Honda civic type R champion white
Terug van de UK, heb me echt rot geamusseerd.
Ben nu dus naar daar geweest voor de volgende zaken:
- Flashpro
- RRC manifold & hondata gasket
- Tuning.
Dit is allemaal gebeurt bij cpl racing, en kan maar 1 ding zeggen 't is proper gedaan.
Ik herkende mijn eigen auto niet meer toen ik naar huis reed. Gasrespons is gewoon niet normaal.
Natuurlijk zeggen foto's meer als woorden. Onderweg zonder afstelling, stottert de auto soms, en gaf de toda header heel veel lawaai. Wat dankzij de afstelling allemaal verholpen is.
Hier op de foto's, zijn we om 2u s'nachts vertrokken naar calais. Eerst jdmgangsta & godts gaan halen en 1maal compleet. Here we come UK. De eurotunnel is heel gemakelijk 35 min en we waren in de UK. Voor in te checken daar even gemakelijk is nr plaat herkenning. Gwn confirm pakken en vertrekken. Met de duoane niets last gehad.
Normaal mag je geen foto's pakken in de eurotunnel maar toch vlug gedaan. Dermee is de kwaliteit van sommige foto's ook slecht.
Voor zover hoofdstuk 1 van mijn verhaal
het komt op een schoon einde
Grtz
Ben nu dus naar daar geweest voor de volgende zaken:
- Flashpro
- RRC manifold & hondata gasket
- Tuning.
Dit is allemaal gebeurt bij cpl racing, en kan maar 1 ding zeggen 't is proper gedaan.
Ik herkende mijn eigen auto niet meer toen ik naar huis reed. Gasrespons is gewoon niet normaal.
Natuurlijk zeggen foto's meer als woorden. Onderweg zonder afstelling, stottert de auto soms, en gaf de toda header heel veel lawaai. Wat dankzij de afstelling allemaal verholpen is.














Hier op de foto's, zijn we om 2u s'nachts vertrokken naar calais. Eerst jdmgangsta & godts gaan halen en 1maal compleet. Here we come UK. De eurotunnel is heel gemakelijk 35 min en we waren in de UK. Voor in te checken daar even gemakelijk is nr plaat herkenning. Gwn confirm pakken en vertrekken. Met de duoane niets last gehad.
Normaal mag je geen foto's pakken in de eurotunnel maar toch vlug gedaan. Dermee is de kwaliteit van sommige foto's ook slecht.
Voor zover hoofdstuk 1 van mijn verhaal


Grtz
De volledige uitslag laat ik weten op het einde van het verhaal, voor de spanning hoog te houde
Standaard had ik 205pk en op een andere bank met invidia 213. Nu heb ik op de bank gestaan bij cpl met grafiek die hier ook zal gepost worden. Maar voor goed te zijn moet ik een testrun doen waar ik mijn wagen standaard heb laten doen voor de juiste waardes en winst.
Alvast bedankt voor de leuke comments

Standaard had ik 205pk en op een andere bank met invidia 213. Nu heb ik op de bank gestaan bij cpl met grafiek die hier ook zal gepost worden. Maar voor goed te zijn moet ik een testrun doen waar ik mijn wagen standaard heb laten doen voor de juiste waardes en winst.
Alvast bedankt voor de leuke comments
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
Mugen airbox komt er zekers nog, plaatje is nog niet compleet.
Momenteel heb ik de rijtax, verzekering in de brievenbus gekregen dus is het even wachten voor de airbox te bestellen. Maar september bestel ik hem zowiezo. En hopelijk eind november dan afstellen terug.
Momteel met de volgende specs (toda header, invidia, rrc k&n inlegfilter en flashpro) draai ik op 224pk.
Bij de fn2 zul je ook wel weten dat je piek pk hem moeilijk omhoog krijgt. Maar als je het middentoeren gebied vanaf 4000rpm tot 7000rpm bekijkt. Zit je gemakelijk aan +30pk.
Over dat verhaal van "gestopt" te zijn. Private ben ik nog steeds met tuning bezig. Dit blijft een passie. Alleen mijn eigen topics update ik niet meer echt. Vind dat men openbaar niet zoveel moet weten. Maar ik wil zekers gerust mijn bevindingen delen.
Zo heeft een kameraad van mij zijn mugen GP + mugen airbox na eindelijk de lange wachttijd in handen. Kan u al 1 ding zeggen de mugen airbox is zijn geld wel waard. Qua pk's weten we niet, qua looks zekers en vast pure carbon.
Ook heb ik al vernomen dat je bij de fn2 ook een scoop best kunt gebruiken. Heb gehoord als je naast je mistlicht in de zwarte grill, je toeter opzij zet en zorgt dat je wat meer koude licht binnen krijgt iets of wat zou helpen. Zou wat materiaal in de weg zitten en kun je proper krijgen.
Maar soit, hou me op de hoogte
Momenteel heb ik de rijtax, verzekering in de brievenbus gekregen dus is het even wachten voor de airbox te bestellen. Maar september bestel ik hem zowiezo. En hopelijk eind november dan afstellen terug.
Momteel met de volgende specs (toda header, invidia, rrc k&n inlegfilter en flashpro) draai ik op 224pk.
Bij de fn2 zul je ook wel weten dat je piek pk hem moeilijk omhoog krijgt. Maar als je het middentoeren gebied vanaf 4000rpm tot 7000rpm bekijkt. Zit je gemakelijk aan +30pk.
Over dat verhaal van "gestopt" te zijn. Private ben ik nog steeds met tuning bezig. Dit blijft een passie. Alleen mijn eigen topics update ik niet meer echt. Vind dat men openbaar niet zoveel moet weten. Maar ik wil zekers gerust mijn bevindingen delen.
Zo heeft een kameraad van mij zijn mugen GP + mugen airbox na eindelijk de lange wachttijd in handen. Kan u al 1 ding zeggen de mugen airbox is zijn geld wel waard. Qua pk's weten we niet, qua looks zekers en vast pure carbon.
Ook heb ik al vernomen dat je bij de fn2 ook een scoop best kunt gebruiken. Heb gehoord als je naast je mistlicht in de zwarte grill, je toeter opzij zet en zorgt dat je wat meer koude licht binnen krijgt iets of wat zou helpen. Zou wat materiaal in de weg zitten en kun je proper krijgen.
Maar soit, hou me op de hoogte

- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
ah zo tof dat de Mugen Airbox er komt!! en dat je toch verder doet
aan de kwaliteit van de materialen twijfelde ik niet, ik wil gewoon een idee van vermogenswinst hebben want ik ben ah twijfelen tss de Airbox en een andere update en aangezien hij een dikke 900 euro kost wacht ik eerst op een dynouitdraai of zo
Hoe lang heeft je vriend moeten wachten? Waar had hij hem besteld?
aan de kwaliteit van de materialen twijfelde ik niet, ik wil gewoon een idee van vermogenswinst hebben want ik ben ah twijfelen tss de Airbox en een andere update en aangezien hij een dikke 900 euro kost wacht ik eerst op een dynouitdraai of zo
Hoe lang heeft je vriend moeten wachten? Waar had hij hem besteld?
Was besteld geweest bij RSP heeft spijtig genoeg lang moeten wachten, maar na 4 maand was de airbox er al ze. Denk dat het vlugger kan ze. Rsp doet echt wel zijn best. Ik ga men box daar binnenkort bestellenn.
Jij bent zeer goed op weg, als ik van jou was zou ik een toda header ofzo kopen, ga is bij IT informeren. Daar ben jij ook geweest voor alles hé.
Grtz
Jij bent zeer goed op weg, als ik van jou was zou ik een toda header ofzo kopen, ga is bij IT informeren. Daar ben jij ook geweest voor alles hé.
Grtz
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
Ja ik ga bij IT voor alles, is maar 40 min rijden en doen goed hun werk.
Eerst mijn header laten plaatsen.
Nu ben ik meer andere nokkenassen ah bekijken en weet het nog niet goed.
Het zullen nokkenassen worden of de Mugen Airbox! Daarom dat ik graag zou weten hoeveel pk/koppel de Airbox geeft. Die is veel makkelijker te plaatsen dan nokkenassen.
Eerst mijn header laten plaatsen.
Nu ben ik meer andere nokkenassen ah bekijken en weet het nog niet goed.
Het zullen nokkenassen worden of de Mugen Airbox! Daarom dat ik graag zou weten hoeveel pk/koppel de Airbox geeft. Die is veel makkelijker te plaatsen dan nokkenassen.
Oké, auto is vanuit het stof halen. Allang niks meer geupdate omdat ik wou stoppen met tuning. Maar toch kriebelt het altijd serieus.
In juni was ik naar cpl racing geweest en is mijn auto afgesteld op MAF calibratie. Mijn resultaat was daar 223pk wat cpl super vond. Ik had eerlijk gezegd wat meer pk verwacht en heb hem dat zo gezegd.
Testrit daar gedaan en auto was geweldig reed perfect. Geen enkel opmerking.
3 weken later toen de zomerse temperaturen begonnen, reed de auto niet meer zoals het hoorde. Hij schokte in bepaalde toeren enz.
Ik cpl gemaild + flashpro log, goeie service daar gehad. Antwoord was het volgende kan een airleak zijn ter hoogte van de RRC dermee dat hij schokt. Ik alles laten nazien door exztra niets te merken.
Nu paar maanden later rij ik nog altijd met hetzelfde probleem rond, is echt afhankelijk van de temperaturen.
Bij exztra super service gehad en daar dan toch een afspraak gemaakt. Dus nu 27 november word hij opnieuw afgesteld. Ben eerlijk gezegd benieuwd naar de pk winst in het begin en op het einde. Deze keer word hij op MAP calibratie afgesteld.
Specificaties van de auto:
- RRC manifold + hondata geaskit
- Toda manifold.
- K&N inlegfilter (word in de tijd vervangen door de mugen airbox)
- Invidia catback.
- Flashpro afgesteld.

In juni was ik naar cpl racing geweest en is mijn auto afgesteld op MAF calibratie. Mijn resultaat was daar 223pk wat cpl super vond. Ik had eerlijk gezegd wat meer pk verwacht en heb hem dat zo gezegd.
Testrit daar gedaan en auto was geweldig reed perfect. Geen enkel opmerking.
3 weken later toen de zomerse temperaturen begonnen, reed de auto niet meer zoals het hoorde. Hij schokte in bepaalde toeren enz.
Ik cpl gemaild + flashpro log, goeie service daar gehad. Antwoord was het volgende kan een airleak zijn ter hoogte van de RRC dermee dat hij schokt. Ik alles laten nazien door exztra niets te merken.
Nu paar maanden later rij ik nog altijd met hetzelfde probleem rond, is echt afhankelijk van de temperaturen.
Bij exztra super service gehad en daar dan toch een afspraak gemaakt. Dus nu 27 november word hij opnieuw afgesteld. Ben eerlijk gezegd benieuwd naar de pk winst in het begin en op het einde. Deze keer word hij op MAP calibratie afgesteld.
Specificaties van de auto:
- RRC manifold + hondata geaskit
- Toda manifold.
- K&N inlegfilter (word in de tijd vervangen door de mugen airbox)
- Invidia catback.
- Flashpro afgesteld.











