[überzeikmodus]De latijnse term is inderdaad Totum, maar in het nederlands wordt het toch echt met een e geschreven, ongeacht wat men her en der op internet aangeeft[/überzeikmodus]
Robin, ik ben bang dat ik jou gedeeltelijk gelijk moet geven op jouw lijn door die ene bocht waar we het laatst over hadden, het kan inderdaad een snellere lijn zijn afhankelijk van (de balans van) de auto. Waarschijnlijk is die lijn voor jouw auto inderdaad beter.
Overigens is dat al redelijk lang geleden en heb ik eigenlijk nooit wat gedaan op school. (ging met een 1,6 voor NL mijn examen in, boekverslagen inleveren deed ik niet, en had een 9,5 voor mijn examen.
11,1/2=5,5=geslaagd)
Stom achteraf zoals mijn ouders altijd al zeiden.....
IvoG wrote:Robin, ik ben bang dat ik jou gedeeltelijk gelijk moet geven op jouw lijn door die ene bocht waar we het laatst over hadden, het kan inderdaad een snellere lijn zijn afhankelijk van (de balans van) de auto. Waarschijnlijk is die lijn voor jouw auto inderdaad beter.
Mja... ik ben er zelf ook nog niet over uit hoor... Binnenkort maar weer opnieuw testen/proberen...
[off-topic]
@Steven: De term totem pro parte heb ik in de Nederlandse les geleerd. Het betekent dat je het geheel als aanduiding gebruikt voor iets terwijl je maar een deel bedoelt. Als men zegt "Nederland scoort tegen Duitsland" dan bedoelt men eigenlijk dat een deel van Nederland, namelijk de sporter(s) die meedoen aan de wedstrijd, gescoort hebben, en heus niet heel Nederland.
Maar goed, ik begrijp dat jij net zo'n luie donder als ikzelf was :lol:
[/off-topic]
@Robin: Als ik naar de baan kijk op Google Earth of Maps dan zie je zelfs de sporen van 'mijn' ideale lijn. Grappig is dat de baan er van boven heel anders aanvoelt / eruitziet als wanneer je erop rijdt.
Over welke bocht hebben jullie nou over? Kan iemand dat mischien tekenen? Ik wil het graag vergelijken met wat ik geleerd heb bij Bleekemolen raceschool. Ik heb trouwens nog een theorieboekje van hun..... Niet allemaal tegelijk!
En welke is nu de vodafone bocht? Die namen zijn tig keer veranderd.
Er is een klein verschil tussen ideale lijn voor een FWD en voor een RWD/AWD. Maar de verschillen zijn klein.