Krakende CTR
OK probleem van het kraken is opgelost. Deze bleek niet afkomstig te zijn van het stuurhuis, maar van de verlagingsveer aan de bestuurderskant voor. Inmiddels is dat opgelost, maar zal met het vervangen van de Tein set definitief tot het verleden te horen.
Voor wat betreft mijn versnellingsbak wordt er een voorstel gedaan door Honda Nederland om de synchromesh onder coulance te vervangen van de 2e versnelling.
Deze schijnt te dun te zijn, waardoor de bak met schakelen bij koude toestand en koud weer wat stroef in de 2e versnelling gaat. Tevens zal de bak dan worden voorzien van MTF2.
Ik vraag me af wat Honda Nederland gaat voorstellen. De auto is nu een half jaar uit de garantie en heeft slechts 35.000 km op de teller.
To be continued................
Voor wat betreft mijn versnellingsbak wordt er een voorstel gedaan door Honda Nederland om de synchromesh onder coulance te vervangen van de 2e versnelling.
Deze schijnt te dun te zijn, waardoor de bak met schakelen bij koude toestand en koud weer wat stroef in de 2e versnelling gaat. Tevens zal de bak dan worden voorzien van MTF2.
Ik vraag me af wat Honda Nederland gaat voorstellen. De auto is nu een half jaar uit de garantie en heeft slechts 35.000 km op de teller.
To be continued................
Inmiddels heeft de dealer zijn best gedaan en mij vanmorgen even de stand van zaken doorgebeld.
Geval is dat volgens Honda Nederland het oppervlak van de synchromesh van de 5e en 6e versnelling ruw is, waardoor het schakelen van 1 naar 2 en van 3 naar 2 als stroef ervaren kan worden bij koude versnellingsbakolie. Hier is een modificatie voor gekomen, maar zal inclusief de nodige arbeidsloon bijna € 1000,- incl. BTW gaan kosten. Honda Nederland wil mij wel enigzins tegemoet komen door 90% van de materiaalkosten op zich te nemen, echter arbeidsloon mag ik zelf voor opdraaien. De uiteindelijke kosten zullen voor mij dan op een slordige € 580,- incl. BTW komen.
Nu komt het mooie. De monteur heeft een dergelijke situatie met een facelift EP3 al mee mogen maken, waarbij de synchromesh van de 5e en 6e versnelling is vervangen. Helaas heeft dat toen niet geholpen, waarbij er uiteindelijk onder garantie een nieuwe versnellingsbak onder is gegaan.
Nu zullen jullie wellicht begrijpen dat ik, met de overigens beschamelijke coulance regeling van Honda Nederland, er niet op zit te wachten ik na het investeren van een paar honderd euro's straks zonder resultaat zal komen te staan. Buiten het feit ik het niet zo netjes vind, dat met een CTR met nog geen 35.000km op de teller en net uit de garantie, ik een behoorlijke investering moet doen om een tekortkoming te bekostigen, die al reeds bekend was bij Honda, ik straks ook nog eens moet opdraaien voor een nieuwe versnellingsbak. Nu wil ik niet te hard van stapel lopen, maar gelukkig met deze ontwikkeling ben ik allerminst. Rij nu al ruim 12 jaar Honda en ben nog nimmer op een dergelijke wijze door Honda afgescheept.
Uiteraard ben ik dan ook nog niet ingestemd met het voorstel.
To be continued............
Geval is dat volgens Honda Nederland het oppervlak van de synchromesh van de 5e en 6e versnelling ruw is, waardoor het schakelen van 1 naar 2 en van 3 naar 2 als stroef ervaren kan worden bij koude versnellingsbakolie. Hier is een modificatie voor gekomen, maar zal inclusief de nodige arbeidsloon bijna € 1000,- incl. BTW gaan kosten. Honda Nederland wil mij wel enigzins tegemoet komen door 90% van de materiaalkosten op zich te nemen, echter arbeidsloon mag ik zelf voor opdraaien. De uiteindelijke kosten zullen voor mij dan op een slordige € 580,- incl. BTW komen.
Nu komt het mooie. De monteur heeft een dergelijke situatie met een facelift EP3 al mee mogen maken, waarbij de synchromesh van de 5e en 6e versnelling is vervangen. Helaas heeft dat toen niet geholpen, waarbij er uiteindelijk onder garantie een nieuwe versnellingsbak onder is gegaan.
Nu zullen jullie wellicht begrijpen dat ik, met de overigens beschamelijke coulance regeling van Honda Nederland, er niet op zit te wachten ik na het investeren van een paar honderd euro's straks zonder resultaat zal komen te staan. Buiten het feit ik het niet zo netjes vind, dat met een CTR met nog geen 35.000km op de teller en net uit de garantie, ik een behoorlijke investering moet doen om een tekortkoming te bekostigen, die al reeds bekend was bij Honda, ik straks ook nog eens moet opdraaien voor een nieuwe versnellingsbak. Nu wil ik niet te hard van stapel lopen, maar gelukkig met deze ontwikkeling ben ik allerminst. Rij nu al ruim 12 jaar Honda en ben nog nimmer op een dergelijke wijze door Honda afgescheept.
Uiteraard ben ik dan ook nog niet ingestemd met het voorstel.
To be continued............
Is het dan niet gelijk mogelijk om voor de optie compleet nieuwe versnellingsbak te gaan? :wink:
Hoe moeizaam gaat het schakelen?
Ik heb namelijk liever niet dat ze openhalen wat niet kapot is. Mijne gaat ook stroef, zeker in de 1 als hij koud is. Maar met een beetje dubbel clutchen en wat geduld kom ik een heel eind.
Hoe moeizaam gaat het schakelen?
Ik heb namelijk liever niet dat ze openhalen wat niet kapot is. Mijne gaat ook stroef, zeker in de 1 als hij koud is. Maar met een beetje dubbel clutchen en wat geduld kom ik een heel eind.