Boikel. Spa Francorchamps
En gemonteerd.
Had er een hele dag voor uitgetrokken om te monteren, maar het was echt plug and play, in 3 uurtjes gepiept. De sensors zijn nu aangesloten op een sandwich plate. Niet ideaal voor de temperatuursensor, dus in de toekomst moet ik nog eens gaan kijken voor een andere carterpan die ook onder mijn header past.
Met deze meters kan ik alarmwaardes inprogrameren zodat bij overscheiding een alarmlichtje gaat branden. Bij de drukmeter kan ik zowel een minumum als een maximum druk aangeven. Minimum druk is logisch, maar nou vraag ik me alleen af wat wat een te hoge druk kan veroorzaken? Verstopping, verkeerde olie? En op welke druk zou ik deze alarmwaarde moeten zetten?


Had er een hele dag voor uitgetrokken om te monteren, maar het was echt plug and play, in 3 uurtjes gepiept. De sensors zijn nu aangesloten op een sandwich plate. Niet ideaal voor de temperatuursensor, dus in de toekomst moet ik nog eens gaan kijken voor een andere carterpan die ook onder mijn header past.
Met deze meters kan ik alarmwaardes inprogrameren zodat bij overscheiding een alarmlichtje gaat branden. Bij de drukmeter kan ik zowel een minumum als een maximum druk aangeven. Minimum druk is logisch, maar nou vraag ik me alleen af wat wat een te hoge druk kan veroorzaken? Verstopping, verkeerde olie? En op welke druk zou ik deze alarmwaarde moeten zetten?
Gisteren naar een trackday op Spa Francorchamps geweest, hier een kleine foto impressie.
Accord in Pursuit.
Aan het eind van de ochtend begon het flink te regenen, dus mijn nieuwe regenbandjes er maar eens onder gezet.
Helaas had ik er niet echt bij nagedacht dat gloednieuwe banden in het begin niet echt veel grip hebben en daardoor gaven ze ook niet echt het resultaat dat ik er van verwachtte. Verder een heel geslaagde dag gehad.
Robin en Eveline, super dat jullie zijn komen kijken, we vonden het erg gezellig. (en leerzaam)




Accord in Pursuit.


Aan het eind van de ochtend begon het flink te regenen, dus mijn nieuwe regenbandjes er maar eens onder gezet.






Helaas had ik er niet echt bij nagedacht dat gloednieuwe banden in het begin niet echt veel grip hebben en daardoor gaven ze ook niet echt het resultaat dat ik er van verwachtte. Verder een heel geslaagde dag gehad.
Robin en Eveline, super dat jullie zijn komen kijken, we vonden het erg gezellig. (en leerzaam)

boikel wrote:Katana wrote:Zucht 8) wat een prachtig circuit.
Blij dat je heelhuids terug bent!
Ik ook.![]()
Heb ook wel een paar momentjes en een slipje (Blanchimont) gehad, maar dat hoort bij het leerproces zullen we maar zeggen.
Eind maart is er weer een weekend georganiseerd door BaT, ga je nu wel mee?
Ik hoop het wel

Hoe vind je de baan met alle hoogte verschillen en snelle bochten?
Ja super, op een droge baan kan je zo hard door bepaalde bochten, Pouhon, blanchimont en eau rouge/ raidillon. Er zitten ook een paar technischere bochten bij zoals Rivage en Fagnes die ik maar moeilijk onder de knie krijg.
Even een kaartje ter verduidelijking, zie dat de sommige bochten nog de oude namen hebben, dus heb die ook maar aangehouden.
Zodra de baan nat is veranderd echter alles en vind ik elke bocht een uitdaging, voor sommige bochten heb ik diep respect en doe ik ook rustig aan.
Even een kaartje ter verduidelijking, zie dat de sommige bochten nog de oude namen hebben, dus heb die ook maar aangehouden.

Zodra de baan nat is veranderd echter alles en vind ik elke bocht een uitdaging, voor sommige bochten heb ik diep respect en doe ik ook rustig aan.
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Het grootste gedeelte van de foto's zijn gemaakt door professionals die ook op de mooiste plekken mogen staan, de 2 foto's van eau rouge/ Raidillon zijn door mijn vriendin gemaakt.
@Ivo: Dat circuit rijden prijzig is weet ik intussen al, na deze dag zijn mijn voorste remschijven krom, koppeling slipt bij terugschakelen (lekker, 1 jaar oud) en de achterkant van mijn auto wil wel erg graag gaan glijden, daar moet ik ook nog een oplossing voor zoeken. Verder is deelname ook niet gratis, dus ik weet waarvoor ik werk.
@Ivo: Dat circuit rijden prijzig is weet ik intussen al, na deze dag zijn mijn voorste remschijven krom, koppeling slipt bij terugschakelen (lekker, 1 jaar oud) en de achterkant van mijn auto wil wel erg graag gaan glijden, daar moet ik ook nog een oplossing voor zoeken. Verder is deelname ook niet gratis, dus ik weet waarvoor ik werk.

Carbon kap staat nog wel in de planning, maar wel anders als dat de meeste het hier zullen doen. Auto heeft nog veel last van bodyroll, een rear strutbar om het wat stijver te maken kan al wat oplossen. Een kooi/ rollbar is ook een optie, door wordt de auto ook een stuk stijver van, en de veiligheid gaat ook omhoog.
En misschien moet de chauffeur eens leren om betere lijnen te rijden en niet zo wild terug te schakelen voor een bocht, dat geeft misschien wat meer rust in de auto. :roll:
En misschien moet de chauffeur eens leren om betere lijnen te rijden en niet zo wild terug te schakelen voor een bocht, dat geeft misschien wat meer rust in de auto. :roll: