
Wilco ITR #1150
Pedalen maat het net extra af zo :wink:
Dat teflon spul ,tja ik was op zoek naar Autoglym interieurreiniger maar kon deze nergens vinden toen zag ik wel producten staan van Holt's of Valma en toen viel me oog op een doos waar Teflon Interieurreinigere op stond en vroeg of dit een goed product was , waarop zei zeiden ; Sommige mensen gebruiken dit product ook voor hun eigen meubels/bankstellen om ze schoon te maken en toevallig stond er ook nog netjes op dat het zeer geschikt was voor alcantra bekleding.
Puur toeval dus en het was ook de laatste van het schap , prijs viel mee een kleine €20 .
Dat teflon spul ,tja ik was op zoek naar Autoglym interieurreiniger maar kon deze nergens vinden toen zag ik wel producten staan van Holt's of Valma en toen viel me oog op een doos waar Teflon Interieurreinigere op stond en vroeg of dit een goed product was , waarop zei zeiden ; Sommige mensen gebruiken dit product ook voor hun eigen meubels/bankstellen om ze schoon te maken en toevallig stond er ook nog netjes op dat het zeer geschikt was voor alcantra bekleding.
Puur toeval dus en het was ook de laatste van het schap , prijs viel mee een kleine €20 .
Zo vandaag een onnodige dure dag als een andere firma/tuningzaak hun zaakjes beter hadden afgemonteerd, jammer.
Ik had nieuwe meters besteld en omdat ik de oude niet mooi vond en de aflezing was wat slechter.
Omdat ik vandaag de ITR moest laten keuren dacht ik van ,oooh dan kan de dealer de oilesensorring er tussen zetten en de orginele oliedruksensor van Honda weer op de juiste plaats terug zetten , want die had ik ook niet meer......
En er zat 1 olietemperatuursensor in de carterpan , deze temperatuursensor wou ik van de week even omwisselen voor de nieuwe .Ik draai hem een kleine slag en kijk naar het draad en denk van dit draad is iets groter dus wil de sensor weer netjes vast zetten en denk van dat zoeken ze bij de dealer maar uit.
Maar ik kreeg de sensor niet meer vast.......dus ik had nu een lekkende ITR met een losse sensor in mijn carterpan.....klote dus.Bleek de sensor aan de binnenkant van de carterpan gewoon vast te zitten met een losse moer , hoe verzin je het!!
Maar ik moet toch nog wat KM's rijden naar de dealer en daar zat ik best wel mee want stel je nu voor dat de moer er tijdens het rijdens in de carterpan los trilt omdat deze gewoonweg los zit en de sensor valt uit de carterpan , dan loopt de 4ltr olie binnen no-time op straat en dan rij ik met een blok zonder olie wat ie waarschijnlijk niet lekker vind.
Dus ik vanochtend mijn vrouwtje achter me aan laten rijden naar de dealer , als dan wel de sensor er uit valt kan zij me seinen dat ze een zwarte oliespoor ziet.
Eenmaal aangekomen bij de dealer en die fronste ook met de wenkbrouwen van ; "hoe kun je het verzinnen om een losse moer aan de binnenkant van de carterpan te zetten , of pik hem in ieder geval 1 á 2 keer vast met een lasapperaat"
Maar goed de ITR stond bij de dealer en hebben alles onnodig moeten demoneter als er bijv. maar gelast of zoiets was .
Het is nu opgelost om gewoon de moer netjes aan de buitenkant van de carterpan te lassen en daarom hoeft de carterpan niet meer los en kun je wisselen wat je wil.
En de originele Honda oliedruksensor is weer op de orginele plaats en de oliedruksensor van de nieuwe meter zit in de oliesensorring.
Voor de rest is de ITR zonder moeite, helmaal geen moeite door de keuring heengekomen en heeft dus weer voor 1 jaar APK!!
Slechte kwaliteit foto's zijn gemaakt met de GSM .
OH ja en ik heb nog sportsokkjes voor de remvloeistof & koppelingsvloeistof reservoirs.

Ik had nieuwe meters besteld en omdat ik de oude niet mooi vond en de aflezing was wat slechter.
Omdat ik vandaag de ITR moest laten keuren dacht ik van ,oooh dan kan de dealer de oilesensorring er tussen zetten en de orginele oliedruksensor van Honda weer op de juiste plaats terug zetten , want die had ik ook niet meer......
En er zat 1 olietemperatuursensor in de carterpan , deze temperatuursensor wou ik van de week even omwisselen voor de nieuwe .Ik draai hem een kleine slag en kijk naar het draad en denk van dit draad is iets groter dus wil de sensor weer netjes vast zetten en denk van dat zoeken ze bij de dealer maar uit.
Maar ik kreeg de sensor niet meer vast.......dus ik had nu een lekkende ITR met een losse sensor in mijn carterpan.....klote dus.Bleek de sensor aan de binnenkant van de carterpan gewoon vast te zitten met een losse moer , hoe verzin je het!!
Maar ik moet toch nog wat KM's rijden naar de dealer en daar zat ik best wel mee want stel je nu voor dat de moer er tijdens het rijdens in de carterpan los trilt omdat deze gewoonweg los zit en de sensor valt uit de carterpan , dan loopt de 4ltr olie binnen no-time op straat en dan rij ik met een blok zonder olie wat ie waarschijnlijk niet lekker vind.
Dus ik vanochtend mijn vrouwtje achter me aan laten rijden naar de dealer , als dan wel de sensor er uit valt kan zij me seinen dat ze een zwarte oliespoor ziet.
Eenmaal aangekomen bij de dealer en die fronste ook met de wenkbrouwen van ; "hoe kun je het verzinnen om een losse moer aan de binnenkant van de carterpan te zetten , of pik hem in ieder geval 1 á 2 keer vast met een lasapperaat"
Maar goed de ITR stond bij de dealer en hebben alles onnodig moeten demoneter als er bijv. maar gelast of zoiets was .
Het is nu opgelost om gewoon de moer netjes aan de buitenkant van de carterpan te lassen en daarom hoeft de carterpan niet meer los en kun je wisselen wat je wil.
En de originele Honda oliedruksensor is weer op de orginele plaats en de oliedruksensor van de nieuwe meter zit in de oliesensorring.
Voor de rest is de ITR zonder moeite, helmaal geen moeite door de keuring heengekomen en heeft dus weer voor 1 jaar APK!!
Slechte kwaliteit foto's zijn gemaakt met de GSM .
OH ja en ik heb nog sportsokkjes voor de remvloeistof & koppelingsvloeistof reservoirs.
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
Gaskleppie wrote:Autometer, ultra light serie. Heb ik ook. Goed spul, gaat echt nooit kapot.
Degelijke amerikaanse zooi.
Ooh ik wist niet dat je dezelfde had , sorry

Gisteren natuurlijk evn proefgereden en het valt me op dat de olietemperatuur net iets later op gang komt nu de sensor mer naar buiten gemonteerd zit op de carterpan , wel een voordeel want nu is 80 graden dan ook echt 80 graden.
En de schaalverdeling is optimaal , tussen de 90 en 120 graden is de schaalverdeling wat groter opgezet.
En mijn vorige olidruk ging tot 5 bar en deze tot 7 bar.En de orginele Honda watertemperatuurmeter blijft in tegenstelling tot de nieuwe meter stilstaan, want ook als is je water 70 graden dan staat hij daar word je water bijna 90 graden dan staat hij nog stil.
Ik heb thuis de AFR meter al klaar liggen voor in het dashboard maar moet eerst een goede houder vinden.
Zo de ITR is weer een paar kilo aangekomen
want gisteren en eergisteren de gehele dag bezig geweest met alles wat zich aan de onderkant van de ITR bevind; clipjes/ pinnetjes/ skirts/ wielkuipen/ rubberen rand/ etc.. alles is verwijderd en op de wielkuipen na is alles vernieuwd :shock: .
Waarom ik heb de gehele onderkant van de auto en alle 4 de wielkuipen eerst met een staalborstel/ koperborstel/ etc.. grondig schoongemaakt tot er geen zandkorreltje te vinden was en daarna alles goed in de Tectyl/ Bitumen/ blanke Tectyl gezet , elk gaatje/hoekje die je maar kunt vinden behalve de achter de tank zit nu overal een dikke zwarte taaie massa Tectyl.
Resultaat ik was zelf de afgelopen 2 dagen zo zwart als roet was en heb mijn lichaam zelf met garagezeep moeten wassen en ik kan je vertellen dat voelt niet fijn, resultaat in plaats van een bruine huid nu een rode huid die goed bij de stoelen past :-) .
Maar goed ik ben niks tegengekomen aan de onderkant , de ITR was daar vlekkeloos op wat zandkorrels na dan , ook de wielkuipen niks tegengekomen , wel ben ik blij dat ik de rubberen spatbordranden heb vernieuwd want deze strips die gaan roesten en die geven het af op de randen .
Onder de zijskirts blijft ook een hoop troep achter , ook daar zit nu een mooie blanke beschermlaag.
Moet nu zeggen dat ik het resultaat erg netjes en toch ook wel mooi vind , maar om dit nu weer te doen...... :-?
Maar goed ik had meer foto's gemaakt maar mijn digi camera kan niet met wit en zwart lijkt het want foto's maken kan hij niet.....


Waarom ik heb de gehele onderkant van de auto en alle 4 de wielkuipen eerst met een staalborstel/ koperborstel/ etc.. grondig schoongemaakt tot er geen zandkorreltje te vinden was en daarna alles goed in de Tectyl/ Bitumen/ blanke Tectyl gezet , elk gaatje/hoekje die je maar kunt vinden behalve de achter de tank zit nu overal een dikke zwarte taaie massa Tectyl.
Resultaat ik was zelf de afgelopen 2 dagen zo zwart als roet was en heb mijn lichaam zelf met garagezeep moeten wassen en ik kan je vertellen dat voelt niet fijn, resultaat in plaats van een bruine huid nu een rode huid die goed bij de stoelen past :-) .
Maar goed ik ben niks tegengekomen aan de onderkant , de ITR was daar vlekkeloos op wat zandkorrels na dan , ook de wielkuipen niks tegengekomen , wel ben ik blij dat ik de rubberen spatbordranden heb vernieuwd want deze strips die gaan roesten en die geven het af op de randen .
Onder de zijskirts blijft ook een hoop troep achter , ook daar zit nu een mooie blanke beschermlaag.
Moet nu zeggen dat ik het resultaat erg netjes en toch ook wel mooi vind , maar om dit nu weer te doen...... :-?
Maar goed ik had meer foto's gemaakt maar mijn digi camera kan niet met wit en zwart lijkt het want foto's maken kan hij niet.....