Eerste update is een feitje
Ik ergerde me dood aan het Personal stuurtje wat al op de auto zat. Het leer was al kapot aan de bovenkant en vond het niet echt bij de auto passen.
Vandaar dat ik dus opzoek ging naar een zo OEM mogelijke look.
Ik had me ogen op een DC2 stuurtje maar vond een ander MOMO Honda stuurtje wat ik eigenlijk net zo mooi vond.
Deze kwam van een CRX af en moest dus ook passen op de EE9. Heb de stuurnaaf 5mm laten inkorten zodat het stuur een stuk veiliger gemonteerd zit. En het resultaat is 👍
Verder heb ik de radio weer werkend gekregen, alleen vermoed ik dat er ergens nog een kabelbreukje zit.
Zo af en toe valt de radio volledig uit tijdens het rijden en gaat die ook niet meer aan
Zodra ik de sleutel uit het contact haal gaat de radio weer aan :s
Ook denk ik dat de speakers op zijn aangezien het geluid wat er uitkomt verschrikkelijk is :SS
Maargoed nieuwe speakers zijn onderweg dus dat is weer een mooi klusje voor volgende week.
Ook ben ik er achter gekomen via een maat dat het kachelpaneel licht hoort te geven als de verlichting aan staat.
Ikzelf dacht dat ze dat vroeger allemaal nog niet hadden, maargoed de boel even gedemonteerd en verdomd er zitten lampjes in :S :S nieuwe lampjes gemonteerd en ik was weer helemaal blij vooral met de ritjes s'avonds is het een stuk prettiger. Hoef je niet zo te zoeken in welke stand de kachel moet :-D
Next up: ik denk dat we hierna maar eens gaan sparen voor nieuwe inlasschermen zodat de auto weer roestvrij gemaakt kan worden duur geintje helaas maargoed de auto is het waard
Ray's EP3, EE9 & FA5 | 2018 Update! P18
Re: Ray's EP3 & EE9 | First update for the EE9
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
Re: Ray's EP3 & EE9 | First update for the EE9
Ziet er netjes uit! Succes met sparen ;-D
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Ray's EP3 & EE9 | First update for the EE9
Goeie updates!
Re: Ray's EP3 & EE9 | First update for the EE9
4 jaar later en een paar auto’s verder
Voor de geïnteresseerde lezers ano 2018 is er wel weer het een en ander gebeurd.
Uiteraard zijn we nog flink bezig geweest met de EE9. De dorpels, wielkasten, krikpunten en andere slechte delen zijn vervangen. Ergens in Mei gaat de auto strak gemaakt worden en krijgt die weer een vers nieuw kleurtje.
Ook heb ik in de tussentijd een Rode/roze DC2 gehad. Had er altijd al een gewild, en had de intentie destijds om de EP3 daarvoor weg te doen. Helaas bleek dat de DC2 toch wel het een en ander mankeerde. ook vond ik de EP3 toch veel fijner rijden, en kon ik er toch moeilijk afstand van doen. Dussss, DC2 was weer gone!
Daarna een EJ1 gehaald voor mijn vriendin aangezien die net haar rijbewijs had gehaald en hiermee dus eens goed kon oefenen. Helaas kon zij niet lekker overweg met een handgeschakelde auto en dus hebben we deze auto na bijna een jaar ook weer weg gedaan
Inmiddels heeft zij nu een Civic Hybrid FD3 automaat en dat bevalt haar prima
Ergens in 2016 kwam ik bij verhagen een vrij unieke auto tegen. Een USDM Civic SI.
Na een telefoontje gepleegd te hebben met verhagen bleek het dat ik net een uur te laat was en dat de auto dus al gereserveerd was voor iemand anders
Balen natuurlijk, maar life goes one!
Toch bleef het knagen aan me, en wou ik toch eigenlijk wel weten wie die auto nu reed.....
Maaaaanden later, na wat geneuzel op social media kwam ik de auto weer tegen op de FB pagina Honda's Gespot.
BINGO dacht ik! Nu moet de eigenaar wel reageren!! En ja hoor vrij kort na de spot reageerde de eigenaar, en wist ik dus eindelijk waar de auto naartoe is gegaan
De weken er op goed contact gehad met de eigenaar en er ook achter gekomen dat die actief is bij onze club.
Ergens in november gaf de eigenaar aan dat die de auto in de verkoop wou gooien en of ik nog interesse had in de auto.
Niet meer getwijfeld maar gelijk heen gegaan en de auto opgehaald!
In de weken hierop wel al wat dingetjes gerepareerd en veranderd. Helaas werkte de thermostaat niet meer en vond ik de auto niet echt lekker lopen.
Aangezien ik destijds mijn EP3 bij leo van drie had laten afstellen naar tevredenheid heb ik dit ook maar gelijk gedaan voor de FA5.
De auto stond op veel punten te arm afgestelt en kwam niet boven 249 pk uit. Wat raar was want met een kanon van een supercharger er op zou dit toch wel wat hoger moeten zijn.
Gelukkig na 6 uur tunen kwamen er toch al wat reeelere cijfers naar boven, en liep de auto een stuk lekkerder.
Ook waren de standaard remmen niet helemaal best meer. De klauwen liepen regelmatig vast, en waren er 2 schijven ook krom.
With that being said, was het tijd voor een flinke rem upgrade.
Rondom Gegroefde/geperforeerde EBC Schijven met DC5 Brembo klauwen op Ferodo pads.
Was een ingewikkeld klusje aangezien er nog niemand in NL was met zo een auto met deze upgrade.
Hierdoor werd ik gedwongen om toch wat research te doen op diverse forums, en bleek het dat dit toch wel veel gedaan werd in de states.
Verder is er nog een kleine lekkage in de kofferbak gefixt, en heb ik de olie maar eens vervangen.
Aankomend seizoen wil ik toch eens gaan kijken of ik een knappe schroefset kan vinden voor deze wagen om het aanlopen van de wielen in de wielkast (voor) te verhelpen en wil ik iets van een custom uitlaat.
Genoeg plannen dus weer......
Voor de geïnteresseerde lezers ano 2018 is er wel weer het een en ander gebeurd.
Uiteraard zijn we nog flink bezig geweest met de EE9. De dorpels, wielkasten, krikpunten en andere slechte delen zijn vervangen. Ergens in Mei gaat de auto strak gemaakt worden en krijgt die weer een vers nieuw kleurtje.
Ook heb ik in de tussentijd een Rode/roze DC2 gehad. Had er altijd al een gewild, en had de intentie destijds om de EP3 daarvoor weg te doen. Helaas bleek dat de DC2 toch wel het een en ander mankeerde. ook vond ik de EP3 toch veel fijner rijden, en kon ik er toch moeilijk afstand van doen. Dussss, DC2 was weer gone!
Daarna een EJ1 gehaald voor mijn vriendin aangezien die net haar rijbewijs had gehaald en hiermee dus eens goed kon oefenen. Helaas kon zij niet lekker overweg met een handgeschakelde auto en dus hebben we deze auto na bijna een jaar ook weer weg gedaan
Inmiddels heeft zij nu een Civic Hybrid FD3 automaat en dat bevalt haar prima
Ergens in 2016 kwam ik bij verhagen een vrij unieke auto tegen. Een USDM Civic SI.
Na een telefoontje gepleegd te hebben met verhagen bleek het dat ik net een uur te laat was en dat de auto dus al gereserveerd was voor iemand anders
Balen natuurlijk, maar life goes one!
Toch bleef het knagen aan me, en wou ik toch eigenlijk wel weten wie die auto nu reed.....
Maaaaanden later, na wat geneuzel op social media kwam ik de auto weer tegen op de FB pagina Honda's Gespot.
BINGO dacht ik! Nu moet de eigenaar wel reageren!! En ja hoor vrij kort na de spot reageerde de eigenaar, en wist ik dus eindelijk waar de auto naartoe is gegaan
De weken er op goed contact gehad met de eigenaar en er ook achter gekomen dat die actief is bij onze club.
Ergens in november gaf de eigenaar aan dat die de auto in de verkoop wou gooien en of ik nog interesse had in de auto.
Niet meer getwijfeld maar gelijk heen gegaan en de auto opgehaald!
In de weken hierop wel al wat dingetjes gerepareerd en veranderd. Helaas werkte de thermostaat niet meer en vond ik de auto niet echt lekker lopen.
Aangezien ik destijds mijn EP3 bij leo van drie had laten afstellen naar tevredenheid heb ik dit ook maar gelijk gedaan voor de FA5.
De auto stond op veel punten te arm afgestelt en kwam niet boven 249 pk uit. Wat raar was want met een kanon van een supercharger er op zou dit toch wel wat hoger moeten zijn.
Gelukkig na 6 uur tunen kwamen er toch al wat reeelere cijfers naar boven, en liep de auto een stuk lekkerder.
Ook waren de standaard remmen niet helemaal best meer. De klauwen liepen regelmatig vast, en waren er 2 schijven ook krom.
With that being said, was het tijd voor een flinke rem upgrade.
Rondom Gegroefde/geperforeerde EBC Schijven met DC5 Brembo klauwen op Ferodo pads.
Was een ingewikkeld klusje aangezien er nog niemand in NL was met zo een auto met deze upgrade.
Hierdoor werd ik gedwongen om toch wat research te doen op diverse forums, en bleek het dat dit toch wel veel gedaan werd in de states.
Verder is er nog een kleine lekkage in de kofferbak gefixt, en heb ik de olie maar eens vervangen.
Aankomend seizoen wil ik toch eens gaan kijken of ik een knappe schroefset kan vinden voor deze wagen om het aanlopen van de wielen in de wielkast (voor) te verhelpen en wil ik iets van een custom uitlaat.
Genoeg plannen dus weer......
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
Re: Ray's EP3, EE9 & FA5 | 2018 Update! P18
Die SI is wel gaaf. Zullen een hoop denken heb je weer zo civic met een spoiler...
Tot je gas geeft
Tot je gas geeft
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
Re: Ray's EP3, EE9 & FA5 | 2018 Update! P18
Mooie sedan Wat was het resultaat nu na het nieuwe afstellen?
Re: Ray's EP3, EE9 & FA5 | 2018 Update! P18
Dan blijft het nog steeds een civic met een spoiler !H8TER wrote:Die SI is wel gaaf. Zullen een hoop denken heb je weer zo civic met een spoiler...
Tot je gas geeft
gave wagen zeg, hoe rijdt het in vergelijking met een ep3 (naast het vermogen)? Ben wel benieuwd hoeveel vermogen je nu hebt.
Re: Ray's EP3, EE9 & FA5 | 2018 Update! P18
Blijft inderdaad een Civic met een taartschep toch vind ik dit model zonder de Mugen wing vrij saai.
De auto draait nu ongeveer rond de 300 pk. Koppel weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar meen dat dit ook rond de 300 a 350 nm was.
Vind het voor nu wel rap zat, maaaaar in de toekomst zou ik nog wel een ander spruitstuk en racekat willen met een goeie retune
Verder rijdt het erg leuk, vooral de wegligging icm met de lsd merk je wel toch blijf ik de EP3 wel het fijnste vinden kwa rij eigenschappen, het voelt allemaal nog lekker spartaans, rauw en direct aan, dat echte hot-hatch gevoel
De auto draait nu ongeveer rond de 300 pk. Koppel weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar meen dat dit ook rond de 300 a 350 nm was.
Vind het voor nu wel rap zat, maaaaar in de toekomst zou ik nog wel een ander spruitstuk en racekat willen met een goeie retune
Verder rijdt het erg leuk, vooral de wegligging icm met de lsd merk je wel toch blijf ik de EP3 wel het fijnste vinden kwa rij eigenschappen, het voelt allemaal nog lekker spartaans, rauw en direct aan, dat echte hot-hatch gevoel
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5