Boikel. Spa Francorchamps

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Blits spul man!!
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

En gemonteerd. :D
Image

Had er een hele dag voor uitgetrokken om te monteren, maar het was echt plug and play, in 3 uurtjes gepiept. De sensors zijn nu aangesloten op een sandwich plate. Niet ideaal voor de temperatuursensor, dus in de toekomst moet ik nog eens gaan kijken voor een andere carterpan die ook onder mijn header past.

Met deze meters kan ik alarmwaardes inprogrameren zodat bij overscheiding een alarmlichtje gaat branden. Bij de drukmeter kan ik zowel een minumum als een maximum druk aangeven. Minimum druk is logisch, maar nou vraag ik me alleen af wat wat een te hoge druk kan veroorzaken? Verstopping, verkeerde olie? En op welke druk zou ik deze alarmwaarde moeten zetten?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Die vraag kan je het beste aan Frank stellen. Hij weet hier het meeste van lijkt me.

Nice stuff btw 8)
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Gisteren naar een trackday op Spa Francorchamps geweest, hier een kleine foto impressie.

Image
Image
:D

Image
Accord in Pursuit.

Image

Image

Aan het eind van de ochtend begon het flink te regenen, dus mijn nieuwe regenbandjes er maar eens onder gezet.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Helaas had ik er niet echt bij nagedacht dat gloednieuwe banden in het begin niet echt veel grip hebben en daardoor gaven ze ook niet echt het resultaat dat ik er van verwachtte. Verder een heel geslaagde dag gehad.

Robin en Eveline, super dat jullie zijn komen kijken, we vonden het erg gezellig. (en leerzaam) :D
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Zucht 8) wat een prachtig circuit.

Blij dat je heelhuids terug bent!
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Katana wrote:Zucht 8) wat een prachtig circuit.

Blij dat je heelhuids terug bent!


Ik ook. :D

Heb ook wel een paar momentjes en een slipje (Blanchimont) gehad, maar dat hoort bij het leerproces zullen we maar zeggen.

Eind maart is er weer een weekend georganiseerd door BaT, ga je nu wel mee?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

boikel wrote:
Katana wrote:Zucht 8) wat een prachtig circuit.

Blij dat je heelhuids terug bent!


Ik ook. :D

Heb ook wel een paar momentjes en een slipje (Blanchimont) gehad, maar dat hoort bij het leerproces zullen we maar zeggen.

Eind maart is er weer een weekend georganiseerd door BaT, ga je nu wel mee?


Ik hoop het wel :D

Hoe vind je de baan met alle hoogte verschillen en snelle bochten?
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Ja super, op een droge baan kan je zo hard door bepaalde bochten, Pouhon, blanchimont en eau rouge/ raidillon. Er zitten ook een paar technischere bochten bij zoals Rivage en Fagnes die ik maar moeilijk onder de knie krijg.

Even een kaartje ter verduidelijking, zie dat de sommige bochten nog de oude namen hebben, dus heb die ook maar aangehouden.
Image

Zodra de baan nat is veranderd echter alles en vind ik elke bocht een uitdaging, voor sommige bochten heb ik diep respect en doe ik ook rustig aan.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Heb je geen filmpjes ?
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Leuk hè.....circuit rijden!
Op een circuit leer je je auto pas echt goed kennen....zonder de "gevaren" van de openbare weg 8)

Wat is dit een onwijs gave foto:
Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Prachtig hoe de achterkant in de bocht hangt 8)
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

:thumbs:
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Leuk zn dag en erg mooie foto's!

Hoge oliedruk: Door te veel of te dikke olie, of een te koude motor.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Hele vette pics!!!
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Welkom to the club Michiel! 8)

Ik zou zeggen begin maar te sparen, want eenmaal hooked on Spa, kom je er weer moeilijk van af! :wink:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Vet man!
Zijn de foto's zelf gemaakt of door een prof?
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Het grootste gedeelte van de foto's zijn gemaakt door professionals die ook op de mooiste plekken mogen staan, de 2 foto's van eau rouge/ Raidillon zijn door mijn vriendin gemaakt.

@Ivo: Dat circuit rijden prijzig is weet ik intussen al, na deze dag zijn mijn voorste remschijven krom, koppeling slipt bij terugschakelen (lekker, 1 jaar oud) en de achterkant van mijn auto wil wel erg graag gaan glijden, daar moet ik ook nog een oplossing voor zoeken. Verder is deelname ook niet gratis, dus ik weet waarvoor ik werk. :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

boikel wrote:de achterkant van mijn auto wil wel erg graag gaan glijden, daar moet ik ook nog een oplossing voor zoeken.

Carbon motorkap (of gewicht achterin maar dat wil je natuurlijk niet).
Bandenspanning correct? Of misschien andere banden nodig (type of breder).
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Carbon kap staat nog wel in de planning, maar wel anders als dat de meeste het hier zullen doen. Auto heeft nog veel last van bodyroll, een rear strutbar om het wat stijver te maken kan al wat oplossen. Een kooi/ rollbar is ook een optie, door wordt de auto ook een stuk stijver van, en de veiligheid gaat ook omhoog.

En misschien moet de chauffeur eens leren om betere lijnen te rijden en niet zo wild terug te schakelen voor een bocht, dat geeft misschien wat meer rust in de auto. :roll:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Is die zwarte ATR een bekend van hier en hoe deed ie het?
Locked