Wilco ITR #1150

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Mooie pedalen man... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

waar haal je die teflon schoon maak spul?
ziet er wel netjes uit namelijk.
heb je ook een foto van hoe die stoelen eerst waren :roll:
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

VTECCIE wrote:Mooie pedalen man... :D


Ech wel! :D
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

hij's weer helemaal schoon!! wat zijn ze toch mooi als ze helemaal toppie er bij staan...
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Pedalen maat het net extra af zo :wink:

Dat teflon spul ,tja ik was op zoek naar Autoglym interieurreiniger maar kon deze nergens vinden toen zag ik wel producten staan van Holt's of Valma en toen viel me oog op een doos waar Teflon Interieurreinigere op stond en vroeg of dit een goed product was , waarop zei zeiden ; Sommige mensen gebruiken dit product ook voor hun eigen meubels/bankstellen om ze schoon te maken en toevallig stond er ook nog netjes op dat het zeer geschikt was voor alcantra bekleding.

Puur toeval dus en het was ook de laatste van het schap , prijs viel mee een kleine €20 .
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

mooi hoor wilco!! Goed werk!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Zo vandaag een onnodige dure dag als een andere firma/tuningzaak hun zaakjes beter hadden afgemonteerd, jammer.

Ik had nieuwe meters besteld en omdat ik de oude niet mooi vond en de aflezing was wat slechter.
Omdat ik vandaag de ITR moest laten keuren dacht ik van ,oooh dan kan de dealer de oilesensorring er tussen zetten en de orginele oliedruksensor van Honda weer op de juiste plaats terug zetten , want die had ik ook niet meer......
En er zat 1 olietemperatuursensor in de carterpan , deze temperatuursensor wou ik van de week even omwisselen voor de nieuwe .Ik draai hem een kleine slag en kijk naar het draad en denk van dit draad is iets groter dus wil de sensor weer netjes vast zetten en denk van dat zoeken ze bij de dealer maar uit.
Maar ik kreeg de sensor niet meer vast.......dus ik had nu een lekkende ITR met een losse sensor in mijn carterpan.....klote dus.Bleek de sensor aan de binnenkant van de carterpan gewoon vast te zitten met een losse moer , hoe verzin je het!!

Maar ik moet toch nog wat KM's rijden naar de dealer en daar zat ik best wel mee want stel je nu voor dat de moer er tijdens het rijdens in de carterpan los trilt omdat deze gewoonweg los zit en de sensor valt uit de carterpan , dan loopt de 4ltr olie binnen no-time op straat en dan rij ik met een blok zonder olie wat ie waarschijnlijk niet lekker vind.

Dus ik vanochtend mijn vrouwtje achter me aan laten rijden naar de dealer , als dan wel de sensor er uit valt kan zij me seinen dat ze een zwarte oliespoor ziet.

Eenmaal aangekomen bij de dealer en die fronste ook met de wenkbrouwen van ; "hoe kun je het verzinnen om een losse moer aan de binnenkant van de carterpan te zetten , of pik hem in ieder geval 1 á 2 keer vast met een lasapperaat"

Maar goed de ITR stond bij de dealer en hebben alles onnodig moeten demoneter als er bijv. maar gelast of zoiets was .
Het is nu opgelost om gewoon de moer netjes aan de buitenkant van de carterpan te lassen en daarom hoeft de carterpan niet meer los en kun je wisselen wat je wil.
En de originele Honda oliedruksensor is weer op de orginele plaats en de oliedruksensor van de nieuwe meter zit in de oliesensorring.

Voor de rest is de ITR zonder moeite, helmaal geen moeite door de keuring heengekomen en heeft dus weer voor 1 jaar APK!!

Slechte kwaliteit foto's zijn gemaakt met de GSM .
Image
Image
Image

OH ja en ik heb nog sportsokkjes voor de remvloeistof & koppelingsvloeistof reservoirs.

Image
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Heel fijn dat het nu goed opgelost is.

En het zijn idd duidelijke meters, welk merk als ik vragen mag?
Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Autometer, ultra light serie. Heb ik ook. Goed spul, gaat echt nooit kapot.
Degelijke amerikaanse zooi.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Wat een nachtmerrie, gelukkig goed afgelopen :-)
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Gaskleppie wrote:Autometer, ultra light serie. Heb ik ook. Goed spul, gaat echt nooit kapot.
Degelijke amerikaanse zooi.


Dank u.
Image
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Gaskleppie wrote:Autometer, ultra light serie. Heb ik ook. Goed spul, gaat echt nooit kapot.
Degelijke amerikaanse zooi.


Ooh ik wist niet dat je dezelfde had , sorry :o ops:

Gisteren natuurlijk evn proefgereden en het valt me op dat de olietemperatuur net iets later op gang komt nu de sensor mer naar buiten gemonteerd zit op de carterpan , wel een voordeel want nu is 80 graden dan ook echt 80 graden.
En de schaalverdeling is optimaal , tussen de 90 en 120 graden is de schaalverdeling wat groter opgezet.
En mijn vorige olidruk ging tot 5 bar en deze tot 7 bar.En de orginele Honda watertemperatuurmeter blijft in tegenstelling tot de nieuwe meter stilstaan, want ook als is je water 70 graden dan staat hij daar word je water bijna 90 graden dan staat hij nog stil.

Ik heb thuis de AFR meter al klaar liggen voor in het dashboard maar moet eerst een goede houder vinden.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Zo de ITR is weer een paar kilo aangekomen :( want gisteren en eergisteren de gehele dag bezig geweest met alles wat zich aan de onderkant van de ITR bevind; clipjes/ pinnetjes/ skirts/ wielkuipen/ rubberen rand/ etc.. alles is verwijderd en op de wielkuipen na is alles vernieuwd :shock: .

Waarom ik heb de gehele onderkant van de auto en alle 4 de wielkuipen eerst met een staalborstel/ koperborstel/ etc.. grondig schoongemaakt tot er geen zandkorreltje te vinden was en daarna alles goed in de Tectyl/ Bitumen/ blanke Tectyl gezet , elk gaatje/hoekje die je maar kunt vinden behalve de achter de tank zit nu overal een dikke zwarte taaie massa Tectyl.

Resultaat ik was zelf de afgelopen 2 dagen zo zwart als roet was en heb mijn lichaam zelf met garagezeep moeten wassen en ik kan je vertellen dat voelt niet fijn, resultaat in plaats van een bruine huid nu een rode huid die goed bij de stoelen past :-) .

Maar goed ik ben niks tegengekomen aan de onderkant , de ITR was daar vlekkeloos op wat zandkorrels na dan , ook de wielkuipen niks tegengekomen , wel ben ik blij dat ik de rubberen spatbordranden heb vernieuwd want deze strips die gaan roesten en die geven het af op de randen .
Onder de zijskirts blijft ook een hoop troep achter , ook daar zit nu een mooie blanke beschermlaag.

Moet nu zeggen dat ik het resultaat erg netjes en toch ook wel mooi vind , maar om dit nu weer te doen...... :-?

Maar goed ik had meer foto's gemaakt maar mijn digi camera kan niet met wit en zwart lijkt het want foto's maken kan hij niet.....
Image
Image
Image
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Wat een werk, good job! :-)
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik ben vandaag een paar keer langs de auto gelopen maar je ruikt het al van een afstand....
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

geen last van de geur dan aan de binnenkant?
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Tijdens het rijden niet , maar het is geen indringende geur.
Ik heb mijn Sub. toen ook gedaan het houd een dag of wat aan en dan is alles uitgehard althans een stevige taaie massa en dan ruik je niks meer.
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

Top gedaan, zo hoor je een auto te behandelen :D
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

Goed bezig!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Is wel iets voor de club, een tectyleer meeting. Goed bezig Wilco! :thumbs:
Locked