Wie heeft er al een FK2 besteld?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Lucas79

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Lucas79 »

Type-R is nog heel! :) Het is al een heerlijke straatauto, maar wat een feest op het circuit. Remmen houden het prima, banden zijn voor een setje straatbanden zeker niet slecht, maar voor de volgende keer ga ik toch weer op toyo's r888 rijden. (of iets vergelijkbaars)

Ben nog niet 100% voluit gegaan,

a. omdat ik de auto nog niet goed ken, het rijdt echt anders dan de FN2 of EP3. (einde can de eerste sessie was de druk in de banden opgelopen van 2,2 voor en achter naar 3,5 voor en 3,2 achter, de laatste paar rondjes voelde de R daardoor al wat minder stabiel. bandenspanning teruggebracht naar 2,4 en 2,2 en het reed de tweede sessie alweer een heel stuk beter.

b. kennis van me had de remmen van een EP3 stuk gereden, dus heb zijn kaartjes overgenomen en die waren van de 'touring' klasse, op zich niets mis mee, maar redelijk veel
onervaren en langzame rijders op de baan.

De eerste sessie was mijn snelste ronde tijd ong. 2:16 de tweede sessie ongeveer 2:13. (startte de tweede sessie op de 7de plek en lag na een halve baan eerste, dus kon een paar rondjes lekker in mijn eentje de auto verkennen.

Dit gaan we zeker vaker doen volgend jaar.
Deus Ex Machina!
Pepijn

Post by Pepijn »

Hoi Lucas,

Ten eerste gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
En zoals je waarschijnlijk weet, vind ik het geweldig dat je hem meteen over het circuit gooit.

Het verhaal van de bandenspanning verbaast me wel.
Een toename van 1,3 bar is echt waanzinnig veel.
Rijd je soms heel veel rondjes achter elkaar?

Heb sowieso een tip voor je v.w.b. banden:
Yokohama Advan Neova AD08R.
Deze zijn niet zo extreem als de Toyo's maar gaan echt serieus lang mee.
Prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn mening echt stukken beter.

Groeten en nog heel veel plezier met de FK2.

Pepijn
LCR

Post by LCR »

Goed man Lucas..
Jammer dat het begon te regenen toen ik aan de beurt was.
Niet normaal glad op straat banden, maar vond wel dat de FN2 motorisch ok is voor cpz. Veel koppel in middengebied waardoor ik niet zoveel hoeft te schakelen.Denk dat dat ook het geval is bij de FK2.
De hele tijd gewoon eerder insturen en lekker met gas eruit persen :)
Ik heb weer genoten!
Snelste ronde zonder echt te pushen...2:37
Jo&

Post by Jo& »

Cool!
Welke tijden reed je met je FN2?
HarryKTM

Post by HarryKTM »

Netjes gereden Lucas! Prachtige auto heb je. Je FK2 werd zowaar overschaduwd door een Multipla! :cool: Filmpjes en foto's zijn onderweg naar je. Kijk maar welke je hier plaatst.
vtecpower

Post by vtecpower »

op het evo forum wordt die nieuwe R al een evo killer genoemd haha..hier een filmpje van op zandvoort waar een zwarte R nog even voorbij komt.
https://www.youtube.com/watch?v=wD9tjZsNE24
Lucas79

Post by Lucas79 »

Haha. dat was ik. :D
Deus Ex Machina!
ElBarto

Post by ElBarto »

Ik denk dat ik het wereldrecord 'wachten op Type R' wel op mijn naam kan schrijven. Vorig jaar op 4 maart naar Autosalon Genève geweest om de wereldpremiere van de CTR mee te maken op 5 maart. 's Anderendaags, 6 maart dus, mijn CTR GT Crystal Black besteld als allereerste bij Honda België, deze zou geleverd worden op 2 oktober 2015. Plots telefoon van dealer, levering voorzien 15 of 17 september. Niks. Dan zou het toch begin oktober zijn. Niks. Da werd datum naar 2de week van oktober verschoven. Wéér niks. Dan werd het de 1ste week van november, je raadt het al, niks. Het zou dan uiteindelijk ZEKER voor de laatste week van november zijn. Er was een geïnteresseerde koper voor mijn Civic 1,8 sport van 2012. Dus laat ik deze over aan de garage..., 4 dagen later telefoontje, levering voorzien 11 februari 2016. Da's 11,5 maanden... wie doet beter?
Lucas79

Post by Lucas79 »

Hoi ElBarto,

Ik voel met je mee man. :(
De informatievoorziening van de dealers en/of Honda Benelux is echt dramatisch.

Suc6 met het wachten nog even, ik kan je in ieder geval uit eigen ervaring zeggen dat wanneer die dan eindelijk geleverd wordt, je frustraties wel snel verdwijnen.

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
ElBarto

Post by ElBarto »

[font=Calibri]Idd Lucas ’t is echt povertjes gesteld met de verstrekte info. [/font]
[font=Calibri]Ik belde met Honda België om het probleem aan te kaarten, maar na een halfuur van puntje naar paaltje te worden gestuurd werd de toon wat grimmiger aan de lijn en wenste Honda niet verder rechtstreeks met mij te communiceren. ‘Alle verdere info kunt u via uw dealer garen’ was het antwoord…, kort nadien… ‘storing op de lijn… gevolgd door de bezettoon’ :-/[/font]
[font=Calibri]Ook mijn dealer wordt volledig in het ongewisse gelaten. Die mensen zitten ook enorm verveeld met deze situatie hoor. Ze kleven een prijs op mijn overnamevoertuig maar ondertussen wordt die ook steeds ouder en komen er steeds meer km op de teller. Dus ik gooi zeker geen steen naar de garage. Temeer, de garage waar ik ondertussen meer dan 20 jaar klant ben is onovertroffen op alle gebied.[/font]
[font=Calibri]Tot de hoogste echelons worden aangaande dit – blijkbaar heikel - onderwerp, de lippen stijf op elkaar gehouden, toen mijn vriend Dhr Paul Tomanek op het salon van Milaan, een paar weken terug de vraag stelde waarom mijn leveringsdatum CTR telkens werd uitgesteld, antwoordde hij dat het een fantastische wagen is. Toen mijn vriend de vraag nog eens stelde, maar dan op een duidelijker manier (was de eerste vraagstelling al niet duidelijk genoeg???) luidde het antwoord dat hij ermee had gereden en dat het een uitzonderlijke wagen is… hahaha… Amai, we waren dus meteen veel slimmer geworden.[/font]
[font=Calibri]Nog 58 dagen, pfffff…, alhoewel ik ondertussen toch wat sceptischer ben geworden met beloftes van Honda aangaande de leveringsdatum van mijn kleinood…[/font][font=Wingdings][font=Wingdings]L[/font][/font]
Jo&

Post by Jo& »

@ Lucas super grappig dat jij de Evo inhaalt :-)

@ ElBarto pfoe zeg dat is wel echt een bizar verhaal...
vtecpower

Post by vtecpower »

hier nog een filmpje wat op het evo forum gepost werd.. https://youtu.be/725gm3u71jU ditmaal de full laps achter de ervaren coureur met de nieuwe CTR
Vissa

Post by Vissa »

Het is blijkbaar geen echte EVO maar een 1.8'tje met een turbo erop geschroeft. :)
Roog91

Post by Roog91 »

Voor de mensen die nog aan het wachten zijn op hun nieuwe type R hier alvast iets om naar uit te kijken. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.972192402826336.1073741835.749774225068156&type=3

Dit een selectie van de shoot van vorige week.
Enjoy
Foto's die ik gemaakt heb kan je vinden op http://www.flickr.com/photos/roogs-photos
Vissa

Post by Vissa »

Hele gave foto's! Machtige wagen! :)
Lucas79

Post by Lucas79 »

@vtecpower: wat is de url van het evo forum? zal ik me daar even netjes voorstellen. :)
Deus Ex Machina!
ElBarto

Post by ElBarto »

Roog91 wrote:Voor de mensen die nog aan het wachten zijn op hun nieuwe type R hier alvast iets om naar uit te kijken. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.972192402826336.1073741835.749774225068156&type=3

Dit een selectie van de shoot van vorige week.
Enjoy

kwiiiijjjjlll :-D
ElBarto

Post by ElBarto »

In België een Crystal Black demo zien staan en onder 'Type R' stond een badge 'Black Edition'...??? https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10208208533836129&set=pcb.10208208537236214&type=3&theater
Vissa

Post by Vissa »

ElBarto wrote:In België een Crystal Black demo zien staan en onder 'Type R' stond een badge 'Black Edition'...??? https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10208208533836129&set=pcb.10208208537236214&type=3&theater

Ik gok van een normale civic afgehaald en daaronder geplakt. Er is namelijk wel een Civic Black Edition uitgebracht met zo'n logo/label op de achterzijde, welke precies hetzelfde is.
Pepijn

Post by Pepijn »

Gave foto's!
Achterkant is echt heel dik...
Locked