Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
genesis

Post by genesis »

Wel gebruikt maar opnieuw gecoat en altijd zuinig op geweest. :wink:

Bieden mag ook.

Genesis
genesis

Post by genesis »

Zo we zijn weer een stap(je) verder:

-Gaskleppie heeft me wederom een voorloop (meer aangepaste) sjip gegeven om voorlopig te kunnen rijden.

-Lekkage op de aansluiting van de distributie ring van mijn Racimex externe oliekoeler is verholpen.

-we hebben op de TIAl wastegate een andere veer geplaatst van 0.6 Barg, nu werken de instellingen van de AVC-R ook, ik heb nu 3 boost preset settings, te weten 0.6 en 0.85 en 1.00 Barg. (het leuke is dat de AVC-R ook een functie heeft van 'overboost'voor de momenten dat ik net dat beetje extra nodig heb, b.v voor 10 sec 1.4 Barg / 20.3 Psi :mrgreen:

-katalysator is op maat gemaakt.

Voor de verandering eens alleen op wastegate druk op de snelweg gereden, tjemig wat gaat dit eigenlijk af op een 'lage' boost van 0.5 Barg :shock: Had ik niet verwacht, met 1.0 Barg komt er eigenlijk helemaal niet zoveel extra vermogen vrij, word een kwestie van afstellen en ik denk dat mijn uitlaat tevens dan de beperkende factor zal zijn, misschien toch maar een 3 inch rechte pijp overwegen. :wink:

Wat wel al erg goed gaat is het doseren van het vermogen, deze turbo setup zal goed gaan werken op het circuit.

Alleen de catchcan nog monteren en de mechanical completion is een feit.

Genesis
genesis

Post by genesis »

Catchcan is gemonteerd, verdrie wat een p#kkeklus om een goede plek te vinden en het geheel netjes te plaatsen, maar goed het is gelukt. :-?

De bijbehorende carterpluggen zijn al voor me gemaakt, dus het word een kwestie van omwisselen van de huidigde pluggen de originele catchcan verwijderen en afdoppen.

Ik ga wel de uitgaande kant van de catch can naar de onderzijde van de auto brengen want die stank hoef ik niet binnen te hebben.

Genesis
genesis

Post by genesis »

Vandaag na bezoek aan 'Time Attack' op de terugweg leuk kunnen spelen met mede hobbyisten, leukste ervaring was een 'encounter' met een Ariel Atom, op de snelweg was het vanaf de 100 redelijk gelijk en vanaf de 150 liep ik rap in, Ariel moest af en gaf een dikke duim bij het passeren.

Voor de Benelux een rappe Subaru WRX, ging leuk, Sub, ging opzij, maar voor de beleving is dat best grappig met een klein 1.6 motortje.

Genesis
genesis

Post by genesis »

Pfffffffffff gisteren met 'hangen & wurgen' de Honda door de APK gekregen. (Lambda goed, dan CO weer niet goed en vice versa, maar is met kunstgrepen wel gelukt :wink: ).

Heb met Richard van TCC mijn gehele Catchcan aangesloten en tevens om de hele wegligging 100% te krijgen een compleet nieuwe set Poly Uruythane bushings van Energy Suspension aangeschaft voor de draagarmen achter & voor.

Ook komt er uit Amerika een Camber & Caster Control Arm naar me toe. Want vermogen is mooi, maar control is beter. 8)

Image

Image

Volgende week gaat mijn auto op de bank voor de fijn afregeling en vermogens uitdraai. Dan rest me alleen nog de RDW en dan zal het project eindelijk af zijn na 2.5 jaar en kunnen we eindelijk gaan doen waar ik het allemaal voor heb gedaan................ RIJDEN & PLEZIER hebben! 8)

Genesis
genesis

Post by genesis »

Zo alle Energy Suspension bushings zijn geplaats op de voor en de achter draagarmen en ook voor de end-links van mijn Swaybar voor en achter. Lig nu zowaar voor op schema, heb nix meer te doen in afwachting van komende woensdag voor de testbank en chip.

Zal wel uitdraai plaatsen.

Genesis
genesis

Post by genesis »

Garage op orde en Honda in slaap tot donderdag. :mrgreen:

Image

Genesis
Dimer

Post by Dimer »

hehe, die laatste foto is top! :D
genesis

Post by genesis »

Waar oud beddegoed al niet goed voor is! :mrgreen:

Genesis
ee8

Post by ee8 »

genesis wrote:Pfffffffffff gisteren met 'hangen & wurgen' de Honda door de APK gekregen. (Lambda goed, dan CO weer niet goed en vice versa, maar is met kunstgrepen wel gelukt :wink: ).

Heb met Richard van TCC mijn gehele Catchcan aangesloten en tevens om de hele wegligging 100% te krijgen een compleet nieuwe set Poly Uruythane bushings van Energy Suspension aangeschaft voor de draagarmen achter & voor.

Ook komt er uit Amerika een Camber & Caster Control Arm naar me toe. Want vermogen is mooi, maar control is beter. 8)

Image

Image

Volgende week gaat mijn auto op de bank voor de fijn afregeling en vermogens uitdraai. Dan rest me alleen nog de RDW en dan zal het project eindelijk af zijn na 2.5 jaar en kunnen we eindelijk gaan doen waar ik het allemaal voor heb gedaan................ RIJDEN & PLEZIER hebben! 8)

Genesis

hoe verstelt dat je caster als ik vragen mag?
genesis

Post by genesis »

Door de lengte van de draadgang op de 'wish-bone' verschillende afstand te borgen. (heb voor deze 'jongens' ook de Energy Suspension bushings al klaar liggen :wink: )

Genesis
ee8

Post by ee8 »

genesis wrote:Door de lengte van de draadgang op de 'wish-bone' verschillende afstand te borgen.

Genesis

dat schuifdeel waar die fuseekogel inzit bedoel je?
genesis

Post by genesis »

ee8 wrote:
genesis wrote:Door de lengte van de draadgang op de 'wish-bone' verschillende afstand te borgen.

Genesis

Nee, daarmee word de Camber afgesteld.

Genesis
ee8

Post by ee8 »

genesis wrote:
ee8 wrote:

Genesis

Nee, daarmee word de Camber afgesteld.

Genesis

ja dat snap ik....

leg dan ff uit hoe je je caster stelt.
genesis

Post by genesis »

Door de borging in lengte te varieren creeer je een 'lichte' askanteling waarmee je de Caster kan bijstellen.

Dit linkje kan je misschien meer duidelijkheid verschaffen.

http://www.amt.nl/web/Videos/Video-Wat- ... aster2.htm

Genesis
genesis

Post by genesis »

Ik had voor als er niet meer aan mijn nokkenassen ge/versteld moest worden een originele kleppendeksel via een Powerbuy van T0n besteld voor € 140, aangezien Rica komende donderdag geen nokkenassen verstelling gaat doen omdat het geen winst zal gaan opleveren bij F.I. heb ik vandaag mijn 'OEM' kleppendeksel geplaats en omdat ik nog wel eens vergeet foto's te maken heb ik het met deze 'laatste' aktie maar gecompenseerd! :mrgreen:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Genesis
genesis

Post by genesis »

Schitterend weer geworden, dus vanmiddag met de Honda weer eens na 2.5 jaar na het Vispaleis in Scheveningen gereden.

Image

Genesis
genesis

Post by genesis »

Ik had in een eerdere post aangegeven dat ik de end-links van mijn Swaybar en de bushings van Energy Suspension had vervangen in alle draagarmen voor nieuwe, nou dat verschil heb ik gisteren wel gemerkt! :shock: Hoge doorlopende snelheidsbochten gaan nu als op rails dat was voorheen beduidend minder.

Dus die 'dikke' ronde in de achterdraagarm ga ik binnenkort ook vervangen net zoals op advies van Gaskleppie de stuurhuisrubbers, want ook de Energy Suspension bushings zijn duidelijk aan vervanging toe bij na 6 a 7 jaar.

Dan te weten dat de originele rubbbers van Honda al helemaal k#t zijn, moet je nagaan hoe dan je wegligging er op vooruit zal gaan. :wink:

Genesis

mijn Coupe word onderhand een 'Uber' Type RR :mrgreen:
genesis

Post by genesis »

Om het geheel af te maken qua wegligging de 'grote' ronde Energy Suspension bushings aangeschaft alsook de fusee's voor de voordraagarmen, mijn Control Armen voor Camber & Caster zijn al bij 'inklaring' in Nederland dus zullen binnen een week aangeboden worden, dan heb ik ook de gehele wegliiging 110%! 8)

Ook op het Noordereiland in Rotterdam was het weer lekker vandaag. :wink:

Image

Image

Genesis
genesis

Post by genesis »

Gisteren onderweg naar huis op de A20? Rotterdam richting Maasslsuis, was er een motorrijder op een 'naked bike'(kende het type niet maar schatte dat het een 750 cc'er was) die nogal van doorrijden hield en mijn motor was warm en ik had hem op full boost staan, Dus ik besloot om eens met hem op te rijden.

Vanaf de 100 tot XXX :wink: liep hij eigenlijk weinig tot nix uit en ik zag de motorrijder constand in z'n spiegels kijken, hij zal er wel geen sikkepit van begrepen hebben dat een 'gewone auto' niet kwijt te raken was. :mrgreen:

Genesis
Locked