Krakende CTR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
riddertje
Posts: 154
Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am

Post by riddertje »

Heeft niets met veiligheid te maken maar je kan het altijd vragen, meestal doet honda dan wel een geste en betaalt dan toch minstens een deel van de kosten.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Dat is coulance :wink:
Nana korobi ya oki
Avi
Posts: 16
Joined: Wed Jun 27, 2007 9:02 am

Post by Avi »

Ook dit komt voor bij mijn Civic, ik vraag me echter af of het schadelijk is. Kun je hiermee doorrijden zonder dat het erger wordt.

@Toyz, bij welke dealer laat jij je auto nakijken??
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Hoeveel KM hebben jullie? Ik kreeg er bij 65.000 last van
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

autodre wrote:Hoeveel KM hebben jullie? Ik kreeg er bij 65.000 last van


Bij mij is het begonnen bij 34.000km.

De komende week ga ik naar de dealer toe.
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Kom zojuist van de dealer vandaan.
Het euvel is nog niet geheel duidelijk, maar komen voorzover inzichtelijk niet overeen met een probleem met het stuurhuis. De monteur was daarbij wel bekend met de problemen met het stuurhuis.
Komende dinsdag gaat ie op de brug en zullen we wellicht meer weten.
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

OK probleem van het kraken is opgelost. Deze bleek niet afkomstig te zijn van het stuurhuis, maar van de verlagingsveer aan de bestuurderskant voor. Inmiddels is dat opgelost, maar zal met het vervangen van de Tein set definitief tot het verleden te horen.

Voor wat betreft mijn versnellingsbak wordt er een voorstel gedaan door Honda Nederland om de synchromesh onder coulance te vervangen van de 2e versnelling.
Deze schijnt te dun te zijn, waardoor de bak met schakelen bij koude toestand en koud weer wat stroef in de 2e versnelling gaat. Tevens zal de bak dan worden voorzien van MTF2.

Ik vraag me af wat Honda Nederland gaat voorstellen. De auto is nu een half jaar uit de garantie en heeft slechts 35.000 km op de teller.

To be continued................
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Mooi dat het allemaal wordt opgelost maar ook met Tein eronder wil het soms ook kraken.
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Inmiddels heeft de dealer zijn best gedaan en mij vanmorgen even de stand van zaken doorgebeld.
Geval is dat volgens Honda Nederland het oppervlak van de synchromesh van de 5e en 6e versnelling ruw is, waardoor het schakelen van 1 naar 2 en van 3 naar 2 als stroef ervaren kan worden bij koude versnellingsbakolie. Hier is een modificatie voor gekomen, maar zal inclusief de nodige arbeidsloon bijna € 1000,- incl. BTW gaan kosten. Honda Nederland wil mij wel enigzins tegemoet komen door 90% van de materiaalkosten op zich te nemen, echter arbeidsloon mag ik zelf voor opdraaien. De uiteindelijke kosten zullen voor mij dan op een slordige € 580,- incl. BTW komen.

Nu komt het mooie. De monteur heeft een dergelijke situatie met een facelift EP3 al mee mogen maken, waarbij de synchromesh van de 5e en 6e versnelling is vervangen. Helaas heeft dat toen niet geholpen, waarbij er uiteindelijk onder garantie een nieuwe versnellingsbak onder is gegaan.

Nu zullen jullie wellicht begrijpen dat ik, met de overigens beschamelijke coulance regeling van Honda Nederland, er niet op zit te wachten ik na het investeren van een paar honderd euro's straks zonder resultaat zal komen te staan. Buiten het feit ik het niet zo netjes vind, dat met een CTR met nog geen 35.000km op de teller en net uit de garantie, ik een behoorlijke investering moet doen om een tekortkoming te bekostigen, die al reeds bekend was bij Honda, ik straks ook nog eens moet opdraaien voor een nieuwe versnellingsbak. Nu wil ik niet te hard van stapel lopen, maar gelukkig met deze ontwikkeling ben ik allerminst. Rij nu al ruim 12 jaar Honda en ben nog nimmer op een dergelijke wijze door Honda afgescheept.
Uiteraard ben ik dan ook nog niet ingestemd met het voorstel.

To be continued............
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Tja lastig verhaal. Heb een ook niet zo'n leuke ervaring. Meer daarvan ook later. :-(
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Is het dan niet gelijk mogelijk om voor de optie compleet nieuwe versnellingsbak te gaan? :wink:

Hoe moeizaam gaat het schakelen?
Ik heb namelijk liever niet dat ze openhalen wat niet kapot is. Mijne gaat ook stroef, zeker in de 1 als hij koud is. Maar met een beetje dubbel clutchen en wat geduld kom ik een heel eind.
Locked