ctr stottert
ctr stottert
heb een klein probleempje met de EP3 welke ik niet opgelost krijg.
Wanneer ik over schakel en weer gas wil geven stottert de auto eerst heel even en hoor je een soort prrrt geluid alsof hij op 1 cilinder niet vonkt. dit doet hij 1 seconde en daarna doet de auto het weer goed.
Dit gebeurt dus ook wanneer ik een rotonde wil afrijden. dan geef ik dus een beetje gas en stottert de auto heel even. soms voel je ook echt ff een dip wanneer het gebeurt.
wat ik heb gedaan:
bougie's vervangen
TPS sensor vervangen en gecalibreert
injectie reiniger van forte
maar hij heeft t probleem nog steeds en er komt geen foutcode.
moet ik het probleem in de bobines zoeken?
modificaties:
tegiwa header
greddy 2,75inch uitlaat
rpc vliegwiel
injen cold air intake
Wanneer ik over schakel en weer gas wil geven stottert de auto eerst heel even en hoor je een soort prrrt geluid alsof hij op 1 cilinder niet vonkt. dit doet hij 1 seconde en daarna doet de auto het weer goed.
Dit gebeurt dus ook wanneer ik een rotonde wil afrijden. dan geef ik dus een beetje gas en stottert de auto heel even. soms voel je ook echt ff een dip wanneer het gebeurt.
wat ik heb gedaan:
bougie's vervangen
TPS sensor vervangen en gecalibreert
injectie reiniger van forte
maar hij heeft t probleem nog steeds en er komt geen foutcode.
moet ik het probleem in de bobines zoeken?
modificaties:
tegiwa header
greddy 2,75inch uitlaat
rpc vliegwiel
injen cold air intake
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: ctr stottert
Klinkt héél bekend, bij mij heeft Martijn (Tinus Tussengas het met een instelling in Kpro op de vorige auto) op kunnen lossen.
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: ctr stottert
Heb dit probleem ook.. Ook na het afstellen van de TPS sensor.
Moet er ook nog een keer K-pro aan hangen en dan de TPS goed afstellen.
Ken nog iemand met dit probleem..
Misschien een keertje samen doen?
Moet er ook nog een keer K-pro aan hangen en dan de TPS goed afstellen.
Ken nog iemand met dit probleem..
Misschien een keertje samen doen?
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Re: ctr stottert
die van jou is dit gaan doen na het vervangen van de TPS? mijn deed dit daarvoor al en hoopte dit met de TPS op te lossen.
Maar ik wil dat best samen doen.
Maar ik wil dat best samen doen.
Re: ctr stottert
Schommeld hij ook in toeren stationair?
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: ctr stottert
Dat deed mijn auto niet...
Re: ctr stottert
Nope, schommeld niet.
loopt alleen hoog stationair na het vervangen van mijn tps. Moet stationair toerental even opnieuw afstellen.
Dick, wat heb jij allemaal al geprobeerd? bobines, injectoren gereinigd?
loopt alleen hoog stationair na het vervangen van mijn tps. Moet stationair toerental even opnieuw afstellen.
Dick, wat heb jij allemaal al geprobeerd? bobines, injectoren gereinigd?
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: ctr stottert
Heb alleen de Tps sensor vervangen. Deze was kapot waardoor het toerental schommelde.
Na het vervangen van de TPS deze geprobeerd af te stellen, maar helaas is dit niet goed gelukt. Schijnt heel erg nauwkeurig te zijn.
Motor bokt nu het meest in 1ste 2e en 3 versnelling met overschakelen of gasgeven.
Rij nu alleen nog maar kleine stukjes dit ivm een ketting die te strak staat..
Na het vervangen van de TPS deze geprobeerd af te stellen, maar helaas is dit niet goed gelukt. Schijnt heel erg nauwkeurig te zijn.
Motor bokt nu het meest in 1ste 2e en 3 versnelling met overschakelen of gasgeven.
Rij nu alleen nog maar kleine stukjes dit ivm een ketting die te strak staat..
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Re: ctr stottert
TPS afstellen kan je ook met obd reader doen, heb je niet perse kpro voor nodig.
Welke ketting staat te strak Dickie?
Welke ketting staat te strak Dickie?
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: ctr stottert
Dat kan ook, maar die van ons geeft alleen maar de positie van de gasklep weer in %.
Via de uitleesapperatuur van de Honda dealer moet het ook kunnen.
Grote kans dat de distributieketting van mn K20a2 te strak staat.
Als de motor warm is en stationair draait hoor ik geen zingend geluid, zodra je iets gasgeef dan wel.
Zonder multiriem is het ook te horen en komt duidelijk bij de ketting vandaan.
Ik verwacht dat de spanner niet meer begrenst en door oliedruk te hard tegen de geleider drukt waardoor de boel gaat zingen...
Via de uitleesapperatuur van de Honda dealer moet het ook kunnen.
Grote kans dat de distributieketting van mn K20a2 te strak staat.
Als de motor warm is en stationair draait hoor ik geen zingend geluid, zodra je iets gasgeef dan wel.
Zonder multiriem is het ook te horen en komt duidelijk bij de ketting vandaan.
Ik verwacht dat de spanner niet meer begrenst en door oliedruk te hard tegen de geleider drukt waardoor de boel gaat zingen...
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Re: ctr stottert
Oke.
Vwb de ketting spanner, deze is op de uitgaande slag niet begrenst alleen op teruggaand zover ik weet.
Vwb de ketting spanner, deze is op de uitgaande slag niet begrenst alleen op teruggaand zover ik weet.
Dickiecrx-vt wrote:Dat kan ook, maar die van ons geeft alleen maar de positie van de gasklep weer in %.
Via de uitleesapperatuur van de Honda dealer moet het ook kunnen.
Grote kans dat de distributieketting van mn K20a2 te strak staat.
Als de motor warm is en stationair draait hoor ik geen zingend geluid, zodra je iets gasgeef dan wel.
Zonder multiriem is het ook te horen en komt duidelijk bij de ketting vandaan.
Ik verwacht dat de spanner niet meer begrenst en door oliedruk te hard tegen de geleider drukt waardoor de boel gaat zingen...
Re: ctr stottert
De auto heeft vandaag weer de hele middag bij Hontec gestaan.
Ik had een K-tuned hall effect tps sensor aangeschaft, maar deze kregen we niet gecalibreert. Had ook nog een 2e hands oem tps sensor geregeld en deze kregen we wel goed gecalibreert.
Auto liep iets netter, maar had nog steeds een lichte stotter in deel last tussen 2000 en 3000 toeren. We zijn toen gaan rijden met de tester aan de auto om te kijken of alle sensoren goed werkten etc. Toen zagen we dat de auto een melding voor miss fire geeft wanneer deze stottert. dit was een miss fire op cilinder 1. Toen hebben we de bobines gewisseld om te kijken of de miss fire nu ergens anders zit. Gek genoeg genoeg kwam de missfire weer op cilinder 1. test rondje daarna kwam de miss fire op cilinder 2 en daarna weer op cylinder 1. maar de bobines maakte geen verschil.
Vervolgens zijn de injectoren van cylinder 1 en 2 omgewisseld met degene van cilinder 3 en 4. maar ook dit maakte geen verschil, de miss fire bleef op cilinder 1 of 2.
Jullie nog ideeen wat ik kan testen waardoor de miss fire ontstaat?
Ik had een K-tuned hall effect tps sensor aangeschaft, maar deze kregen we niet gecalibreert. Had ook nog een 2e hands oem tps sensor geregeld en deze kregen we wel goed gecalibreert.
Auto liep iets netter, maar had nog steeds een lichte stotter in deel last tussen 2000 en 3000 toeren. We zijn toen gaan rijden met de tester aan de auto om te kijken of alle sensoren goed werkten etc. Toen zagen we dat de auto een melding voor miss fire geeft wanneer deze stottert. dit was een miss fire op cilinder 1. Toen hebben we de bobines gewisseld om te kijken of de miss fire nu ergens anders zit. Gek genoeg genoeg kwam de missfire weer op cilinder 1. test rondje daarna kwam de miss fire op cilinder 2 en daarna weer op cylinder 1. maar de bobines maakte geen verschil.
Vervolgens zijn de injectoren van cylinder 1 en 2 omgewisseld met degene van cilinder 3 en 4. maar ook dit maakte geen verschil, de miss fire bleef op cilinder 1 of 2.
Jullie nog ideeen wat ik kan testen waardoor de miss fire ontstaat?
Re: ctr stottert
Lees niks over bougies die al is eruit gedraaid?
En hoe is de massa van t blok? Misschien is een extra draad leggen - accu naar ergens bij je bobines in de buurt. om te testen of t verschil maakt?
En wat misschien kan is dat de brandstof pomp niet genoeg pompt? Cilinder 1 is wel t meest ver weg van de pomp?
En hoe is de massa van t blok? Misschien is een extra draad leggen - accu naar ergens bij je bobines in de buurt. om te testen of t verschil maakt?
En wat misschien kan is dat de brandstof pomp niet genoeg pompt? Cilinder 1 is wel t meest ver weg van de pomp?
Re: ctr stottert
bougie's heb ik een aantal weken geleden vervangen en daarvoor zat de stotter er al in en d'r na nog steeds.
massa niet naar gekeken, maar alles zit gewoon als oem. maar kan 't altijd testen idd.
brandstof pomp was ik ook op internet tegen gekomen. Jochem van hontec dacht ook heel miss aan het brandstof filter.
massa niet naar gekeken, maar alles zit gewoon als oem. maar kan 't altijd testen idd.
brandstof pomp was ik ook op internet tegen gekomen. Jochem van hontec dacht ook heel miss aan het brandstof filter.
Re: ctr stottert
Heb je al gecontroleerd op een eventuele vacuumlek? Remmenreiniger rond het inlaatspruitstuk spuiten is niet altijd afdoende, met een rookmachine vind je elke lek.
Als je op vollast geen problemen ondervind, dan kun je een probleem in het brandstofsysteem nagenoeg uitsluiten.
Als je op vollast geen problemen ondervind, dan kun je een probleem in het brandstofsysteem nagenoeg uitsluiten.
Re: ctr stottert
Vacuumlek heb ik nog niet op gecontroleerd. Zal even moeten informeren of ik iemand met een rookmachine kan vinden.
op vollast ondervind ik idd geen problemen. het is echt puur onder de 3000 toeren wanneer je motor net weer wilt aanspreken zeg maar. dus dat je net je gaspedaal weer een beetje aanraakt. als ik in eens veel gas geef doet hij dit ook niet.
op vollast ondervind ik idd geen problemen. het is echt puur onder de 3000 toeren wanneer je motor net weer wilt aanspreken zeg maar. dus dat je net je gaspedaal weer een beetje aanraakt. als ik in eens veel gas geef doet hij dit ook niet.
Re: ctr stottert
Is je luchtfilter goed schoon?
Re: ctr stottert
die heb ik laatst vervangen voor een nieuw exemplaar. probleem is daarna niet erger of beter geworden.