hoe hard heb jij ooit (zelf) gereden?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Gisteren even gekeken wat de CTR nou echt loopt in mijn eentje.

250 strak op de teller, harder ging hij niet.
Ik had nog +- 500 a 1000 toeren over, maar hij trok het niet meer. (tegenwind heeft er misschien iets mee te maken, maar ik voelde dit keer weer duidelijk dat hij te kort kwam. Geloof dat hij met een open uitlaat en inlaat zeker dik over de 260 gaat op de teller)
Met de Volk velgen dit keer.

De ITR zou ik vergelijken met een CRX boven de 220-230, redelijk zenuwachtig en de kont voelt licht aan. De CTR, als vergelijkings materiaal, lag erg strak op de weg, en kon met één hand (bij wijze van spreken natuurlijk) hem makkelijk op de weg houden. Plus geen last van windgeruis zoals dat bij de ITR was.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Dik over de 260 gaat niet lukken met alleen een aangepaste in- en uitlaat.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Op de teller bedoel ik, met de volks zit er wel wat afwijking op door de banden (205-40 ipv 205-45)
Dus eigenlijk moet ik de stock maat banden om de volks leggen. en GPS klokken.

Maargoed, loopt stock erg lekker.

Bij bij hoeveel km/h schiet de toeren begrenzer er eigenlijk in? Ik dacht iets over de 260 op de filmpjes die ik op internet heb gezien.
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

260km/h CTR
270km/h Impreza
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Wat is in de praktijk het verschil tussen bandhoogte 40 en 45, bij gelijke bandbreedte?
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Nu 205-40 ipv 205-45?

Dan is het verschil
Specification ~ Revolutions ~ Speedometer ~ Difference
205/45-17 ~ 516/km ~ 100km/h ~ N/A
205/40-17 ~ 534/km ~ 103km/h ~ -3.3%


Zelf iets berekenen? http://www.powerdog.com/tiresize.cgi :idea:
Harko
Posts: 96
Joined: Wed May 02, 2007 1:36 pm

Post by Harko »

230 echte km's b18 civic
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

eteuben wrote:Nu 205-40 ipv 205-45?

Dan is het verschil
Specification ~ Revolutions ~ Speedometer ~ Difference
205/45-17 ~ 516/km ~ 100km/h ~ N/A
205/40-17 ~ 534/km ~ 103km/h ~ -3.3%


Zelf iets berekenen? http://www.powerdog.com/tiresize.cgi :idea:


:thumbs: Handige info!
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Interessant resultaat voor de maten 215/40/16 en 215/45/16....de laatste maat is van de 98spec jdm itr en heeft een verschil van 3,7% terwijl bandhoogte 40 N/A is!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Sinds zaterdag een MB6 rijker, en het voorlopige record staat op 160kmpu, en daar had hij totaal geen moeite mee. Maar ik heb totaal geen VTEC trap gevoeld (trok door tot tegen 8000tpm in 2 en 3), of hoort 'ie die niet te hebben?
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

260 op teller in mijn civic EG, had nog 1000rpm over ofzo......
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Whahahahaha, echt geweldig, 260 in een Civic.
Image
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

235 op de teller van mijn ee9, dat is echt geen vreten!
Nana korobi ya oki
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

ik schnap nog steeds niet hoe een CTR 260 kan halen als de fabrieksopgave 235 is, geef dan 250 op ofzo.
dan kan mn vader z´n auto ook 285 km/h :D
maar 258 is echt z'n top
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Sinan wrote:ik schnap nog steeds niet hoe een CTR 260 kan halen als de fabrieksopgave 235 is, geef dan 250 op ofzo.
dan kan mn vader z´n auto ook 285 km/h :D
maar 258 is echt z'n top


Standaard haalt ie dat nooit en je hebt ook zoiets als tellerafwijking. :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik denk ook dat het bij mij 'maar' 240 harde km/h waren toen ik ze op de 250 had staan.
black-ITR
Posts: 25
Joined: Mon Jun 18, 2007 11:16 pm

Post by black-ITR »

met mijn rode itr heb ik op mijn teller 260 gedaan en ik had nog over om te spelen :razz:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:Ik denk ook dat het bij mij 'maar' 240 harde km/h waren toen ik ze op de 250 had staan.


Afwijking is nog iets groter. Zet je tomtom er maar eens in...
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Sinan wrote:ik schnap nog steeds niet hoe een CTR 260 kan halen als de fabrieksopgave 235 is, geef dan 250 op ofzo.
dan kan mn vader z´n auto ook 285 km/h :D
maar 258 is echt z'n top


ik reed niet in een CTR 8)

en nee, ik vond die snelheid niet echt fijn...... :lol:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Joanne wrote:
mr. X wrote:Ik denk ook dat het bij mij 'maar' 240 harde km/h waren toen ik ze op de 250 had staan.


Afwijking is nog iets groter. Zet je tomtom er maar eens in...


Met de huidige velgen, door de kleinere rol-omtrek net geen 10km/h afwijking. vanaf 100 tot 160 blijft hij dezelfde afwijking hebben, daarboven heb ik niet gekeken of dit groter word want dat zijn piek snelheden en geen 'cruize' snelheden.

Met de stock velgen verwacht ik een minimaal verschil met teller km's en harde km's
Locked