hoe hard heb jij ooit (zelf) gereden?
Gisteren even gekeken wat de CTR nou echt loopt in mijn eentje.
250 strak op de teller, harder ging hij niet.
Ik had nog +- 500 a 1000 toeren over, maar hij trok het niet meer. (tegenwind heeft er misschien iets mee te maken, maar ik voelde dit keer weer duidelijk dat hij te kort kwam. Geloof dat hij met een open uitlaat en inlaat zeker dik over de 260 gaat op de teller)
Met de Volk velgen dit keer.
De ITR zou ik vergelijken met een CRX boven de 220-230, redelijk zenuwachtig en de kont voelt licht aan. De CTR, als vergelijkings materiaal, lag erg strak op de weg, en kon met één hand (bij wijze van spreken natuurlijk) hem makkelijk op de weg houden. Plus geen last van windgeruis zoals dat bij de ITR was.
250 strak op de teller, harder ging hij niet.
Ik had nog +- 500 a 1000 toeren over, maar hij trok het niet meer. (tegenwind heeft er misschien iets mee te maken, maar ik voelde dit keer weer duidelijk dat hij te kort kwam. Geloof dat hij met een open uitlaat en inlaat zeker dik over de 260 gaat op de teller)
Met de Volk velgen dit keer.
De ITR zou ik vergelijken met een CRX boven de 220-230, redelijk zenuwachtig en de kont voelt licht aan. De CTR, als vergelijkings materiaal, lag erg strak op de weg, en kon met één hand (bij wijze van spreken natuurlijk) hem makkelijk op de weg houden. Plus geen last van windgeruis zoals dat bij de ITR was.
Op de teller bedoel ik, met de volks zit er wel wat afwijking op door de banden (205-40 ipv 205-45)
Dus eigenlijk moet ik de stock maat banden om de volks leggen. en GPS klokken.
Maargoed, loopt stock erg lekker.
Bij bij hoeveel km/h schiet de toeren begrenzer er eigenlijk in? Ik dacht iets over de 260 op de filmpjes die ik op internet heb gezien.
Dus eigenlijk moet ik de stock maat banden om de volks leggen. en GPS klokken.
Maargoed, loopt stock erg lekker.
Bij bij hoeveel km/h schiet de toeren begrenzer er eigenlijk in? Ik dacht iets over de 260 op de filmpjes die ik op internet heb gezien.
Nu 205-40 ipv 205-45?
Dan is het verschil
Specification ~ Revolutions ~ Speedometer ~ Difference
205/45-17 ~ 516/km ~ 100km/h ~ N/A
205/40-17 ~ 534/km ~ 103km/h ~ -3.3%
Zelf iets berekenen? http://www.powerdog.com/tiresize.cgi :idea:
Dan is het verschil
eteuben wrote:Nu 205-40 ipv 205-45?
Dan is het verschil
:thumbs: Handige info!
-
Joanne wrote:mr. X wrote:Ik denk ook dat het bij mij 'maar' 240 harde km/h waren toen ik ze op de 250 had staan.
Afwijking is nog iets groter. Zet je tomtom er maar eens in...
Met de huidige velgen, door de kleinere rol-omtrek net geen 10km/h afwijking. vanaf 100 tot 160 blijft hij dezelfde afwijking hebben, daarboven heb ik niet gekeken of dit groter word want dat zijn piek snelheden en geen 'cruize' snelheden.
Met de stock velgen verwacht ik een minimaal verschil met teller km's en harde km's