Page 7 of 9

Posted: Fri Feb 25, 2005 9:43 pm
by Gaskleppie
kleine update!

Zelf uitgedraaide gasklep van een S2000.
Standaard was deze 62,5mm (gek genoeg maar 0,5mm groter dan die van een ITR)
Ik heb hem tot absoluut maximaal uitgedraaid. Het puntje van de lagers kwam door het alu heen tijdens het draaien. Maar kwaad kan dit niet.
Ik kwam uit op 66mm op de gasklep.
De ingang is nu 70mm en loopt taps toe naar de plaats waar de gasklep zit.
Ook de uitgang is weer een tikkie groter dan die 66mm.
De vlinderklep zelf is het moeilijkte om die passend te maken.
verder heb ik de as aan de uiteinden verder versmalt tot de 66 mm van de vlinderklep.

Ik ga de schroeven natuurlijk nog beter verzinken zodat deze bijna wegvallen in het asje.


Image

Image

Posted: Fri Feb 25, 2005 11:14 pm
by Type-S-Boy
Netjes

Posted: Fri Feb 25, 2005 11:20 pm
by Mau il-Vec
Doet je nickname weer eer aan :wink: nice.

Posted: Fri Feb 25, 2005 11:39 pm
by ITR1689
Volgens mij is de gasklep niet de bottleneck bij de S2000.

Posted: Sat Feb 26, 2005 8:53 am
by Gaskleppie
Heeft een S2000 dan een bottleneck?

Posted: Sat Feb 26, 2005 10:24 am
by ITR1689
Gaskleppie wrote:Heeft een S2000 dan een bottleneck?

Bij de Europese versie wel, want de Japanse versie heeft 250 pk. Mischien de kat?

Posted: Wed Apr 27, 2005 2:51 pm
by Guest
Hoi gaskleppie,

waarom geen lachgassysteem, deze levert, mits goed afgesteld makkelijk 50pk extra, zonder verdere extreme aanpassingen aan motor. Slijtage valt ook reuze mee.

Posted: Wed Apr 27, 2005 2:53 pm
by HONDA
Welkom Arjan, wil je je eerst voorstellen in het daarvoor bedoelde gedeelte? Op die manier weten wij ook wie er meepraat.

Veel plezier op dit forum.

Posted: Wed Apr 27, 2005 4:55 pm
by Gaskleppie
lachgas is tijdelijk.

Posted: Wed Apr 27, 2005 7:25 pm
by HondArd
VTECCIE wrote:Welkom Arjan, wil je je eerst voorstellen in het daarvoor bedoelde gedeelte? Op die manier weten wij ook wie er meepraat.

Veel plezier op dit forum.


Ja, Arjan. Stel jezelf eens even voor! :wink:

Posted: Wed Apr 27, 2005 9:15 pm
by Voodoo
arjan wrote:Hoi gaskleppie,

waarom geen lachgassysteem, deze levert, mits goed afgesteld makkelijk 50pk extra, zonder verdere extreme aanpassingen aan motor. Slijtage valt ook reuze mee.


Ben met je eens dat het zeer makkelijk is, maar het is geen kunst aan. Als je een hoop pk's wilt en niet teveel wilt betalen dan is dit een goed alternatief. :-)

Posted: Thu Apr 28, 2005 11:14 am
by Cakey
Zojuist even het hele topic doorgelezen, en moet zeggen: jij bent goed bezig!

Ben zéér benieuwd naar het eindresultaat, volledig custom engine in ITR, super!

Succes met alles verder, en hopelijk mogen de tegenslagen je gespaard blijven!

Posted: Wed May 04, 2005 12:09 pm
by HondArd
Die Arjan is een collega van mij en eigenlijk een gefrustreerde "would-be" Honda rijder. De enige Honda's die hij ooit gehad heeft zijn een brommer en een paar crossmotoren. Hij heeft het om de haverklap over het aanschaffen van een andere auto, maar van zijn vriendin mag hij de Chrysler Stratus V6 niet wegdoen :cry: . Nu is hij aan het kijken naar een NOS systeem voor in dat geval van hem. In de hoop dat hij mijn standaard ATR voorbij kan steken op sprintjes... :slaan:
Ik geef hem niet veel kans. :japan :thumbs

Posted: Wed May 04, 2005 2:49 pm
by Guest
Nou ken je lachen, wacht maar tot ik eerder over de finish kom, dan wil ik je gefrusteerde gezicht wel zien als je uitstapt en me feliciteerd.

Posted: Wed May 04, 2005 4:23 pm
by Gaskleppie
Zo'n chrysler stratus pleurt al uit elkaar voor je aan de finish bent......

Posted: Wed May 04, 2005 6:07 pm
by Voodoo
Gaskleppie wrote:Zo'n chrysler stratus pleurt al uit elkaar voor je aan de finish bent......


:lol: nou succes met je stratus zou ik zeggen!

Posted: Thu May 05, 2005 8:14 pm
by HondArd
Gaskleppie wrote:Zo'n chrysler stratus pleurt al uit elkaar voor je aan de finish bent......


Als die al wegkomt natuurlijk. Het is een automaat en die geeft me een partij wielspin :shock: .

Posted: Mon Aug 08, 2005 7:33 pm
by eteuben
Hoe staat het er nu voor met dit project??

Lange tijd geen update's namelijk... :-)

Posted: Mon Aug 08, 2005 9:08 pm
by roblom
Erg leuk om te lezen, een niveau wat ik op andere fora nog niet tegen ben gekomen.
Keep us updated.

Posted: Mon Aug 08, 2005 9:45 pm
by Gaskleppie
UPDATE!

Ok, het project gaat verder!

Mijn motortje ligt op dit moment bij Jeff van Importbuilders in California en die gaat er een (bijna) 2 liter van maken.

Dit houd in:
Resleeven met Eagle sleeves, bore op 85mm. Inhoud wordt dan net geen 2 liter
Eagle drijfstangen.
Wiseco 12,5:1 IB spec pistons
bleuprinted
knife edged crank
nieuwe lagerschalen
nieuwe oliepomp
Nieuwe pakkingen
nieuwe waterpomp

spul dat ik hier heb liggen:
B18c6 kop
Squirted
flowed
ported
3 angle valve job
42 cc inhoud wat een totaal compressie verhouding geeft van 13:1
srr camshaft pulleys
cat cams klepveren tot 9500rpm
Ferrea titanium klepveerschotels
Skunk2 cams of toda B (moet nog kiezen)
TCC lichtmetalen vliegwiel
62,5mm S2000 gasklep die ik verder ga uitdraaien
310cc RC injectoren
P30 JDM ecu verbouwd voor Crome
AEM wide band lambda
Racimex Oliekoeler
Spoon Boegie kabels
Hytech header

spul wat er nog aan komt:
Mugen Air box (ik wacht pas 12 maanden........) En heb hem al 6 maanden betaald :-(

Image

Image
De Hytech header.

O, wat is hij mooi!
Wel even een 20cm langer dan normaal dus de tussenpijp moet een stukje korter worden, maar dat is geen probleem.


Ok, even een geheugensteuntje zodat ik niet alles 2 keer hoeft neer te zetten.

De Mugen box is eindelijk binnen, net als het blok zelf.

Ondertussen ben ik lekker bezig geweest en alles in elkaar gezet. 3 weken geleden heb ik hem voor het eerst gestart en hij liep meteen goed. Wel natuurlijk weer de nodige tegenslagen gehad, maar dat zijn we ondertussen al gewend. 1) een centimeter dikke las in de carterpan te lekken (hoe is het mogenlijk). 2) de verkeerde thermostaat had ik gemonteerd waardoor hij veel te koud bleef. 3) een aandrijfaskering in de bak had ineens zin om te gaan lekken. Maargoed, het is nooit fout om alle vloeistoffen nog een keer af te tappen na de eerste start van een nieuwe motor. Dan kan je alle troep er een stuk makkelijker uitkrijgen moeten we maar denken........

Nu, na 2 weken vakantie heb ik hem weer gestart en ben nu bezig met afstellen. Qua ontsteking is het wel een kreng van de eerste orde! Hij detoneerd als een gek tussen de 3000 en 4500rpm! Nou is de compressie natuurlijk erg hoog van de motor maar dit is wel heel erg. Vandaag maar extra octaanbooster in de tank gegooid en dat gaat al een stuk beter. Dit in samenwerking met het bijstellen van de ontsteking waar het fout gaat heeft het detoneren zo'n beetje weggekregen.

Hij rijd wel erg lekker torqie! Het is net als in de CRX die ik had met B20 motor alleen is deze auto een stuk zwaarder. Het gaat dus de goede richting uit al valt het allemaal niet mee. Morgen probeer ik een ander type Bougie om te zien of die daar minder detonatie gevoeliger van wordt.


wordt vervolgd!