K-tuned einddemper zo'n universele, maar misschien zou vibrant of simons net zo goed zijn.
Nou de afgelopen dagen waren heel hectisch geweest. Ik heb zelf 1 nacht helemaal doorgetrokken om de boel af te krijgen.
Vrijdag had ik vrijgenomen om APK te regelen en dat was al een hele gedoe.
Maar goed vrijdag avond begon de straat tune met Andy van sneaky tuning. Ik heb al aantal tuners gehad maar Andy is toch wel de persoon die echt een prof is! Hij neemt ruim de tijd om alles netjes af te stellen, van cruise snelheid tot deellast tot vollast. Bij de voorbespreking vroeg hij de juiste vragen en heeft hij er veel verstand van en dat maakte een goede indruk om toch sneaky te proberen. Verder vergt het ook veel tijd om een K-serie af te stellen en Andy doet het goed. Vanwege allerlei hik ups hier en daar was het afgesteld tot 6000 toeren. Maar tot 6000 toeren was het al een beest om te rijden... de koppel is ZO bizar dat als je naar het gas kijkt dat hij gelijk doorschiet naar 6000 toeren..
De dag erna weer op weg naar DP engineering om daar alles af te stellen en te fine tunen. Het was heel spannend wat het blok zou doen wat betreft vermogen maar ik had 270pk ingeschat...
Bij het afstellen ging het stapsgewijs van 6k toeren naar 7k en vervolgens 8k... Bij 6.5k was het vermogen al ZO bizar dat het al bijna over de 270Pk ging... Ik kon het daadwerkelijk niet geloven maar dat is wat er toch werd gemeten. Uiteindelijk waren de afstellingen goed om een run te doen tot 8000 toeren.

Eindresultaat:
291Pk!
285Nm koppel!Bijhorende grafiek:

Ervaringen:
Tjah wat moet ik zeggen? Instant koppel dus ook gelijk zieke trekkracht en wielspin :P Het is opzich te houden maar de 5.1 final drive is misschien wat te kort aangezien ik in zn 6 de toerenbegrenzer kan raken... dus me topsnelheid is door me toerenbegrenst i.p.v. me vermogen hahaha. Ik ga eerst op circuit testen om te kijken of de 5.1 FD geschikt is anders stap ik terug naar de 4.7 maar goed dat is nogal een klus dus voor nu even geen zin :P
Dus het is echt daadwerkelijk een beest om te rijden en het gaat HARD haha :>>: