Page 2 of 2

Posted: Mon Apr 02, 2007 5:53 pm
by HondArd
Ik denk dat het bij normaal gebruik erg handig kan zijn. Iedereen komt wel een keer met zijn auto al rijdende in een berm terecht en zal daar meteen uit willen sturen. Met een LSD hoef je dan niet bang te zijn dat de auto er dan ineens ongecontroleerd uitvliegt. Óf je kunt wat harder een uitvoeg/invoegstrook nemen (120 als de adviessnelheid 90 is bijvoorbeeld) terwijl de auto op rails blijft gaan.

Posted: Mon Apr 02, 2007 5:58 pm
by ITR1689
AccordTypeaRd wrote:Ik denk dat het bij normaal gebruik erg handig kan zijn. Iedereen komt wel een keer met zijn auto al rijdende in een berm terecht en zal daar meteen uit willen sturen. Met een LSD hoef je dan niet bang te zijn dat de auto er dan ineens ongecontroleerd uitvliegt. Óf je kunt wat harder een uitvoeg/invoegstrook nemen (120 als de adviessnelheid 90 is bijvoorbeeld) terwijl de auto op rails blijft gaan.

LSD helpt bij gecontroleerd uit de bocht vliegen.
En LSD werkt niet bij uitvoegen, wel bij het invoegen... :D

Posted: Mon Apr 02, 2007 7:35 pm
by slydawg
AccordTypeaRd wrote:Ik denk dat het bij normaal gebruik erg handig kan zijn. Iedereen komt wel een keer met zijn auto al rijdende in een berm terecht en zal daar meteen uit willen sturen. Met een LSD hoef je dan niet bang te zijn dat de auto er dan ineens ongecontroleerd uitvliegt. Óf je kunt wat harder een uitvoeg/invoegstrook nemen (120 als de adviessnelheid 90 is bijvoorbeeld) terwijl de auto op rails blijft gaan.


Nou, ik ben nog nooit met geen enkele auto in berm terecht gekomen, zal ook niet zomaar gebeuren.
Iemand die in paniek een ruk aan het stuur geeft om uit de berm te komen zal aan LSD niet zoveel hebben.
Slipcursus zijn er ook een aantal geweest met LSD die moeite hadden met de berm proef, dit was ook nog met lage snelheid.
LSD heb je echt wat aan als je een bocht zo neemt dat het binnenste wiel begint te spinnen, dat wil je dus niet hebben bij het uitkomen van een bocht.
Dus ja, iemand die de auto noormaal rijd en een op/afrit gewoon met de advies snelheid neemt zal weinig hebben aan een LSD.

Posted: Mon Apr 02, 2007 8:13 pm
by ITR1689
Een LSD werkt alleen bij het accelereren in een bocht. Als je geen gas geeft, dan doet ie niks (1 way LSD heet dat).

Bij rechtuit accelereren helpt ie een beetje als er verschillen zijn tussen tractie links en rechts.

En verwar grip niet met tractie. Een LSD vergroot de zijwaartse grip niet, wel tractie (dus in de lengterichting). Dus denk nou niet dat je harder de bocht in kan met LSD.

Posted: Tue Apr 03, 2007 1:56 pm
by LCR
Tis wel lekker dat LSD gevoel...
Probeer het altijd als het een beetje regent. Minder wielspin,maar wel rechtuit (of hard proberen rechtuit te acc.)

Posted: Tue Apr 03, 2007 5:11 pm
by mr. X
Beekie wrote:Er word hier gesproken over een ''niet te versmaden upgrade'', is het wel zinnig dit achteraf in te bouwen en zo ja waar moet je dan aan denken (kosten, eventuele andere aanpassingen/toegoegingen)???

Greetzz,
Jeroen.


LSD zit in je versnellingsbak, (weet niet hoe dit er aan de binnenkant uit ziet en of het er in te zetten is :dunno :) anders zal je moeten denken aan een compleet nieuwe bak + een volle arbeidsdag misschien wel 2
Bak 2000 euro geschat
arbeid 8 of 16x 60 per uur
Tel het maar uit :wink:

Posted: Wed Apr 04, 2007 5:51 am
by slydawg
mr. X wrote:
Beekie wrote:Er word hier gesproken over een ''niet te versmaden upgrade'', is het wel zinnig dit achteraf in te bouwen en zo ja waar moet je dan aan denken (kosten, eventuele andere aanpassingen/toegoegingen)???

Greetzz,
Jeroen.


LSD zit in je versnellingsbak, (weet niet hoe dit er aan de binnenkant uit ziet en of het er in te zetten is :dunno :) anders zal je moeten denken aan een compleet nieuwe bak + een volle arbeidsdag misschien wel 2
Bak 2000 euro geschat
arbeid 8 of 16x 60 per uur
Tel het maar uit :wink:


Is gewoon in te bouwen.

Posted: Wed Apr 04, 2007 2:45 pm
by riddertje
Heb er onlangs de prijs voor gevraagd en zou ongeveer 10 werkuren
kosten (600euro)
Ga het 1 dezer weken laten plaatsen op men ctr en zal julie dan op
de hoogte houden.

Posted: Wed Apr 04, 2007 4:52 pm
by Gaskleppie
Nou, ik ben nog nooit met geen enkele auto in berm terecht gekomen, zal ook niet zomaar gebeuren.


Leugenaar......

Ik weet nog een specifiek stukje asfalt ergens in de ijfel waar je toch ergens in de berm zat...... ;)

Posted: Wed Apr 04, 2007 5:29 pm
by slydawg
Gaskleppie wrote:
Nou, ik ben nog nooit met geen enkele auto in berm terecht gekomen, zal ook niet zomaar gebeuren.


Leugenaar......

Ik weet nog een specifiek stukje asfalt ergens in de ijfel waar je toch ergens in de berm zat...... ]
:D :D :D
Zat te wachten daarop!

P.S. Ben vrijdag weer daar te vinden.
Deze keer als toeschouwer, zal volgens mij hartstikke druk zijn!

Posted: Sat Apr 07, 2007 7:30 am
by Katana
:lol:

Posted: Tue May 22, 2007 1:59 pm
by mr. X
riddertje wrote:Heb er onlangs de prijs voor gevraagd en zou ongeveer 10 werkuren
kosten (600euro)
Ga het 1 dezer weken laten plaatsen op men ctr en zal julie dan op
de hoogte houden.


En...?
Ben namelijk wel benieuwd.

Posted: Tue May 22, 2007 2:24 pm
by baRt
Quaife LSD: 835 euro exclusief inbouw.
en dat is voor bochtenwerk een van de betere.

ooit gehoord van een sperdifferentieel op vrachtwagens bv? dat is een aan/uit te zetten 100% sper, dus constant beide wielen evenveel tractie. Dat wil echter niet door bochten omdat beide wielen even hard blijven draaien (buitenste wiel gaat harder in een bocht!).
Drifters hebben vaak differentielen met bijvoorbeeld iets van 80% sper. Leuk om beide wielen aan het spinnen te houden in bochten.

Maar dat zijn weer andere soorten diffs.

Posted: Wed Jul 25, 2007 9:33 am
by riddertje
mr. X wrote:
riddertje wrote:Heb er onlangs de prijs voor gevraagd en zou ongeveer 10 werkuren
kosten (600euro)
Ga het 1 dezer weken laten plaatsen op men ctr en zal julie dan op
de hoogte houden.


En...?
Ben namelijk wel benieuwd.


Rijd nu een maand of 2 rond met een Quaife lsd.
Vooral voor het snellere bochtenwerk is dit toch wel een fantastische upgrade.
Grip in de bochten is zeer veel verbeterd en het is gewoon onmogelijk geworden om je binnenste wiel te laten doorslippen.
Deze lsd heeft ook geen nadelen:niet lawaaierig en doet ook niet raar in het nat.
Normaal ctr gedrag dus tot je snelle bochten begint te nemen.
Vooral aan te raden voor trackdays.

Enige nadeel is de prijs,heb tegelijkertijd dus ook maar een nieuwe koppeling en een lichter vliegwiel laten steken.

verhouding prijs kwaliteit :thumbs:

Posted: Wed Jul 25, 2007 5:58 pm
by MikeEp3
hoe zit het trouwens met wielspin met optrekken?

Posted: Wed Jul 25, 2007 10:04 pm
by Voodoo
MikeEp3 wrote:hoe zit het trouwens met wielspin met optrekken?


Geen invloed.

Posted: Wed Jul 25, 2007 10:18 pm
by D_ToXx
uhhh welk bedrijf???

en wat was je compleet kwijt? inc vliegwielos enos nieuwe koppeling?
ennuh wat voor nieuwe koppeling?

groetjes ikke

Posted: Thu Jul 26, 2007 10:22 am
by riddertje
Aan de hoeveelheid wielspin is inderdaad niets veranderd :D

Quaife lsd ongeveer 750 euro
vliegwiel en koppeling ongeveer 550euro

alles installeren ongeveer 500 euro (bij dealer)
Neem alles bijeen een 2000 euro :o