Stéphane - CTR (EK9) Championship White
BugsM wrote:Niels heeft hem wel voor de bijrijdersstoel zitten. Het kan dus wel, alleen hij heeft daarvoor wel geschikte klembeugels van sparco bijzitten. Maar je zal gisteren dat wel gezien hebben?
Dat soort beugels zitten hier ook gewoon bij, maar ik wil niet door de bodem gaan boren in verband met kans op roest.
Verder zit hij vast wel onhandig, maar ik was toch niet van plan om brand te gaan blussen met deze blusser. Lees dit verhaal maar even door:
http://www.tuning-gids.nl/auto_brandblu ... n_auto.htm
Enige reden dat dat ding in de auto zat was voor de keuring van de Time Attack :razz: Volgend jaar laat ik net zo'n beugel maken als Boikel (Michiel) heeft en dan koop ik ook een andere (foam-)blusser. Probleem was nu dat ik te weinig tijd had om dit te regelen, dus deze oplossing was tijdelijk. Brandblusser gaat er deze week weer uit en waarschijnlijk gelijk op Marktplaats voor een nette prijs.
Overigens vind ik het apart dat het zo moet met zo'n brandblusser, want ik denk dat in het geval van een mogelijk ongeluk je beter eerst kun zorgen dat je zelf op een veilige plaats komt. En als er brand is aan je auto kun je het beter over laten aan marshalls waarvan er toch genoeg rond lopen en/of rijden op het circuit. Kortom: ik vind het eigenlijk sowieso een beetje een onzinnig idee. Maar dat zijn mijn €0,02

Ach wat betreft roest zal dat wel meevallen. In goede bescherming zetten en in de gaten houden. Tenslotte stelt dat stukje bodemplaatwerk ook helemaal niets voor. Maar ik begrijp wel goed, dat je niet zomaar in je EK9 gaat boren.
Wat betreft type blussers heb je gelijk, maar in een echte noodsituatie boeit het mij niet of de auto eventuele schade oploopt. Als er met een blusser persoonlijk letsel voorkomen kan worden, bij mij of ander? Tenslotte heb ik liever een motorruimte onder de poeder dan een compleet afgebrande auto. Het is een afweging wat je maakt en ieder is vrij in zijn keuze. :wink:
Tevens rijd ik ook vooral op de ring, waar geen marchals staan...
Blijft wel een leuke discussie, dat dan weer wel...
Wat betreft type blussers heb je gelijk, maar in een echte noodsituatie boeit het mij niet of de auto eventuele schade oploopt. Als er met een blusser persoonlijk letsel voorkomen kan worden, bij mij of ander? Tenslotte heb ik liever een motorruimte onder de poeder dan een compleet afgebrande auto. Het is een afweging wat je maakt en ieder is vrij in zijn keuze. :wink:
Blijft wel een leuke discussie, dat dan weer wel...

Stéphane wrote:BugsM wrote:Niels heeft hem wel voor de bijrijdersstoel zitten. Het kan dus wel, alleen hij heeft daarvoor wel geschikte klembeugels van sparco bijzitten. Maar je zal gisteren dat wel gezien hebben?
Dat soort beugels zitten hier ook gewoon bij, maar ik wil niet door de bodem gaan boren in verband met kans op roest.
Verder zit hij vast wel onhandig, maar ik was toch niet van plan om brand te gaan blussen met deze blusser. Lees dit verhaal maar even door:
http://www.tuning-gids.nl/auto_brandblu ... n_auto.htm
Enige reden dat dat ding in de auto zat was voor de keuring van de Time Attack :razz: Volgend jaar laat ik net zo'n beugel maken als Boikel (Michiel) heeft en dan koop ik ook een andere (foam-)blusser. Probleem was nu dat ik te weinig tijd had om dit te regelen, dus deze oplossing was tijdelijk. Brandblusser gaat er deze week weer uit en waarschijnlijk gelijk op Marktplaats voor een nette prijs.
Overigens vind ik het apart dat het zo moet met zo'n brandblusser, want ik denk dat in het geval van een mogelijk ongeluk je beter eerst kun zorgen dat je zelf op een veilige plaats komt. En als er brand is aan je auto kun je het beter over laten aan marshalls waarvan er toch genoeg rond lopen en/of rijden op het circuit. Kortom: ik vind het eigenlijk sowieso een beetje een onzinnig idee. Maar dat zijn mijn €0,02![]()
BugsM wrote:Ach wat betreft roest zal dat wel meevallen. In goede bescherming zetten en in de gaten houden. Tenslotte stelt dat stukje bodemplaatwerk ook helemaal niets voor. Maar ik begrijp wel goed, dat je niet zomaar in je EK9 gaat boren.
Was nu ook een kwestie van tijd, Marcel. Als ik genoeg tijd had gehad om zo'n aluminium profieltje zoals Boikel heeft onder de voorstoel te maken was het allemaal prima geregeld. Dat ik trouwens nog wel gaan doen.
BugsM wrote:Wat betreft type blussers heb je gelijk, maar in een echte noodsituatie boeit het mij niet of de auto eventuele schade oploopt. Als er met een blusser persoonlijk letsel voorkomen kan worden, bij mij of ander? Tenslotte heb ik liever een motorruimte onder de poeder dan een compleet afgebrande auto. Het is een afweging wat je maakt en ieder is vrij in zijn keuze. :wink:
Blijft wel een leuke discussie, dat dan weer wel...![]()
Wat je zegt over de Ring is een goed punt, zeker ten aanzien van eventueel een ander of jezelf daardoor te kunnen beschermen. In de Elise zit hij wel voor de passagierstoel trouwens, maar dat is ook een poederblusser. Dus to-do list voor Stéphane's EK9:
- Profiel voor brandblusser maken
- Foam-blusser kopen
- Onderstel
- Uitlaat
- etc.
Ja, die jongen heeft hele mooie foto's gemaakt. Echt heel gaaf!
Dat met die sleepogen vind ik echt een perfecte oplossing zo. Heb ook beugeltjes en gaten geboord door bumperbalk (structural integrity anyone?) gezien. Dit tast de auto niet aan en is ook weer gemakkelijk te verwijderen. Kosten zijn ook laag, want het was rond de €40 per twee inclusief montage materiaal.
Dat met die sleepogen vind ik echt een perfecte oplossing zo. Heb ook beugeltjes en gaten geboord door bumperbalk (structural integrity anyone?) gezien. Dit tast de auto niet aan en is ook weer gemakkelijk te verwijderen. Kosten zijn ook laag, want het was rond de €40 per twee inclusief montage materiaal.
-
Stéphane wrote:Ja, die jongen heeft hele mooie foto's gemaakt. Echt heel gaaf!
:-?
Dacht die sleepogen 12.50 p/st waren. Ik heb ze destijds ook besteld,maar door tijdtekort toch maar niet gemonteerd voor de Time Attack.