullen zou ik zeggen.
Rem setup van K-Sport uit Engeland. Engelse Pond is erg laag nu en ik ga er naar toe met de Accord Aerodeck. Lekker vullen zou ik zeggen.
redlude94vtec wrote:Dat van de RMF/SMSP/HyTech header klinkt wel interessant. Zeker als het om WHP gaat. Heb je misschien nog een linkje hiernaar? Misschien wel header inclusief nokkenassen!
Leuk tripje, wanneer ga je? 8)
-
-