Type-R Dynodag part-II [zaterdag 6 mei]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
mr. X

Post by mr. X »

idd, als dit echt slecht zou zijn zou vanaf honda (of welk merk dan ook) er wel iets anders op verzonnen hebben, toch?
HondArd

Post by HondArd »

Het zal vast niet slecht zijn, maar het blok schud dan behoorlijk heftig, heb ik bij Beek gezien.
slydawg

Post by slydawg »

Hoe denk je dat het blok beweegt als je sportief optrekt of plots het gas in trapt in z'n 2 @ 5500rpm e.d.
Nu zie je hoe hard er wordt gewerkt onder die motorkap als we lekker aan het gassen zijn.
ITR1689

Post by ITR1689 »

AccordTypeaRd wrote:Het zal vast niet slecht zijn, maar het blok schud dan behoorlijk heftig, heb ik bij Beek gezien.

Dat is normaal, want de motor hangt aan rubbers.
roblom

Post by roblom »

Worden de verschillende dyno uitdraaien nog verzamelt?
Heb namelijk wel interesse in de gegevens van de anderen.
HondArd

Post by HondArd »

Ik ben ook benieuwd naar de ruwe data. Als het goed is kun je die in Excel zetten om daar tabellen van te maken, en bij meerdere tabellen van dezelfde auto kun je mooie vergelijkingsgrafieken maken. Zo ben ik benieuwd naar de loop van de diverse grafieken van de ATR's. Kan RICA die nog opsturen?
Katana

Post by Katana »

Ik heb het gevraagd aan Roel maar in het programma waar hij mee werkt kan dat niet.

Ivo zou kijken wat mogelijk is.
S2KJan

Post by S2KJan »

Ik kan mijn drie versies wel scannen en online gooien bij interesse.
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
HondArd

Post by HondArd »

AIYOKU wrote:Ik heb het gevraagd aan Roel maar in het programma waar hij mee werkt kan dat niet.

Hij had het over een bepaalde file barstens vol getallen (als ik me niet vergis) en meestal kun je die als textbestand in Excel copiëren. Doe ik op mijn werk ook zo vaak. En anders is er een mogelijkheid om het bestand wat met een afwijkende format is gemaakt als een ASCII-bestand te exporteren (moet wel in het programma gebeuren waarin je de file maakt). Krijg je ook al iets waar Excel iets mee kan.
Katana

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote: anders is er een mogelijkheid om het bestand wat met een afwijkende format is gemaakt als een ASCII-bestand te exporteren (moet wel in het programma gebeuren waarin je de file maakt). Krijg je ook al iets waar Excel iets mee kan.

Volgens mij bedoelde Ivo dat ook.
HondArd

Post by HondArd »

Als ik ze van de ATR's naar mij toegestuurd kan krijgen dan zal ik proberen om daar mooie vergelijkingsgrafiekjes van te maken, als de "rechtmatige eigenaars" daar geen bezwaar tegen hebben tenminste.
IvoG

Post by IvoG »

Het probleem voor mij afgelopen zaterdag was alleen dat de pc wwar de data op staat ok de rollerpc is. Ik moest dus wachten totdat ze het even niet gebruikten om de data eraf te halen, maar ik moest echter eerder weg.

Ik ga misschien zaterdag a.s. even langs, als hij er is weliswaar.
Katana

Post by Katana »

IvoG wrote:Het probleem voor mij afgelopen zaterdag was alleen dat de pc wwar de data op staat ok de rollerpc is. Ik moest dus wachten totdat ze het even niet gebruikten om de data eraf te halen, maar ik moest echter eerder weg.

Ik ga misschien zaterdag a.s. even langs, als hij er is weliswaar.

Tx, Ivo

@Ard: geen bezwaar voor mijn data
Voodoo

Post by Voodoo »

Zo, de originele spruit zit er weer in...nu nog even langs RICA.
Katana

Post by Katana »

Voodoo wrote:Zo, de originele spruit zit er weer in...nu nog even langs RICA.

Ik ben benieuwd :twisted:
BugsM

Post by BugsM »

AIYOKU wrote:

Anders ik wel....

Wat is bij jou de diameter van de collector? (binnen/buiten)
IvoG

Post by IvoG »

Een mogelijke reden voor de verschillen tussen de ATR's:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1645
Voodoo

Post by Voodoo »

BugsM wrote:
AIYOKU wrote:

Anders ik wel....

Wat is bij jou de diameter van de collector? (binnen/buiten)

Scheelde 4-5mm zowel binnen als voor buiten.
genesis

Post by genesis »

Na de testruns van anderen alswel van mijzelf, zaten er volgens mij toch wel wat discrepancies tussen de uitslagen van die dag en eerdere testruns op de vorige bank van Rica.

Bij mij was het in ieder geval zo dat mijn motorvermogen met 1 pk was afgenomen terwijl die 8 a 12 pk zou moeten zijn toegenomen, zou nog kunnen overigens als ik een restrictie heb in mijn in en/of uitlaatlijn (ga ik nog uitzoeken)

Maar wat absoluut niet klopte was dat ik op mijn run van december 2004 bij hogere toerentallen een lagere snelheid haalde dan 2 weken geleden, toen haalde ik met minder toeren een hogere eindsnelheid in dezelfde versnelling, tevens was het heel vreemd dat ik op de nieuwe bank opeens bijna 20 wiel pk's meer heb, ondanks dat ik dezelfde aandrijflijn heb, alswel dezelfde velgen en banden, ook was op de printout van beide dyna runs dezelfde gewichten in gevoerd als gewicht van de rollen (en dat was volgens Roel jr niet correct!)

Dus Rica gaat samen met behulp van een (des)kundige bekende van ons uitzoeken waar de bottleneck zit en het lek boven water krijgen zodat we wel erop aan kunnen wat de testrun van deze bank laat zien dan ook werkelijk klopt.

Genesis
IvoG

Post by IvoG »

Ik hoorde hiervan inderdaad.

Maakt voor onze vergelijkingen onderling niet veel uit, iedereen die die dag gerold is heeft dezelfde parameters meegekregen. Absoluut kan het dus misschien afwijken, maar daar heb je altijd kans op.
Locked