Ik ben even rond gaan zoeken geweest over het reviseren van K20A2 motor, maar ik kan er op dit forum erg weinig over vinden en op de rest van het internet toch ook relatief weinig.
De reden waarom ik dit vraag:
Mijn EP3 begint steeds meer olie te gebruiken en ik denk/vermoed dat dit ligt aan slijtage van het blok en ik zit er daarom ook aan te denken om op termijn een revisie uit te laten voeren.
Heeft iemand ervaring wat betreft het reviseren van een K20A2 en adressen waar ik daarvoor bij terecht kan, met het liefst ook nog een goede prijs "blijf een nederlander" ?
Recent heb ik mijn a2 uit de Ep3 compleet herbouwd met grotendeels oem honda spul of aftermarket upgrades. Wil je best advies geven maar dat gaat telefonisch sneller denk ik. Stuur me een pm voor telnr. Wil je complete blok reviseren of alleen onderblok en/of kop? Bij een bedrijf als EDG techniek (Eimert) kan je ook advies inwinnen. Heb goede ervaringen met hem en hij bouwt al jaren snelle honda blokken.
zou eerst je motor een keer flushen en overstappen naar een betere olie. voorbeeld: fuchs titan 5w-40 of millers olie. heb al meerdere motoren hiermee drastisch in verbruik zien dalen.
Flushen, ik heb hier andere ervaring mee, mn oude eg5 is er niet beter van geworden iig, maar waarschijnlijk was die al zover heen dat hij meer is gaan gebruiken omdat de kool hier en daar wat afdichten Maar op mn werk hoor ik soms ook motoren die een jaar geleden geflushed zijn (met fortron), nou die zooi komt niet in mn ep3.
Ik was sowieso van plan een engine flush te laten uitvoeren bij de aankomende oliewissel, alleen als ik die verhalen zo lees begin ik daar toch wat huiverig over te worden.
Het veranderen van de olie kan ook nog een goede optie zijn, er is volgens de facturen in het verleden altijd NF 5w40 olie gebruikt, zoek ik daarop krijg ik verschillende resultaten terug en het is moeilijk te herleiden welke olie er nou precies in gezeten heeft.
Natuurlijk ga ik eerst deze opties uitproberen, want een revisie is en blijft een prijzige aangelegenheid..
Bedankt zover voor alle reacties en als er mensen zijn die ervaringen hebben omtrent het flushen, dan hoor ik dat graag!
NiQueZz wrote:zou eerst je motor een keer flushen en overstappen naar een betere olie. voorbeeld: fuchs titan 5w-40 of millers olie. heb al meerdere motoren hiermee drastisch in verbruik zien dalen.
Wel in dit topic reageren, maar niet in je eigen topic (ep3 stottert), terwijl ik je daar een vraag stel.. Wil je nu hulp of niet?
Oke bij jou is het een ander verhaal en is er een probleem, misschien helpt het om die fortron oil fortifier een nacht te laten intrekken op je zuiger veren? dus via je bougie gaten er wat in gieten? volgende dag zonder bougie's en bobine's uitgeschakeld een paar slagen laten draaien dat het er uit is, en hopelijk dat het dan los is, maarja, of dat nou echt werkt? geeeen idee.