Hallo
Re: Hallo
Het is trouwens een klein plastic klepje ofzo die vastzit met tiewraps die men opent bij een oliewissel,volgens de dealer komt het vaker voor dat de klemmetjes afbreken.
Ik ben zelf een vrij rustige rijder,mijn vorige auto deed ik ook niet heel gek,doortrekken af en toe na minimaal 20tot 25 minuten warm te hebben gereden,daaronder trek ik hem niet eens open.
Hard rijden hou ik niet van,heel af en toe een keertje waar het kan,maar ben meer een cruiser,zoals ik al zei vind het optrekken soms wel leuk(nadat de olie dus wel warm is).
Ondanks dat het motoren zijn zonder turbo liet ik mijn vorige auto eventjes een minuutje stationer draaien na flink in zijn toeren te hebben gejaagd die enkele keer dat ik dat deed.
Headhunter,misschien een stomme vraag wat is een lsd?ben nog niet thuis in honda haha.
Trouwens,leuk gezellig forum hier,beter dan waar ik opzat.
Ik ben zelf een vrij rustige rijder,mijn vorige auto deed ik ook niet heel gek,doortrekken af en toe na minimaal 20tot 25 minuten warm te hebben gereden,daaronder trek ik hem niet eens open.
Hard rijden hou ik niet van,heel af en toe een keertje waar het kan,maar ben meer een cruiser,zoals ik al zei vind het optrekken soms wel leuk(nadat de olie dus wel warm is).
Ondanks dat het motoren zijn zonder turbo liet ik mijn vorige auto eventjes een minuutje stationer draaien na flink in zijn toeren te hebben gejaagd die enkele keer dat ik dat deed.
Headhunter,misschien een stomme vraag wat is een lsd?ben nog niet thuis in honda haha.
Trouwens,leuk gezellig forum hier,beter dan waar ik opzat.
-
- Posts: 24
- Joined: Sat Mar 04, 2017 1:03 am
Re: Hallo
Limited slip diff, bij een ordinair diff draait er maar 1 wiel als de voorbanden doorslippen, bij een lsd wordt dat geblokkeerd zodat beide wielen aangedreven worden.
Op mijne mercedes 190 2.3 16v is dat standaard, drift leuk , bij een fwd gaat dat natuurlijk niet.
Op mijne mercedes 190 2.3 16v is dat standaard, drift leuk , bij een fwd gaat dat natuurlijk niet.
Re: Hallo
Vandaag is de auto bij hontec geweest,alles was goed.
Ze hadden gezegd dat het niet heel veel voorkomt in de staat zoals hij is,remschijven nieuw banden nieuw,nergens een milimeter speling op,nergens lekkage of oliesporen,nergens een klein spatje roest,kogels en dempers in zeer goede staat alsmede het onderstel en draagarmen e.d
De bovenkant van de zuigers geen zwarte aanslag e.d,zag er erg schoon uit dmv een camera.
Vloeistoffen prima en de bougies ook.
Ik heb nog een klein vraagje,viel me op de watertemperatuur niet precies in het midden staat,maar net ervoor was bij mijn clio ook en dat was goed,is dat voor honda ook goed?
Ze hadden gezegd dat het niet heel veel voorkomt in de staat zoals hij is,remschijven nieuw banden nieuw,nergens een milimeter speling op,nergens lekkage of oliesporen,nergens een klein spatje roest,kogels en dempers in zeer goede staat alsmede het onderstel en draagarmen e.d
De bovenkant van de zuigers geen zwarte aanslag e.d,zag er erg schoon uit dmv een camera.
Vloeistoffen prima en de bougies ook.
Ik heb nog een klein vraagje,viel me op de watertemperatuur niet precies in het midden staat,maar net ervoor was bij mijn clio ook en dat was goed,is dat voor honda ook goed?
Re: Hallo
Oke thanks Jo$,ik heb me fn2 net maar na die paar dagen weet ik dus heel goed het verschil tussen de frans en japans,mijn clio rs voelde als een kartonnen doos,overal wel een rammel vooral het onderstel,wat ik er allemaal aan vervangen heb in 1 jaar zeker dik 1000euro,nog hoorde je altijd wat en die kogels om de haverklap stuk hoe voorzichtig ik ook deed over drempels.
De honda niks van dit alles,echt helemaal geen geluid of speling voelbaar,had eerder aan honda moeten beginnen.
En veel prettige mensen hier,ook voor noobs op technisch gebied als ik.
De honda niks van dit alles,echt helemaal geen geluid of speling voelbaar,had eerder aan honda moeten beginnen.
En veel prettige mensen hier,ook voor noobs op technisch gebied als ik.
Re: Hallo
Gefeliciteerd met je aankoop!
Als je een LSD wilt (geeft wel extra kick) dan kan je het beste die van Quaife kopen. Die zal nieuw ronde € 700 - € 800 kosten. Het verwisselen kost tussen de 6 en 8 uur voor een dealer, dus zal Hontec er ook wel zoiets voor nodig hebben.
Olie verversen bij normaal gebruik kan je gewoon het onderhoudsboekje aanhouden. Ben je vaak aan het 'trappen' of rijd je vaak mee op trackdays, dan elke 5.000-7.500 km.
Greetz,
Lucas
P.S. ik heb nog wel een heel goed onderstel voor FN2 te koop. een Innox KW V3 set. ;-)
Als je een LSD wilt (geeft wel extra kick) dan kan je het beste die van Quaife kopen. Die zal nieuw ronde € 700 - € 800 kosten. Het verwisselen kost tussen de 6 en 8 uur voor een dealer, dus zal Hontec er ook wel zoiets voor nodig hebben.
Olie verversen bij normaal gebruik kan je gewoon het onderhoudsboekje aanhouden. Ben je vaak aan het 'trappen' of rijd je vaak mee op trackdays, dan elke 5.000-7.500 km.
Greetz,
Lucas
P.S. ik heb nog wel een heel goed onderstel voor FN2 te koop. een Innox KW V3 set. ;-)
Deus Ex Machina!
Re: Hallo
Mindstorm,haha ja klopt maar vond de buitenkant erg mooi met die brede zij en achterkant,maar baggerkwaliteit.
Lucas79 thanks voor het aanbod misschien over een tijdje.
Oja een vraagje over het vtec,hoe weet ik of mijn vtec goed werkt?vanaf 5200 tpm ofzo moet de vtec toch actief worden?maar hoor en voel dan nog niks.
Pas over de 6000 of 6500 tpm als het eerste lampje brandt dan voel ik het ook.
Maar als de vtec in moet komen rond 5000 maar de lampjes branden niet hoe weet ik dan of het uberhaupt inslaat,en niet pas bij 6500?
En klopt het dat het alleen maar oranje lampjes zijn?
Lucas79 thanks voor het aanbod misschien over een tijdje.
Oja een vraagje over het vtec,hoe weet ik of mijn vtec goed werkt?vanaf 5200 tpm ofzo moet de vtec toch actief worden?maar hoor en voel dan nog niks.
Pas over de 6000 of 6500 tpm als het eerste lampje brandt dan voel ik het ook.
Maar als de vtec in moet komen rond 5000 maar de lampjes branden niet hoe weet ik dan of het uberhaupt inslaat,en niet pas bij 6500?
En klopt het dat het alleen maar oranje lampjes zijn?
Re: Hallo
Er moet precies op 5400 toeren een rood lampje gaan branden, rechts naast de snelheidsmeter onder "i-VTEC". Het is niet meer zo'n ouderwetse kick als bij de oude CRX VTEC, maar je kan duidelijk voelen dat die vanaf 5400 rpm nog een extra 'boost' krijgt. De gele REV lampjes zijn om aan te geven dat je naar je ideale schakelmoment aan het toewerken bent. Dat ligt op de 7800 toeren, op het moment dat het laatste oranje lampje gaat branden. Ik had destijds een andere map (Euro N 2007) waarbij het max aantal toeren hoger iets hoger lag en ook de VTEC al vanaf 3800 toeren inschakelde, als je meer dan 15% gas gaf.
Greetz,
Lucas
Greetz,
Lucas
Deus Ex Machina!
Re: Hallo
Lucas79,is me niet opgevallen dat er een rood lampje gaat branden rechts naast de snelheidsmeter,ik zal er van de week beter opletten.
Hebben sommige van jullie trouwens last van een doffe mistlamp?mijn linker mistlamp in de bumper is mooi helder en de rechter is wit/dof aan de binnenkant.
Weet niet wat een nieuwe kost,of dat je dat ding uitelkaar kan halen om schoon te maken ofzo?
Hebben sommige van jullie trouwens last van een doffe mistlamp?mijn linker mistlamp in de bumper is mooi helder en de rechter is wit/dof aan de binnenkant.
Weet niet wat een nieuwe kost,of dat je dat ding uitelkaar kan halen om schoon te maken ofzo?
Re: Hallo
Hij stond inderdaad op off,heb hem nu aan staan,vandaag weer bij Hontec geweest(topgasten),nieuwe bakolie ingegaan de oude zag er nog zeer goed uit maar toch gedaan voor de zekerheid,en hij had enige klepspeling en dat is ook afgesteld met meteen nieuwe kleppendeksel pakking en nieuwe ring pakkingen,ik dacht hij ligt dan toch open dan maar meteen verse pakkingen erop.
Nog wat anders,mijn type r logo achterop is beschadigd en dan bedoel ik de rode kleur in de R,dat vind ik lelijk en ik wil dat met zelfklevend rood tape weer mooi maken of een hele nieuwe badge bestellen.
Op marktplaats zie ik type r logoos voor rond 12euro,zijn deze qua maat goed?de meeste zijn met zelfklevend tape.
En ik heb nog iets ontdekt,het plastic kapje aan de bestuurderskant om de handgreep zit aan de voorkant los,daar zijn de schroefjes aan de binnenkant afgebroken,voor de rest zit hij wel vast en je ziet het niet,maar is dit nog te vervangen of niet meer?
Nog wat anders,mijn type r logo achterop is beschadigd en dan bedoel ik de rode kleur in de R,dat vind ik lelijk en ik wil dat met zelfklevend rood tape weer mooi maken of een hele nieuwe badge bestellen.
Op marktplaats zie ik type r logoos voor rond 12euro,zijn deze qua maat goed?de meeste zijn met zelfklevend tape.
En ik heb nog iets ontdekt,het plastic kapje aan de bestuurderskant om de handgreep zit aan de voorkant los,daar zijn de schroefjes aan de binnenkant afgebroken,voor de rest zit hij wel vast en je ziet het niet,maar is dit nog te vervangen of niet meer?
Re: Hallo
http://www.minigadgets.nl/index.php?action=article&aid=23921
Dit heb ik gevonden,maar weet niet of deze klopt.
Dit heb ik gevonden,maar weet niet of deze klopt.
Re: Hallo
Harryktm,ik heb een linkje voor je:
https://www.autoinstruct.com.au/manufacturer/honda/fn2-civic/fn-civic-dashboard-menu-guide/
https://www.autoinstruct.com.au/manufacturer/honda/fn2-civic/fn-civic-dashboard-menu-guide/