4 jaar later en een paar auto’s verder
Voor de geïnteresseerde lezers ano 2018 is er wel weer het een en ander gebeurd.
Uiteraard zijn we nog flink bezig geweest met de EE9. De dorpels, wielkasten, krikpunten en andere slechte delen zijn vervangen. Ergens in Mei gaat de auto strak gemaakt worden en krijgt die weer een vers nieuw kleurtje.
Ook heb ik in de tussentijd een Rode/roze DC2 gehad. Had er altijd al een gewild, en had de intentie destijds om de EP3 daarvoor weg te doen. Helaas bleek dat de DC2 toch wel het een en ander mankeerde.

ook vond ik de EP3 toch veel fijner rijden, en kon ik er toch moeilijk afstand van doen.

Dussss, DC2 was weer gone!
Daarna een EJ1 gehaald voor mijn vriendin aangezien die net haar rijbewijs had gehaald en hiermee dus eens goed kon oefenen. Helaas kon zij niet lekker overweg met een handgeschakelde auto en dus hebben we deze auto na bijna een jaar ook weer weg gedaan

Inmiddels heeft zij nu een Civic Hybrid FD3 automaat en dat bevalt haar prima
Ergens in 2016 kwam ik bij verhagen een vrij unieke auto tegen. Een USDM Civic SI.
Na een telefoontje gepleegd te hebben met verhagen bleek het dat ik net een uur te laat was en dat de auto dus al gereserveerd was voor iemand anders

Balen natuurlijk, maar life goes one!
Toch bleef het knagen aan me, en wou ik toch eigenlijk wel weten wie die auto nu reed.....
Maaaaanden later, na wat geneuzel op social media kwam ik de auto weer tegen op de FB pagina Honda's Gespot.
BINGO dacht ik! Nu moet de eigenaar wel reageren!! En ja hoor vrij kort na de spot reageerde de eigenaar, en wist ik dus eindelijk waar de auto naartoe is gegaan

De weken er op goed contact gehad met de eigenaar en er ook achter gekomen dat die actief is bij onze club.

Ergens in november gaf de eigenaar aan dat die de auto in de verkoop wou gooien en of ik nog interesse had in de auto.
Niet meer getwijfeld maar gelijk heen gegaan en de auto opgehaald!
In de weken hierop wel al wat dingetjes gerepareerd en veranderd. Helaas werkte de thermostaat niet meer en vond ik de auto niet echt lekker lopen.

Aangezien ik destijds mijn EP3 bij leo van drie had laten afstellen naar tevredenheid heb ik dit ook maar gelijk gedaan voor de FA5.
De auto stond op veel punten te arm afgestelt en kwam niet boven 249 pk uit. Wat raar was want met een kanon van een supercharger er op zou dit toch wel wat hoger moeten zijn.
Gelukkig na 6 uur tunen kwamen er toch al wat reeelere cijfers naar boven, en liep de auto een stuk lekkerder.
Ook waren de standaard remmen niet helemaal best meer. De klauwen liepen regelmatig vast, en waren er 2 schijven ook krom.
With that being said, was het tijd voor een flinke rem upgrade.
Rondom Gegroefde/geperforeerde EBC Schijven met DC5 Brembo klauwen op Ferodo pads.
Was een ingewikkeld klusje aangezien er nog niemand in NL was met zo een auto met deze upgrade.
Hierdoor werd ik gedwongen om toch wat research te doen op diverse forums, en bleek het dat dit toch wel veel gedaan werd in de states.
Verder is er nog een kleine lekkage in de kofferbak gefixt, en heb ik de olie maar eens vervangen.
Aankomend seizoen wil ik toch eens gaan kijken of ik een knappe schroefset kan vinden voor deze wagen om het aanlopen van de wielen in de wielkast (voor) te verhelpen en wil ik iets van een custom uitlaat.
Genoeg plannen dus weer......
