
CTR vs Leon R
slydawg wrote:De LCR zal op de tussen accelleratie echt niet weglopen van de de CTR. Denk dat het vrijwel gelijk zal blijven, er vanuit gaand dat beide standaard zijn.
Op circuit is de CTR de LCR wel de baas.
De LCR zal op tussen acceleratie wél weglopen van een CTR, en niet zo'n beetje ook, het verschil in koppel is ''maar 84NM'' wat dus gigantisch veel is...
Als je beide 120km/h rijd in 5 of 6 en gaat op het gas dan is die leon al uit het zicht voordat de honda in zijn VTEC Power band komt.
Ik heb het niet over 100km/h in 3e versnelling en dan op het gas, dan zal het niet zo gek veel uitmaken omdat je beide in de powerband zit. Maar gewoon zoals ze in de bladen testen, van 50-80, van 80-120 enz enz, en dat in gangbare versnellingen!
Moraal van het verhaal is dat de Leon een veel bruikbaardere powerband heeft maar wel meer zuipt i.v.m. turbo. Punt!
De Honda blijft wel de leukere auto om in te rijden! Kan het weten...

Maar even rieel. Als jij gaat sprinten tegen een andere auto, laat jij hem écht niet in zn 6 staan.
En die tussensprints in hoge versnellingen vind ik toch altijd maar bull. Geef zelf nooit volgas onder de 3 a 4k toeren in een hoge versnelling, klinkt de motor ook helemaal niet lekker. Kun je nagaan als ie moet door de turbo...
En die tussensprints in hoge versnellingen vind ik toch altijd maar bull. Geef zelf nooit volgas onder de 3 a 4k toeren in een hoge versnelling, klinkt de motor ook helemaal niet lekker. Kun je nagaan als ie moet door de turbo...
Dat is het probleem/de lol van een VTECblok, ff tikkie trug en knallen.
Ben het met X eens dat je geen sprintjes trekt in z'n 6 of 5 of je moet boven de 200 komen.
Toen ik mijn EE9 nog had reed ik 100km p/d/ snelweg (woon/werk) en heb bijna elke dag wel sprintjes getrokken met bmw's saabs en al dat spul maar het was altijd bij 100 terug naar 3 en gaan. Tuurlijk je hebt iets tijd verlies maar de VTEC ownt alles. Zeker bij die EE9 met max vermogen op 7200 toeren.
Als je alleen naar koppel kijkt win je het van geen enkele diesel.
Ben het met X eens dat je geen sprintjes trekt in z'n 6 of 5 of je moet boven de 200 komen.
Toen ik mijn EE9 nog had reed ik 100km p/d/ snelweg (woon/werk) en heb bijna elke dag wel sprintjes getrokken met bmw's saabs en al dat spul maar het was altijd bij 100 terug naar 3 en gaan. Tuurlijk je hebt iets tijd verlies maar de VTEC ownt alles. Zeker bij die EE9 met max vermogen op 7200 toeren.
Als je alleen naar koppel kijkt win je het van geen enkele diesel.
Nana korobi ya oki
Ja ik vindt het ook nogsteeds leuk.. maar het ergste geval is.. ik ben een jaar geleden al gestopt.. wel altijd last van me knie blijven houden.. gewoon doorlopen :P.. maar ja me ouders afgelopen weekend geholpen met huis leeg halen voor nieuwe vloer.. krijg ik een stoelpoot in me knie.. resultaat kan niet meer lopen.. toch maar naar de dokter.. olee naar het ziekenhuis.. resulataat.. allemaal vaginaal :P
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact:
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact:
Nou ik heb heel veel plezier gehad aan mijn CTR maar deze Cupra-r heeft meer pk's (de Cupra-r is gechipped tot 265 pk nu) dan de CTR minder kilometers op de teller en is veel luxer als de ctr en me vriendin vind hem mooier :twisted: . En zal me logos veranderen
Hoop dat je ze nu beter vind :lol:

Civic Type S
[quote="Type-R-Boy"]Nou ik heb heel veel plezier gehad aan mijn CTR maar deze Cupra-r heeft meer pk's (de Cupra-r is gechipped tot 265 pk nu) dan de CTR minder kilometers op de teller en is veel luxer als de ctr en me vriendin vind hem mooier :twisted: . En zal me logos veranderen ]
Is je Cupra op de bank geweest...en is hij alleen gechipt of zijn er meer aanpassingen aan je auto gedaan :?:
Is je Cupra op de bank geweest...en is hij alleen gechipt of zijn er meer aanpassingen aan je auto gedaan :?:
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact: