Type-R Dynodag-III 18 nov 2006

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
HondArd

Post by HondArd »

AIYOKU wrote:Ijsklontjes 8)

Frisk wil ook wel eens helpen :wink:
Image
Katana

Post by Katana »

:lol:

Bij de Dames Ard
Gangaran

Post by Gangaran »

Frans, is het nog gelukt met de opnames van de dyno dag??
Katana

Post by Katana »

Ligt bij de foto zaak, even een paar dagen geduld :D
drifter

Post by drifter »

Al nieuws over het filmpje?
Ben wel benieuwd.
CTR #16636
Katana

Post by Katana »

Moet weer worden ge-edit :( geduld aub
Gangaran

Post by Gangaran »

Al nieuws over de volgende dyno dag?? (Liefst na 10 aug, dan ben ik terug van vakantie)
HondArd

Post by HondArd »

Is inderdaad weer eens tijd, mag een niet Type-R van een clublid dan eventueel ook op de bank?
Knite Force

Post by Knite Force »

HondArd wrote:Is inderdaad weer eens tijd, mag een niet Type-R van een clublid dan eventueel ook op de bank?
Ben ik ook wel benieuwd naar..... 8)
Katana

Post by Katana »

Word waarschijnlijk eind augustus, Ik moet de laatste zaken nog met Roel van Rica kort sluiten.

Topic volgt.

En helaas: Members only

Ik zal wel een reserve lijst bijhouden, maar met genoeg animo members only
Nick

Post by Nick »

Lijkt me leuk, moet me nog even aanmelden als lid. en wil zoiezo pas de bank op met een CAI en misschien uitlaat.......
slydawg

Post by slydawg »

Nick wrote:Lijkt me leuk, moet me nog even aanmelden als lid. en wil zoiezo pas de bank op met een CAI en misschien uitlaat.......

Waarom? Als je stock op de bank gaat heb je vergelijkings materiaal van voor en na montage van je mods :idea:
HondArd

Post by HondArd »

slydawg wrote:
Nick wrote:Lijkt me leuk, moet me nog even aanmelden als lid. en wil zoiezo pas de bank op met een CAI en misschien uitlaat.......

Waarom? Als je stock op de bank gaat heb je vergelijkings materiaal van voor en na montage van je mods :idea:

Plus als je meetwaarden ten opzichte van de fabrieksopgaven tegenvallen kun je beter eerst dát in orde maken voordat je gaat tunen.
Nick

Post by Nick »

dat is ook weer waar 8) maar mijn vertrouwen in honda is goed!! en met het vermogen zit het ook wel goed.. heb laatst tegen een cayenne S lopen sprinten op de snelweg. en ik was een fractie sneller elke keer dus zal wel goed zitten 8)
ITR1689

Post by ITR1689 »

Nick wrote:dat is ook weer waar 8) maar mijn vertrouwen in honda is goed!! en met het vermogen zit het ook wel goed..

Het gaat niet alleen om de motor. Elke rollenbank geeft weer een andere waarde aan.
martijn

Dynorun

Post by martijn »

Nou een porsche cayenne zou je toch ruim voor moeten blijven. :D :D

Wat we bedoelen is dat als je een basis run doet, zijn dat waardevolle gegevens voor jezelf ( en natuurlijk ook voor ons ). Na aanraden van een aantal mensen hier heb ik dat ook gedaan voor mij scheelde dat wel een hoop.

Ik heb voor mijn Ctr een basis run en een tweede run en een derde run gedaan. De vierde run komt in Augustus weer met een modificatie.

Zo bouw je een leuke geschiedenis op.

Martijn

P.s. een wijze man zei mij ooit: begin nooit te tunen als de basiswaarde van je motor niet 100% in orde zijn.
Gangaran

Post by Gangaran »

Nick wrote:dat is ook weer waar 8) maar mijn vertrouwen in honda is goed!! en met het vermogen zit het ook wel goed.. heb laatst tegen een cayenne S lopen sprinten op de snelweg. en ik was een fractie sneller elke keer dus zal wel goed zitten 8)

Weet je zeker dat het een S was?

Denk niet dat onze R die auto's kunnen bijhouden, maar ok.
Sinan

Post by Sinan »

zoeen cayenne S heeft 340pk,385pk de facelift, maar die dingen wegen meer dan twee EP3´s
Gangaran

Post by Gangaran »

Klopt

Cayenne S: 4,5 V8, 340 pk, 420 Nm. Gewicht: 2225 kg.
handgeschakelde 6-bak 0-100 in 6,8 sec, top 242 km/h.

De turbo versie is wel een ander verhaal.
mr. X

Post by mr. X »

Turbo is een no no :roll:

Kwam net op de snelweg een nieuwe S8 tegen :shock:
Echter konden wij hem niet interesseren. Wil dat brute geweld wel eens op de weg gezet zien worden 8)

@ Nick.
Een base run is zeker een aanrader om verschillende redens:
Je kunt zien of er discrapantie in de motor, zo niet het vermogen, zit. Bij een s2k (om maar weer hetzelfde voorbeeld te nemen) staat de stock Benzine druk geheel verkeerd. Nog altijd het voobeeld van S2kJan die op de testbankdag hier achter kwam (hij kwam niet eens dicht bij de 240 pk) Na een nieuw stock filter en het afstellen van de BDR door middel van een aftermarket regelaar zat hij volgens mij zelfs over de 240.

Als je dit van te voren niet weet, ga je gissen en weet je niet waar de oorzaak zit. Vaak ga je dan verkeerd lopen zoeken en kom je er niet meer uit.

De andere reden is simpelweg om te kunnen zien wat je nou hebt gewonnen met een bepaalde 'mods'
Niet zozeer het piek vermogen, maar het totale verloop tov stock.
Locked