Hoe denk je dat het blok beweegt als je sportief optrekt of plots het gas in trapt in z'n 2 @ 5500rpm e.d.
Nu zie je hoe hard er wordt gewerkt onder die motorkap als we lekker aan het gassen zijn.
Ik ben ook benieuwd naar de ruwe data. Als het goed is kun je die in Excel zetten om daar tabellen van te maken, en bij meerdere tabellen van dezelfde auto kun je mooie vergelijkingsgrafieken maken. Zo ben ik benieuwd naar de loop van de diverse grafieken van de ATR's. Kan RICA die nog opsturen?
AIYOKU wrote:Ik heb het gevraagd aan Roel maar in het programma waar hij mee werkt kan dat niet.
Hij had het over een bepaalde file barstens vol getallen (als ik me niet vergis) en meestal kun je die als textbestand in Excel copiëren. Doe ik op mijn werk ook zo vaak. En anders is er een mogelijkheid om het bestand wat met een afwijkende format is gemaakt als een ASCII-bestand te exporteren (moet wel in het programma gebeuren waarin je de file maakt). Krijg je ook al iets waar Excel iets mee kan.
AccordTypeaRd wrote: anders is er een mogelijkheid om het bestand wat met een afwijkende format is gemaakt als een ASCII-bestand te exporteren (moet wel in het programma gebeuren waarin je de file maakt). Krijg je ook al iets waar Excel iets mee kan.
Als ik ze van de ATR's naar mij toegestuurd kan krijgen dan zal ik proberen om daar mooie vergelijkingsgrafiekjes van te maken, als de "rechtmatige eigenaars" daar geen bezwaar tegen hebben tenminste.
Het probleem voor mij afgelopen zaterdag was alleen dat de pc wwar de data op staat ok de rollerpc is. Ik moest dus wachten totdat ze het even niet gebruikten om de data eraf te halen, maar ik moest echter eerder weg.
Ik ga misschien zaterdag a.s. even langs, als hij er is weliswaar.
IvoG wrote:Het probleem voor mij afgelopen zaterdag was alleen dat de pc wwar de data op staat ok de rollerpc is. Ik moest dus wachten totdat ze het even niet gebruikten om de data eraf te halen, maar ik moest echter eerder weg.
Ik ga misschien zaterdag a.s. even langs, als hij er is weliswaar.
Na de testruns van anderen alswel van mijzelf, zaten er volgens mij toch wel wat discrepancies tussen de uitslagen van die dag en eerdere testruns op de vorige bank van Rica.
Bij mij was het in ieder geval zo dat mijn motorvermogen met 1 pk was afgenomen terwijl die 8 a 12 pk zou moeten zijn toegenomen, zou nog kunnen overigens als ik een restrictie heb in mijn in en/of uitlaatlijn (ga ik nog uitzoeken)
Maar wat absoluut niet klopte was dat ik op mijn run van december 2004 bij hogere toerentallen een lagere snelheid haalde dan 2 weken geleden, toen haalde ik met minder toeren een hogere eindsnelheid in dezelfde versnelling, tevens was het heel vreemd dat ik op de nieuwe bank opeens bijna 20 wiel pk's meer heb, ondanks dat ik dezelfde aandrijflijn heb, alswel dezelfde velgen en banden, ook was op de printout van beide dyna runs dezelfde gewichten in gevoerd als gewicht van de rollen (en dat was volgens Roel jr niet correct!)
Dus Rica gaat samen met behulp van een (des)kundige bekende van ons uitzoeken waar de bottleneck zit en het lek boven water krijgen zodat we wel erop aan kunnen wat de testrun van deze bank laat zien dan ook werkelijk klopt.
Maakt voor onze vergelijkingen onderling niet veel uit, iedereen die die dag gerold is heeft dezelfde parameters meegekregen. Absoluut kan het dus misschien afwijken, maar daar heb je altijd kans op.