Maar een Civic Type R blijft in mijn hoofd spoken..... Die Nurburgring ronde tijd! Trouwens de echte ronde tijd is 8.00:iets... maar dat is een ander verhaal

Heb begin Mei 2018, serieus op zoek gegaan naar een FK2 maar alles had wat. Import uit Duitsland, schade auto uit Belgie, Import uit Duitsland met wok melding, verkoop in opdracht van... etc. etc. En Ik wil een super nette laag kilometer Nederlandse auto.
6 weken geleden ging ik bij Honda Wateringen kijken naar hun FK8 demo en vroeg wat ze voor mijn S2000 zouden geven. Lang niet genoeg.... ondertussen had ik contact met de garage waar ik de S2000 gekocht had en vertelde hoe frustrerend het was om te zoeken naar een unicorn.... Hij stelde iets voor. Hij had een FK8 op kenteken gezet in Maart, en er was wat mee gereden, dus kon hij wel een mooie deal maken. Maar ik dacht, dat gat is niet te overbruggen want Ik had net een Yaris Tsport gekocht om om te bouwen voor Time Attack in 2019... die wil hij vast niet. Maar toch wel! Veel whatzap berichten verder, wat onderzoek naar verzekeringen, en een parkeer plek meten.... Voila, getekend voor een Zeer goede deal en Mijn droom waargemaakt.
Waarom een FK8 CTR? Als je mijn auto historie bekijkt, geef ik 0 waarde aan hoe de auto eruit ziet, heb altijd wagens gekozen met veel PK, zeer sterke en betrouwbare motors en er mee GEREDEN, drive drive drive. Een van de Honda videos over de FK8 hoor je de verantwoordelijke Honda man zeggen, we wanted to design a car that you would want to drive for a long time..... DRIVE. A CAR YOU WANT TO DRIVE

Ik kocht de FK8 zonder proef rit, omdat ik alles heb proef gereden toen ik de FK2 probeerde. Een Golf R, Cupra, A45, Focus RS en de FK2 en wat betreft de feedback en gevoel was de FK2 de beste, iedereen zie de FK8 beter was dan de FK2, lijk mij overbodig om proef te rijden. En ik had gelijk, want de FK8 is een andere auto, en rijdt op een nog hogere dimensie dan de FK2. Ik kan het enkel beschrijven als Hot Hatch Heaven.....Super blij met de wagen!