Erwtje's EP3
Re: Erwtje's EP3
jah scheelt toch een heel stuk dat die stiller is als de skunk2.
Re: Erwtje's EP3
nice! bier staat koud.... stuur me ff een WA L. mijn oude fhone is down...
Re: Erwtje's EP3
Dit weekend weer eens verder gegaan aan me ep3.
We hebben nu me dc sports uitlaatspruitstuk gerepareerd want hier was het flexibelstuk van kapot en daarna deze op de auto gemonteerd. Zo ook de uitlaat iets beter opgehangen, omdat deze soms tegen me swaybar aankwam.
Afgelopen week ook me rbc laten opfreezen naar 70mm zodat deze overeenkwam met me 70mm gasklep.
En omda ik de aluminium kleur gasklep niet zo leuk vond heb ik deze laten anodiseren naar eem nieuw kleurtje.
Volgende stap zal zijn het afstellen van deze setup.
We hebben nu me dc sports uitlaatspruitstuk gerepareerd want hier was het flexibelstuk van kapot en daarna deze op de auto gemonteerd. Zo ook de uitlaat iets beter opgehangen, omdat deze soms tegen me swaybar aankwam.
Afgelopen week ook me rbc laten opfreezen naar 70mm zodat deze overeenkwam met me 70mm gasklep.
En omda ik de aluminium kleur gasklep niet zo leuk vond heb ik deze laten anodiseren naar eem nieuw kleurtje.
Volgende stap zal zijn het afstellen van deze setup.
Re: Erwtje's EP3
Dit weekend weer druk bezig geweest.
Zo zijn we vrijdagmiddag eens eerst begonnen met me achter ramen te blinderen. Dit oogt een stuk mooier vind ik persoonlijk.
Later die avond zijn we begonnen met de auto dyno klaar te maken, en de rbc te monteren.
Omdat dit nooit op vrijdag avond klaar kon zijn we hier zaterdags ook nog mee bezig geweest.
Moet zeggen om da voorfront aan te passen dat de rbc fatsoenlijk past, was je toch langer mee bezig dan verwacht.
Ook direct de kleppen maar opnieuw laten stellen, en olie en koelvloeistof vervangen (dit moest ivm radiateur eraf te halen voor werk ruimte).
En nu op naar volgende week het afstellen.
Zo zijn we vrijdagmiddag eens eerst begonnen met me achter ramen te blinderen. Dit oogt een stuk mooier vind ik persoonlijk.
Later die avond zijn we begonnen met de auto dyno klaar te maken, en de rbc te monteren.
Omdat dit nooit op vrijdag avond klaar kon zijn we hier zaterdags ook nog mee bezig geweest.
Moet zeggen om da voorfront aan te passen dat de rbc fatsoenlijk past, was je toch langer mee bezig dan verwacht.
Ook direct de kleppen maar opnieuw laten stellen, en olie en koelvloeistof vervangen (dit moest ivm radiateur eraf te halen voor werk ruimte).
En nu op naar volgende week het afstellen.
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Erwtje's EP3
Benieuwd wat hij gooit!
Re: Erwtje's EP3
Nou weer eens tijd voor updates.
In de loop van de week hebben we de oorzaak vastgesteld waarom mijn auto hoogtoerig stationair liep. Nu bleek dat mijn chineese gasklep een te veel opening gaf als die dicht stond, dus donderdag nog even snel een nieuwe gasklep besteld en dankzij de snelle levering van All4Honda deze op vrijdag binnen gekregen. Dus wij dachten deze maken we er vrijdagavond nog wel ff snel in....
Nou van het ene probleem naar het andere. Deze gasklep was net weer wat grotere aan alle kanten. Waardoor we de gaskabel beugeltje weer moesten passend maken en het voorfront nog wat meer uitzagen om deze weer terug te kunnen monteren. Nadat we alles overgezet hadden en passend gemaakt, bleek ineens dat de tps sensor kapot was gegaan. Nu om deze op een vrijdagavond nog ergens vanaf te toveren was ook geen optie. Omdat deze toch al kapot was hebben we besloten om hem maar uit elkaar te slopen. Hier bleek een veertje van losgeschoten te zijn, na deze weer op de plaats gezet te hebben deed die het weer.
Wat een allende om ff een gasklep te vervangen. Uiteindelijk rond middernacht klaar, om zo de volgende morgen richting Emmeloord te rijden naar Van Drie tuning.
Na de auto afgegeven te hebben aan Leo heeft hij hier zijn magie oplos gelaten.
Na een 3 uurtjes afstellen zijn we uiteindelijk op een mooie 263.3 PK uitgekomen.
En op de terugweg richting huis, merk je toch wel wat voor een monster je gecreëerd hebt.
In de loop van de week hebben we de oorzaak vastgesteld waarom mijn auto hoogtoerig stationair liep. Nu bleek dat mijn chineese gasklep een te veel opening gaf als die dicht stond, dus donderdag nog even snel een nieuwe gasklep besteld en dankzij de snelle levering van All4Honda deze op vrijdag binnen gekregen. Dus wij dachten deze maken we er vrijdagavond nog wel ff snel in....
Nou van het ene probleem naar het andere. Deze gasklep was net weer wat grotere aan alle kanten. Waardoor we de gaskabel beugeltje weer moesten passend maken en het voorfront nog wat meer uitzagen om deze weer terug te kunnen monteren. Nadat we alles overgezet hadden en passend gemaakt, bleek ineens dat de tps sensor kapot was gegaan. Nu om deze op een vrijdagavond nog ergens vanaf te toveren was ook geen optie. Omdat deze toch al kapot was hebben we besloten om hem maar uit elkaar te slopen. Hier bleek een veertje van losgeschoten te zijn, na deze weer op de plaats gezet te hebben deed die het weer.
Wat een allende om ff een gasklep te vervangen. Uiteindelijk rond middernacht klaar, om zo de volgende morgen richting Emmeloord te rijden naar Van Drie tuning.
Na de auto afgegeven te hebben aan Leo heeft hij hier zijn magie oplos gelaten.
Na een 3 uurtjes afstellen zijn we uiteindelijk op een mooie 263.3 PK uitgekomen.
En op de terugweg richting huis, merk je toch wel wat voor een monster je gecreëerd hebt.
Re: Erwtje's EP3
Dude sick vermogen! Nice!
Hoe dan?
Hoe dan?
Re: Erwtje's EP3
Heel mooi resultaat Wat voor intake heb je? Lijkt me dat hij op die plaats warme lucht gaat aanzuigen?
Re: Erwtje's EP3
who_carez wrote:Heel mooi resultaat Wat voor intake heb je? Lijkt me dat hij op die plaats warme lucht gaat aanzuigen?
Heb er een oem rbc op en deze opgefreest naar 70mm, en dan een adaptorplaat en dan blox 70mm gasklep, en dat met injen short ram, met k&n filter.
Jah luchtinlaat zit inderdaad niet op de idiaalste plaats, hiet wil ik in de toekomst nog wel verandering in brengen.