Honda civic type R champion white

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

goed bezig :thumbs:
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Thx, na engeland post ik al de rest. Dan zijn de volgende updates pas in de winterperiode :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Toda :worshippy:
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Heel erg gaaf gewoon!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Netjes hoor :) :thumbs:
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

porno! netjes hoor!
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

huge porn!

toda rulezz :worshippy:
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Terug van de UK, heb me echt rot geamusseerd.
Ben nu dus naar daar geweest voor de volgende zaken:
- Flashpro
- RRC manifold & hondata gasket
- Tuning.

Dit is allemaal gebeurt bij cpl racing, en kan maar 1 ding zeggen 't is proper gedaan.
Ik herkende mijn eigen auto niet meer toen ik naar huis reed. Gasrespons is gewoon niet normaal.
Natuurlijk zeggen foto's meer als woorden. Onderweg zonder afstelling, stottert de auto soms, en gaf de toda header heel veel lawaai. Wat dankzij de afstelling allemaal verholpen is.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Hier op de foto's, zijn we om 2u s'nachts vertrokken naar calais. Eerst jdmgangsta & godts gaan halen en 1maal compleet. Here we come UK. De eurotunnel is heel gemakelijk 35 min en we waren in de UK. Voor in te checken daar even gemakelijk is nr plaat herkenning. Gwn confirm pakken en vertrekken. Met de duoane niets last gehad.
Normaal mag je geen foto's pakken in de eurotunnel maar toch vlug gedaan. Dermee is de kwaliteit van sommige foto's ook slecht.
Voor zover hoofdstuk 1 van mijn verhaal :) het komt op een schoon einde :)

Grtz
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Leuke foto's, je mag overigens gewoon foto's maken in de trein alleen moet de flitser uit.
Geen resultaten? Voor & na?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Good stuff!
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

De volledige uitslag laat ik weten op het einde van het verhaal, voor de spanning hoog te houde :D
Standaard had ik 205pk en op een andere bank met invidia 213. Nu heb ik op de bank gestaan bij cpl met grafiek die hier ook zal gepost worden. Maar voor goed te zijn moet ik een testrun doen waar ik mijn wagen standaard heb laten doen voor de juiste waardes en winst.
Alvast bedankt voor de leuke comments
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Nice, benieuwd naar de results !

Vast een leuke trip ! Ga zelf morgen richting UK woopidoo maar dan naar TDI ;)
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Dikke updates!!

Ben ook benieuwd naar de dyno!!

Ferm machien
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Hoe zit het met je Mugen Airbox?
Komt die er nog nu je "gestopt" bent?
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Mugen airbox komt er zekers nog, plaatje is nog niet compleet.

Momenteel heb ik de rijtax, verzekering in de brievenbus gekregen dus is het even wachten voor de airbox te bestellen. Maar september bestel ik hem zowiezo. En hopelijk eind november dan afstellen terug.

Momteel met de volgende specs (toda header, invidia, rrc k&n inlegfilter en flashpro) draai ik op 224pk.
Bij de fn2 zul je ook wel weten dat je piek pk hem moeilijk omhoog krijgt. Maar als je het middentoeren gebied vanaf 4000rpm tot 7000rpm bekijkt. Zit je gemakelijk aan +30pk.

Over dat verhaal van "gestopt" te zijn. Private ben ik nog steeds met tuning bezig. Dit blijft een passie. Alleen mijn eigen topics update ik niet meer echt. Vind dat men openbaar niet zoveel moet weten. Maar ik wil zekers gerust mijn bevindingen delen.

Zo heeft een kameraad van mij zijn mugen GP + mugen airbox na eindelijk de lange wachttijd in handen. Kan u al 1 ding zeggen de mugen airbox is zijn geld wel waard. Qua pk's weten we niet, qua looks zekers en vast pure carbon.

Ook heb ik al vernomen dat je bij de fn2 ook een scoop best kunt gebruiken. Heb gehoord als je naast je mistlicht in de zwarte grill, je toeter opzij zet en zorgt dat je wat meer koude licht binnen krijgt iets of wat zou helpen. Zou wat materiaal in de weg zitten en kun je proper krijgen.

Maar soit, hou me op de hoogte :D
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

ah zo tof dat de Mugen Airbox er komt!! en dat je toch verder doet

aan de kwaliteit van de materialen twijfelde ik niet, ik wil gewoon een idee van vermogenswinst hebben want ik ben ah twijfelen tss de Airbox en een andere update en aangezien hij een dikke 900 euro kost wacht ik eerst op een dynouitdraai of zo

Hoe lang heeft je vriend moeten wachten? Waar had hij hem besteld?
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Was besteld geweest bij RSP heeft spijtig genoeg lang moeten wachten, maar na 4 maand was de airbox er al ze. Denk dat het vlugger kan ze. Rsp doet echt wel zijn best. Ik ga men box daar binnenkort bestellenn.

Jij bent zeer goed op weg, als ik van jou was zou ik een toda header ofzo kopen, ga is bij IT informeren. Daar ben jij ook geweest voor alles hé.

Grtz
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Ja ik ga bij IT voor alles, is maar 40 min rijden en doen goed hun werk.

Eerst mijn header laten plaatsen.
Nu ben ik meer andere nokkenassen ah bekijken en weet het nog niet goed.

Het zullen nokkenassen worden of de Mugen Airbox! Daarom dat ik graag zou weten hoeveel pk/koppel de Airbox geeft. Die is veel makkelijker te plaatsen dan nokkenassen.
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Oké, auto is vanuit het stof halen. Allang niks meer geupdate omdat ik wou stoppen met tuning. Maar toch kriebelt het altijd serieus.

In juni was ik naar cpl racing geweest en is mijn auto afgesteld op MAF calibratie. Mijn resultaat was daar 223pk wat cpl super vond. Ik had eerlijk gezegd wat meer pk verwacht en heb hem dat zo gezegd.
Testrit daar gedaan en auto was geweldig reed perfect. Geen enkel opmerking.

3 weken later toen de zomerse temperaturen begonnen, reed de auto niet meer zoals het hoorde. Hij schokte in bepaalde toeren enz.
Ik cpl gemaild + flashpro log, goeie service daar gehad. Antwoord was het volgende kan een airleak zijn ter hoogte van de RRC dermee dat hij schokt. Ik alles laten nazien door exztra niets te merken.
Nu paar maanden later rij ik nog altijd met hetzelfde probleem rond, is echt afhankelijk van de temperaturen.

Bij exztra super service gehad en daar dan toch een afspraak gemaakt. Dus nu 27 november word hij opnieuw afgesteld. Ben eerlijk gezegd benieuwd naar de pk winst in het begin en op het einde. Deze keer word hij op MAP calibratie afgesteld.

Specificaties van de auto:
- RRC manifold + hondata geaskit
- Toda manifold.
- K&N inlegfilter (word in de tijd vervangen door de mugen airbox)
- Invidia catback.
- Flashpro afgesteld.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Onder wat voor omstandigheden begon die te schokken?
Onder lichte belasting bij een bepaald toerental? bv. een lange bocht waar je half gas doorheen gaat met bv rond de 6-6.5K toeren?

Hoe gaan ze hem weer afstellen met MAP calibratie? Heb je dan een MAP sensor erin zitten?
Locked