dat is ook weer waar 8) maar mijn vertrouwen in honda is goed!! en met het vermogen zit het ook wel goed.. heb laatst tegen een cayenne S lopen sprinten op de snelweg. en ik was een fractie sneller elke keer dus zal wel goed zitten 8)
Nou een porsche cayenne zou je toch ruim voor moeten blijven.
Wat we bedoelen is dat als je een basis run doet, zijn dat waardevolle gegevens voor jezelf ( en natuurlijk ook voor ons ). Na aanraden van een aantal mensen hier heb ik dat ook gedaan voor mij scheelde dat wel een hoop.
Ik heb voor mijn Ctr een basis run en een tweede run en een derde run gedaan. De vierde run komt in Augustus weer met een modificatie.
Zo bouw je een leuke geschiedenis op.
Martijn
P.s. een wijze man zei mij ooit: begin nooit te tunen als de basiswaarde van je motor niet 100% in orde zijn.
Nick wrote:dat is ook weer waar 8) maar mijn vertrouwen in honda is goed!! en met het vermogen zit het ook wel goed.. heb laatst tegen een cayenne S lopen sprinten op de snelweg. en ik was een fractie sneller elke keer dus zal wel goed zitten 8)
Weet je zeker dat het een S was?
Denk niet dat onze R die auto's kunnen bijhouden, maar ok.
Kwam net op de snelweg een nieuwe S8 tegen :shock:
Echter konden wij hem niet interesseren. Wil dat brute geweld wel eens op de weg gezet zien worden 8)
@ Nick.
Een base run is zeker een aanrader om verschillende redens:
Je kunt zien of er discrapantie in de motor, zo niet het vermogen, zit. Bij een s2k (om maar weer hetzelfde voorbeeld te nemen) staat de stock Benzine druk geheel verkeerd. Nog altijd het voobeeld van S2kJan die op de testbankdag hier achter kwam (hij kwam niet eens dicht bij de 240 pk) Na een nieuw stock filter en het afstellen van de BDR door middel van een aftermarket regelaar zat hij volgens mij zelfs over de 240.
Als je dit van te voren niet weet, ga je gissen en weet je niet waar de oorzaak zit. Vaak ga je dan verkeerd lopen zoeken en kom je er niet meer uit.
De andere reden is simpelweg om te kunnen zien wat je nou hebt gewonnen met een bepaalde 'mods'
Niet zozeer het piek vermogen, maar het totale verloop tov stock.