VTi-SpecR

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Wat is het verschil?

Ik bedoelde kilowatt
Nana korobi ya oki
gerb
Posts: 30
Joined: Fri Dec 01, 2006 9:05 pm

Post by gerb »

KW ophanging kunt ge ook belasten :lol:

Nee, belasting op kW zuigt.
Bij een B16 valt dat nog mee.
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

Bij een 1.8 ook, enkel de inschrijvingtaks was 2500€ :cry:
CW ITR 01034
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

gerb wrote:KW ophanging kunt ge ook belasten :lol:

Nee, belasting op kW zuigt.
Bij een B16 valt dat nog mee.


:lol: ik bedoelde vermogen dus...

maar als je hem swapt hoeven ze toch niet te weten dat je een dik blok erin hebt gehangen of is de controle streng?
Nana korobi ya oki
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

RedSun wrote:
gerb wrote:KW ophanging kunt ge ook belasten :lol:

Nee, belasting op kW zuigt.
Bij een B16 valt dat nog mee.


:lol: ik bedoelde vermogen dus...

maar als je hem swapt hoeven ze toch niet te weten dat je een dik blok erin hebt gehangen of is de controle streng?


Ze controleren wel eens de motorcode.
Komt die niet overeen, mag je blij zijn als je nog naar huis mag rijden :-?
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

Bij een ongeval kan het nog slechter zijn en kunnen ze eens goed controleren. Als er dan een zwaardere motor gevonden wordt zijn de gevolgen nog erger.
CW ITR 01034
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Tjonge, heb er nog niet van gehoord dat het in NL ook zo werkt.

Wel logisch eigenlijk maar knap vervelend....

Je moet hem dus laten herkeuren?
Nana korobi ya oki
gerb
Posts: 30
Joined: Fri Dec 01, 2006 9:05 pm

Post by gerb »

Filip wrote:Bij een ongeval kan het nog slechter zijn en kunnen ze eens goed controleren. Als er dan een zwaardere motor gevonden wordt zijn de gevolgen nog erger.


Daarom dat we in België niet swappen, N/A tunen onder dezelfde motorcode is nog de beste oplossing.
Niet de goedkoopste natuurlijk :-?
gerb
Posts: 30
Joined: Fri Dec 01, 2006 9:05 pm

Post by gerb »

Vorig weekend leuke spullen gaan ophalen in NL.
Omdat aftermarket brakes ook niet mogen in België heb ik dan maar besloten om een EK9 conversie te doen. 8)
Ik vroeg me net af dat de remschijven van een ITR dezelfde zijn? Weet iemand dat?

EK9 5-lug/bigbrake coversion
EK9 stuurhuis, de rack en de pinion moet worden overgezet in mijn EK4 stuurhuis (RHD -> LHD)
ITR HRC en remdrukverdeler
ITR OEM 15" wheels en 5-lug reservewiel

Image

Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Belachelijk vet!

Mooie velgjes! :thumbs:
gerb
Posts: 30
Joined: Fri Dec 01, 2006 9:05 pm

Post by gerb »

Nieuwe pics @ night op p1.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

echt een mooie EK
gerb
Posts: 30
Joined: Fri Dec 01, 2006 9:05 pm

Post by gerb »

Het is 8 maanden geleden sinds ik hier nog een update heb geplaatst. :lol:
Die fully build B16 gaat dus niet door, er zit ondertussen een B18C R in met S4C bak met LSD, EK9 onderstel zit eronder samen met de EK9 rear sway bar.
Ik moet nog juist zorgen voor een ecu en conversie harness, een ITR radiator fan en nog wat kleinigheden. Dan laten afstellen met ectune en klaar!
Het project heeft de laatste maanden ff stilgestaan door onverwachte kosten aan mijn dagelijks EG6, waar trouwens ook nog veel werk aan is.

Een voorsmaakje:

Image

Image
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

mooi Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Velgen staan heel mooi bij de kleur.

Window visors en Type-R spoilertje achter en hij is af!
8)
Martin Omi Performance
Posts: 99
Joined: Sun Apr 15, 2007 1:51 pm

Post by Martin Omi Performance »

nog even en dat ding rijd....wordt wel tijd moet echt van me oprit af haha nee komt goed. binnenkort maken we hem af
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Wat doe je met de keuring dan?
gerb
Posts: 30
Joined: Fri Dec 01, 2006 9:05 pm

Post by gerb »

AllGo wrote:Wat doe je met de keuring dan?


Ach ja, wat doe je ermee? De ek is nu een vrijetijdswagen, dus we zien wel.

mr. X wrote:Window visors en Type-R spoilertje achter en hij is af!


Window visors staan er al op! Spoiler blijft zo.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Oh joh, helemaal overheen gekeken! Heb er nog op zitten staren haha.
Vooral als je achter de auto staat vind ik het iets hogere spoilertje veel mooier aankijken.
Locked