Stéphane - CTR (EK9) Championship White

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Precies....stelt je wordt van achteren geraakt of je toegang tot de blusser is op 1 of ander manier geblokkeerd..en er is brand.....OEPS
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Niels heeft hem wel voor de bijrijdersstoel zitten. Het kan dus wel, alleen hij heeft daarvoor wel geschikte klembeugels van sparco bijzitten. Maar je zal gisteren dat wel gezien hebben?
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

BugsM wrote:Niels heeft hem wel voor de bijrijdersstoel zitten. Het kan dus wel, alleen hij heeft daarvoor wel geschikte klembeugels van sparco bijzitten. Maar je zal gisteren dat wel gezien hebben?

Dat soort beugels zitten hier ook gewoon bij, maar ik wil niet door de bodem gaan boren in verband met kans op roest.

Verder zit hij vast wel onhandig, maar ik was toch niet van plan om brand te gaan blussen met deze blusser. Lees dit verhaal maar even door:

http://www.tuning-gids.nl/auto_brandblu ... n_auto.htm

Enige reden dat dat ding in de auto zat was voor de keuring van de Time Attack :razz: Volgend jaar laat ik net zo'n beugel maken als Boikel (Michiel) heeft en dan koop ik ook een andere (foam-)blusser. Probleem was nu dat ik te weinig tijd had om dit te regelen, dus deze oplossing was tijdelijk. Brandblusser gaat er deze week weer uit en waarschijnlijk gelijk op Marktplaats voor een nette prijs.

Overigens vind ik het apart dat het zo moet met zo'n brandblusser, want ik denk dat in het geval van een mogelijk ongeluk je beter eerst kun zorgen dat je zelf op een veilige plaats komt. En als er brand is aan je auto kun je het beter over laten aan marshalls waarvan er toch genoeg rond lopen en/of rijden op het circuit. Kortom: ik vind het eigenlijk sowieso een beetje een onzinnig idee. Maar dat zijn mijn €0,02 :D
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Ach wat betreft roest zal dat wel meevallen. In goede bescherming zetten en in de gaten houden. Tenslotte stelt dat stukje bodemplaatwerk ook helemaal niets voor. Maar ik begrijp wel goed, dat je niet zomaar in je EK9 gaat boren.

Wat betreft type blussers heb je gelijk, maar in een echte noodsituatie boeit het mij niet of de auto eventuele schade oploopt. Als er met een blusser persoonlijk letsel voorkomen kan worden, bij mij of ander? Tenslotte heb ik liever een motorruimte onder de poeder dan een compleet afgebrande auto. Het is een afweging wat je maakt en ieder is vrij in zijn keuze. :wink:
Tevens rijd ik ook vooral op de ring, waar geen marchals staan...

Blijft wel een leuke discussie, dat dan weer wel... :D



Stéphane wrote:
BugsM wrote:Niels heeft hem wel voor de bijrijdersstoel zitten. Het kan dus wel, alleen hij heeft daarvoor wel geschikte klembeugels van sparco bijzitten. Maar je zal gisteren dat wel gezien hebben?

Dat soort beugels zitten hier ook gewoon bij, maar ik wil niet door de bodem gaan boren in verband met kans op roest.

Verder zit hij vast wel onhandig, maar ik was toch niet van plan om brand te gaan blussen met deze blusser. Lees dit verhaal maar even door:

http://www.tuning-gids.nl/auto_brandblu ... n_auto.htm

Enige reden dat dat ding in de auto zat was voor de keuring van de Time Attack :razz: Volgend jaar laat ik net zo'n beugel maken als Boikel (Michiel) heeft en dan koop ik ook een andere (foam-)blusser. Probleem was nu dat ik te weinig tijd had om dit te regelen, dus deze oplossing was tijdelijk. Brandblusser gaat er deze week weer uit en waarschijnlijk gelijk op Marktplaats voor een nette prijs.

Overigens vind ik het apart dat het zo moet met zo'n brandblusser, want ik denk dat in het geval van een mogelijk ongeluk je beter eerst kun zorgen dat je zelf op een veilige plaats komt. En als er brand is aan je auto kun je het beter over laten aan marshalls waarvan er toch genoeg rond lopen en/of rijden op het circuit. Kortom: ik vind het eigenlijk sowieso een beetje een onzinnig idee. Maar dat zijn mijn €0,02 :D
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

BugsM wrote:Ach wat betreft roest zal dat wel meevallen. In goede bescherming zetten en in de gaten houden. Tenslotte stelt dat stukje bodemplaatwerk ook helemaal niets voor. Maar ik begrijp wel goed, dat je niet zomaar in je EK9 gaat boren.

Was nu ook een kwestie van tijd, Marcel. Als ik genoeg tijd had gehad om zo'n aluminium profieltje zoals Boikel heeft onder de voorstoel te maken was het allemaal prima geregeld. Dat ik trouwens nog wel gaan doen.

BugsM wrote:Wat betreft type blussers heb je gelijk, maar in een echte noodsituatie boeit het mij niet of de auto eventuele schade oploopt. Als er met een blusser persoonlijk letsel voorkomen kan worden, bij mij of ander? Tenslotte heb ik liever een motorruimte onder de poeder dan een compleet afgebrande auto. Het is een afweging wat je maakt en ieder is vrij in zijn keuze. :wink:
Tevens rijd ik ook vooral op de ring, waar geen marchals staan...

Blijft wel een leuke discussie, dat dan weer wel... :D

Wat je zegt over de Ring is een goed punt, zeker ten aanzien van eventueel een ander of jezelf daardoor te kunnen beschermen. In de Elise zit hij wel voor de passagierstoel trouwens, maar dat is ook een poederblusser. Dus to-do list voor Stéphane's EK9:

- Profiel voor brandblusser maken
- Foam-blusser kopen
- Onderstel
- Uitlaat
- etc.
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

Ik heb de Takata en de Password:JDM sleepogen net vandaag binnen gekregen. Precies 4 dagen te laat dus. Vandaar dat ik ze ook ga verkopen nu.

Ik mag ze hier (nog) niet te koop aanbieden, dus voor de liefhebbers verwijs ik naar CCH.
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

Even beetje foto's aan het maken geweest.Was al weer een tijdje geleden dat ik er tijd voor had.

Image

Image

Image

Image
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Industriele shots, Heel erg gaaf !
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nice 8)
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Wow mooie foto's !!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

en gewoon een vieze auto fotograferen 8)
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

Bedankt voor de complimenten :D

Tenck wrote:en gewoon een vieze auto fotograferen 8)

Ja, binnenkort even afspreken ;)
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

Hier nog wat actiefoto's van de Time Attack, afkomstig van hansburger.nl:

Ik wilde de bandenslijtage verminderen, dus ik besloot maar op 3 wielen te gaan rijden :D

Image

Image

Image

Image

Image

Mooie foto's waar ik erg blij mee ben :D
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Mooie actie foto's.

Die sleep-oog oplossing is ook top.
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

Ja, die jongen heeft hele mooie foto's gemaakt. Echt heel gaaf!

Dat met die sleepogen vind ik echt een perfecte oplossing zo. Heb ook beugeltjes en gaten geboord door bumperbalk (structural integrity anyone?) gezien. Dit tast de auto niet aan en is ook weer gemakkelijk te verwijderen. Kosten zijn ook laag, want het was rond de €40 per twee inclusief montage materiaal.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Mooie plaatjes van een mooie EK9, top...
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Stéphane wrote:Even beetje foto's aan het maken geweest.Was al weer een tijdje geleden dat ik er tijd voor had.

Image

Image

Image

Image


Bekende locatie..

Echt WOW :-)
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

@hardcorehonda: dankjewel! Als je wilt kan ik ook nog wel eens wat foto's van jouw auto maken.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Stéphane wrote:Ja, die jongen heeft hele mooie foto's gemaakt. Echt heel gaaf!

Dat met die sleepogen vind ik echt een perfecte oplossing zo. Heb ook beugeltjes en gaten geboord door bumperbalk (structural integrity anyone?) gezien. Dit tast de auto niet aan en is ook weer gemakkelijk te verwijderen. Kosten zijn ook laag, want het was rond de €40 per twee inclusief montage materiaal.


:-?
Dacht die sleepogen 12.50 p/st waren. Ik heb ze destijds ook besteld,maar door tijdtekort toch maar niet gemonteerd voor de Time Attack.
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

Ik was rond de €40 kwijt voor de sleepogen, stickers, montage-materiaal voor de sleepogen. Ik weet niet meer precies wat de sleepogen per stuk kosten.
Locked