teggie R #700 NH-0
vanaf vandaag geinstalleerd;
avid torque mounts;
Bij mullens vertelden ze mij dat de kleine vibraties enkel gingen doorkomen, ja man :lol:
Toen ik em de 1ste keer startte hoorde ik alleen maar geratel van plastic delen en alles wat los ergens inzat. :shock:
Na paar km begon alles zich wel te zetten en nu moet ik enkel nog iets schokdempend vinden om tussen mijn tellerbak en plastic omhulsel onder mijn stuur te plakken. Omhulsel is te dun en blijft gewoon vibreren wat heel grappige situaties oplevert waardoor je soms meer geratel dan motor hoort :lol:
Wegliggingsupgrade is huge, schuift nu niet meer alleen achter weg maar zet zichzelf met de 4 wielen in 1 bocht, veeeeeeeel controleerbaarder maar wel minder speels.
28cm sportstuur;
Had wel verwacht dat het mini ging zijn maar zo mini :lol:
Zelfs een kartstuur is groter. Maar toch geen spijt van, veel beter en vooral zwaarder dan OEM-stuur.
verder nog high flow fuel filter met gauge, airbags eruit..
Nu volgende week zelf C-pillar bar, 4-punts gordels, 3punts veerpootbrug, engine damper, weapon R intake met airbox.. en nog wat kleine dingen installeren.
Dan terug naar de garage voor de RMF met 2,5" decat te laten installeren maar dan wel andere einddemper op laten lassen, in een andere hoek.
Tein S-tech eronder en new shocks in the front..
Tot zover de planning 8)
avid torque mounts;
Bij mullens vertelden ze mij dat de kleine vibraties enkel gingen doorkomen, ja man :lol:
Toen ik em de 1ste keer startte hoorde ik alleen maar geratel van plastic delen en alles wat los ergens inzat. :shock:
Na paar km begon alles zich wel te zetten en nu moet ik enkel nog iets schokdempend vinden om tussen mijn tellerbak en plastic omhulsel onder mijn stuur te plakken. Omhulsel is te dun en blijft gewoon vibreren wat heel grappige situaties oplevert waardoor je soms meer geratel dan motor hoort :lol:
Wegliggingsupgrade is huge, schuift nu niet meer alleen achter weg maar zet zichzelf met de 4 wielen in 1 bocht, veeeeeeeel controleerbaarder maar wel minder speels.
28cm sportstuur;
Had wel verwacht dat het mini ging zijn maar zo mini :lol:
Zelfs een kartstuur is groter. Maar toch geen spijt van, veel beter en vooral zwaarder dan OEM-stuur.
verder nog high flow fuel filter met gauge, airbags eruit..
Nu volgende week zelf C-pillar bar, 4-punts gordels, 3punts veerpootbrug, engine damper, weapon R intake met airbox.. en nog wat kleine dingen installeren.
Dan terug naar de garage voor de RMF met 2,5" decat te laten installeren maar dan wel andere einddemper op laten lassen, in een andere hoek.
Tein S-tech eronder en new shocks in the front..
Tot zover de planning 8)
Zal morgen proberen foto's te nemen, heb ik vroege shift.
Maar nog heel veel werk erna :-?
Btw niet letten op de auto dan die extreem smerig is, maar ik wacht tot het goede weer om hem echt compleet onder handen te nemen, zowel chassis als interieur.
Zal proberen hier van elk onderdeel een verslagje te maken wat ik ervan vind en wat mijn ervaringen zijn.
Zo kunnen de meesten ook al zien en weten wat ze moeten verwachten mochten ze dezelfde onderdelen of iets in die aard willen kopen :wink:
Maar nog heel veel werk erna :-?
Btw niet letten op de auto dan die extreem smerig is, maar ik wacht tot het goede weer om hem echt compleet onder handen te nemen, zowel chassis als interieur.
Zal proberen hier van elk onderdeel een verslagje te maken wat ik ervan vind en wat mijn ervaringen zijn.
Zo kunnen de meesten ook al zien en weten wat ze moeten verwachten mochten ze dezelfde onderdelen of iets in die aard willen kopen :wink:
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
vtec vince wrote:waarvoor heb je dat plaatje op je accu geschroefd met al die rode kabels?
Massakabels, voltage stabilizer loopt vanaf de + en - van m'n batterij.
Van de voltage stabilizer lopen 3 aansluitingen voor massakabels,
heb ik er 2 rechtstreeks aangesloten en 1 op dat plaatje.
Van daaruit lopen de rest van de massakabels zo is alles aangesloten op de voltage stabilizer.
Levert z'n werk zeer goed, bom van een aankoop :-)
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Wou gewoon eens testen, en heeft nu zijn diensten wel bewezen.
Met die nieuwe massas rijdt mijn teg nu tenminste normaal.
Ding heeft me met massakabels zo'n 100€ gekost, garage heeft me zonder resultaat 2000+€ aan herstellingen gekost zonder resultaat.
En tegenover stock gaat optrekken, stationair.. ook wel iets vloeiender, reactiesnelheid is net die milliseconde sneller :wink:
Heb voorlopig btw niks elektronica aangesloten, alles ligt er voorlopig uit maar dat komt in de volgende fase, volgen er zo nog wel paar.
die van de veerpootbruggen, die van de gehele uitlaatlijn, die van de audio.. :lol: stap per stap he, en daarna het chassis en de volledige binnenkant onder handen nemen.
Met die nieuwe massas rijdt mijn teg nu tenminste normaal.
Ding heeft me met massakabels zo'n 100€ gekost, garage heeft me zonder resultaat 2000+€ aan herstellingen gekost zonder resultaat.
En tegenover stock gaat optrekken, stationair.. ook wel iets vloeiender, reactiesnelheid is net die milliseconde sneller :wink:
Heb voorlopig btw niks elektronica aangesloten, alles ligt er voorlopig uit maar dat komt in de volgende fase, volgen er zo nog wel paar.
die van de veerpootbruggen, die van de gehele uitlaatlijn, die van de audio.. :lol: stap per stap he, en daarna het chassis en de volledige binnenkant onder handen nemen.
Vandaag toen ik in de file voor een vrachtwagen invoegde vond die het nodig mij een keiharde duw in mn kont te geven.. Zo van het type waar je achterkant van naar boven vliegt.
Z'n nummerplaat heb ik niet kunnen zien want ik zag hem daarna terug komen, en toen ben ik snel een open gat de rijstrook ernaast ingeglipt.
Achterbumper ziet er nog perfect uit, maar binnen rond de veringen zijn allemaal kleine kreukels..
Wordt dus binnenkort die steun ertussen weg en ik laat gewoon een dikke stalen plaat over heel de kofferbinnenkant maken, en overal vastzetten zodat er niks nog een kant opkan.
Gewoon gat eruit voor reservewiel en dan zal het chassis wel weten wat stijfheid is.
Gekworden, achja... :-) the shit never stops, het is me niet gegund :-)
Z'n nummerplaat heb ik niet kunnen zien want ik zag hem daarna terug komen, en toen ben ik snel een open gat de rijstrook ernaast ingeglipt.
Achterbumper ziet er nog perfect uit, maar binnen rond de veringen zijn allemaal kleine kreukels..
Wordt dus binnenkort die steun ertussen weg en ik laat gewoon een dikke stalen plaat over heel de kofferbinnenkant maken, en overal vastzetten zodat er niks nog een kant opkan.
Gewoon gat eruit voor reservewiel en dan zal het chassis wel weten wat stijfheid is.
Gekworden, achja... :-) the shit never stops, het is me niet gegund :-)
chris wrote:*chips en bier pakt, er eens goed voor zitten gaat..*
Wou dat ik dat ook kon, maar als je ineens een rode voorkant in je spiegel ziet en je hoort ineens een knal en ziet je achterkant naar boven gaan, dan lach je niet meer.. :x
Nu we toch bezig zijn zet ik op het einde mijn extreme plannen door, vul ik gewoon mn voorframe nog keer op met epoxyhars, en dan side fenders erop.
Fuck this :evil:
was opzettelijk, maar die gekke buitenlander was niet van plan te stoppen en ik zag hem weer korter komen dus mijn enige zorg was op dat moment voor die truck wegraken, zo snel mogelijk..
Met een nummerplaat ben ik veel als er een bijeengeramd wrak staat..
Net iets extremer idee dan triangular bars he. :wink:
Die zone's rond je vering zijn zelf al bochtig dus die krijg je nooit meer goed.
Enige oplossing die ik dan zie is een andere rechte plaat erover over heel de koffer, 3-5mm.
Dan movet de boel wel niet meer. :wink:
Met een nummerplaat ben ik veel als er een bijeengeramd wrak staat..
Net iets extremer idee dan triangular bars he. :wink:
Die zone's rond je vering zijn zelf al bochtig dus die krijg je nooit meer goed.
Enige oplossing die ik dan zie is een andere rechte plaat erover over heel de koffer, 3-5mm.
Dan movet de boel wel niet meer. :wink: