jack wrote:Heb gemerkt wanneer buiten tempratuur boven 5~~6graden heb je weinig last van de piep. Check de buiten tempr wanneer die piep...
Zondag 14°C, piepen Maandag 19°C, piepen Dus daar zal het ook niet aan liggen. Misschien gaan uitzien naar andere remblokken zoals Jo& schreef. Maar dan wil ik wel eerst zeker zijn dat het probleem opgelost is want anders weggegooid geld.
Winged Demon wrote:Zondag 14°C, piepen Maandag 19°C, piepen Dus daar zal het ook niet aan liggen. Misschien gaan uitzien naar andere remblokken zoals Jo& schreef. Maar dan wil ik wel eerst zeker zijn dat het probleem opgelost is want anders weggegooid geld.
Laat ze is goed warm worden. Spuit je de remmen regelmatig af om het stof eraf te krijgen?
Mijn theorie: omdat de FK2 bijvoorbeeld ook op de Ring moet kunnen performen "zonder" dat de remmen fading krijgen, is er gekozen voor een remsysteem dat veel warmte kan absorberen en afgeven. Dit geeft wel meer geluid tijdens het rustig remmen, maar eenmaal op temperatuur niet.
Maar wat VTEC Vince zegt, 300 km rustig inremmen is ook zeer belangrijk.
Bij BMW M modellen is er vaak de klacht dat er veel olie wordt verbruikt e.d. Maar haast niemand rijdt de auto op de juiste manier in voor 2000 km (geloof ik) tot de eerste vloeistof wissel.
Ik denk dat het hem in de blokken zit. Als je meer richting de circuit/track gebaseerde blokken gaat, des te meer ze gaan piepen. Het zal wel met het materiaalsoort te maken hebben van de blokken wat er standaard in de FK2 zit. Misschien als je er een wat meer alledaags gericht blok erin plaatst dat het piepen weg is.
Juist niet 300 km lang rustig gaan remmen! Inremmen van dit soort remmen doe je in algemeen als volgt: paar keer 3 of 4 keer rustig remmen van 80 naar 50, remmen laten koelen door te rijden, 5 minuten, niet stil staan. Daarna 3 of 4 keer hard remmen van 100 naar 50 en daarna weer koelen, hard remmen bedoel ik dat de abs nog net niet ingrijpt en let op achteropkomend verkeer... Dat is voldoende en beetje rook van de remmen is niet erg. Dit is bij nieuwe remmen.
Ga je alledaags blokken zetten moet je ook verwachten dat de remprestaties achteruit zullen gaan wat mij niet slim lijkt met zo'n auto. Gewoon altijd lekker hard remmen! Daarvoor zijn die dingen!!
Winged Demon wrote:Heel grappig! Een post die geen meerwaarde oplevert en op niets slaat. Maar het zal aan mij liggen zeker.
Sorry dat ik een grapje wilde maken. het word voor mij ook al meerdere malen gezegd? als je echt zo'n groot serieus probleem hebt is het misschien verstandig om naar het juiste gedeelte van het forum te gaan. (technische gedeelte)
het zou ook fijn zijn als je je voorstelt op dit forum.
Ray1990 wrote:Sorry dat ik een grapje wilde maken. het word voor mij ook al meerdere malen gezegd? als je echt zo'n groot serieus probleem hebt is het misschien verstandig om naar het juiste gedeelte van het forum te gaan. (technische gedeelte)
het zou ook fijn zijn als je je voorstelt op dit forum.
Filmpje duurt nogal lang :-) Niet dat ik niet wil kijken maar kan iemand me hier in het Nederlands uitleggen hoe ik dan juist die nieuwe remmen in rem zodat ze niet gaan piepen als een hond die met zen poot tussen de deur zit :-p
the_smoker wrote:Filmpje duurt nogal lang :-) Niet dat ik niet wil kijken maar kan iemand me hier in het Nederlands uitleggen hoe ik dan juist die nieuwe remmen in rem zodat ze niet gaan piepen als een hond die met zen poot tussen de deur zit :-p
Mijn uitleg hierboven niet duidelijk? zie post #310. En ook dit is geen garantie dat de remmen uiteindelijk niet zullen piepen.
Zal de uitleg slydawg eens uittesten op een rustige zondagnamiddag zodat er niemand in m'n achterste knalt! En verleden week met het warme weer geen enkele keer gepiep gehoord. Dit weekend met gehalveerde temp. af en toe weer van dit. Zal dan toch ook met de buitentemp. te maken hebben.
Winged Demon wrote:Zal de uitleg slydawg eens uittesten op een rustige zondagnamiddag zodat er niemand in m'n achterste knalt! En verleden week met het warme weer geen enkele keer gepiep gehoord. Dit weekend met gehalveerde temp. af en toe weer van dit. Zal dan toch ook met de buitentemp. te maken hebben.
Dit geld voor nieuwe remblokken he, ik weet niet hoe lang je nu al met de huidige rond rijd.